2 - Operacja - Strażnik | Misje - opis przejścia poradnik The Bureau: XCOM Declassified
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
2 - Operacja: Strażnik [Operation: Guardian]
Misja na wsi zaczyna się dość spokojnie, ale szybko nabiera rumieńców. Po przejściu kilku pierwszych ulic dotrzesz do ciężarówki z sianem - naprzeciwko niej znajduje się farma opanowana przez obcych. Na obszarze stacjonuje dwóch Przybyszy oraz jeden Elitarny Przybysz - tych pierwszych można zlikwidować z rozpędu, ale dowódca stanowi nieco większe wyzwanie. Najpierw należy osłabić jego tarcze przy pomocy zmasowanego ostrzału, a następnie zlikwidować dobrze wymierzonym strzałem (jedno trafienie w głowę ze snajperki zupełnie wystarcza). Walkę należy zakończyć jak najszybciej, ponieważ przeciwnicy dysponują granatami - a to dość niebezpieczny oręż.
Kiedy pierwsza grupa przeciwników zostanie pokonana, należy dać odpór drugiej. Składa się ona z dwóch Dronów, kilku Przybyszy oraz jednego Elitarnego Przybysza. Kolejność eliminacji wrogów powinna być taka, jak powyższego wyliczenia. Drony mogą leczyć swoich sojuszników, więc stanowią priorytetowy cel, a Przybysze są stosunkowo łatwi do zabicia, więc można się ich szybko pozbyć. Przywódcę wrogiego oddziału warto nieco zmiękczyć, a następnie zlikwidować przy pomocy broni o dużej sile przebicia.
Po zakończeniu walki wejdź do stodoły i zejdź po schodach do piwnicy. Tam przesuń figurkę pajacyka, która stoi na półce - w ten sposób otworzysz tajne przejście do centrum sterowania pociskami. Zilustrowano to na screenie powyżej.
Po wejściu do pomieszczenia sterowniczego podejdź do głównego komputera. Pozostawiono na nim schemat zestawu medycznego spowalniającego krwawienie. Kiedy go zdobędziesz, uruchom system rakietowy (przytrzymując klawisz odpowiadający za interakcje) i przygotuj się na niespodziankę - właśnie uzbroiłeś głowicę atomową, zamiast ją zneutralizować!
Wyjdź przez drzwi naprzeciwko i wespnij się po schodach na powierzchnię. Przy kolejnej szopie zlikwiduj dwa Silakoidy, które zaatakują Cartera i jego drużynę (jedna seria powinna wystarczyć). Uzupełnij amunicję korzystając ze skrzynki stojącej obok ciągnika, a następnie idź przed siebie, aż dotrzesz do kolejnego zgrupowania obcych.
Poza kilkoma Przybyszami naprzeciwko Ciebie stanie jeden Elitarny Przybysz. Tego ostatniego możesz zirytować dzięki Drwinie (zdolność komandosa), a następnie szybko zlikwidować. Zważ jednak, że kiedy pozbędziesz się większości przeciwników, na plac boju zostanie przywołany Muton. Stanowi on duże wyzwanie podczas walki na krótkim dystansie, dlatego warto trzymać go na odległość i systematycznie osłabiać. Przydają się do tego granaty, ale również miny (posiadane przez inżyniera) oraz zdolność Fala uderzeniowa (typowa dla komandosa). Zwiadowca może zadać przeciwnikowi ciężki rany dzięki strzałowi krytycznemu, ale trzeba pamiętać, że tylko współpraca całej drużyny zapewnia sukces podczas walki.
Uzupełnij straty (po lewej znajdziesz dwa granaty oraz amunicję) i ruszaj dalej. Zabity przez Ciebie Muton z pewnością upuścił Laser Rozpryskowy - możesz się w niego wyposażyć, jeśli brakuje Ci konwencjonalnych pocisków. Ostatecznie jednak przejdź do wielkiej szopy naprzeciwko i - tak samo jak ostatnio - przesuń figurkę pajacyka. Po wejściu do sterowni przeszukaj leżących tam żołnierzy, a następnie uruchom komputer. I tym razem nie uda Ci się powstrzymać sekwencji startowej.
Wyjdź z pomieszczenia i przeczytaj list, który leży na półce po lewej stronie. Idź dalej i przygotuj się do walki - przed Tobą grupa Przybyszy, wspieranych przez jednego Elitarnego Przybysza oraz dwóch Snajperów Rakietowych. Ci ostatni są zdecydowanie najgroźniejsi - wystrzeliwane przez nich pociski potrafią wyrzucić bohaterów zza osłony, a nawet zabić na miejscu. Z tego też powodu stanowią oni podstawowy i najważniejszy cel. Najłatwiej zabić ich dzięki broni snajperskiej lub zdolności Strzał krytyczny (na szczęście nie są zbyt odporni na obrażenia). W dalszej kolejności można zająć się pozostałymi przeciwnikami, w taki sam sposób jak w poprzednich starciach.
Pozbieraj z okolicy tyle amunicji, ile tylko dasz radę - zaraz czeka Cię ekstremalnie trudna walka. Kiedy tylko zbliżysz się do mechanizmu obcych, w okolicy pojawią się kolejni Przybysze, Elitarni Przybysze, Shield Commander a ostatecznie również Sectopod i dwa Drony. Nie ma jednej recepty na tę walkę - należy korzystać z umiejętności wszystkich towarzyszy, nieustannie się leczyć i oszczędzać amunicję. Najważniejsze jest to, aby w miarę szybko eliminować słabszych przeciwników i likwidować Drony zanim te zaczną naprawiać Sectopoda.
Shield Commander to przeciwnik, którego trzeba zabić w pierwszej kolejności - jeśli pozostawić go przy życiu, to nałoży tarcze na Drony, a te z kolei ochronią Sektopoda. Ten ostatni staje się łatwym celem, kiedy zdejmie się z niego pancerz czołowy (wówczas wystarczy strzelić w odsłoniętą głowę pilota). Jeśli w trakcie walki skończy Ci się amunicja, podbiegnij do ciała któregoś z zabitych Przybyszy - niektórzy z nich pozostawiają po sobie Lasery SMG, które dysponują doskonałą szybkostrzelnością i nienajgorszą siłą ognia.
Po zakończeniu walki przejdź przez bramę obcych i dojdź do szopy z ostatnim, trzecim komputerem. Kiedy Barnes poda Ci koordynaty celu, przeprogramuj system (wystarczy, że przytrzymasz klawisz funkcyjny). Gratulacje, właśnie ocaliłeś kilka milionów istnień!