Przeciwnicy | Podstawy poradnik The Bureau: XCOM Declassified
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2016
Sectoid
Sektoidzi to najsłabsi i najdelikatniejsi ze wszystkich kosmitów. Posługują się pistoletami laserowymi, którymi zadają niezbyt duże obrażenia. Sami są bardzo wrażliwi na wszystkie rodzaje ataków - szczególnie strzały w głowę. Ich jedyny atut stanowi duża mobilność - sprawnie wspinają się na przeszkody i biegają pomiędzy osłonami.
Same w sobie Sektoidy nie stanowią większego zagrożenia, dlatego kosmici wykorzystują je jako mięso armatnie. To zaś oznacza, że eliminować je można w dowolnym momencie walki.
Przybysz [Outsider]
Przybysze to najczęściej spotykani przeciwnicy w grze. Korzystają z szybkostrzelnych, ale niezbyt celnych karabinów Laser SMG i potrafią rzucać granaty. Są umiarkowanie odporni na konwencjonalny ostrzał, ale granaty i snajperskie strzały w głowę błyskawicznie ich eliminują (podobnie jak zdolność Strzał krytyczny). Lubią ukrywać się za osłonami, ale zwykle jakaś część ich ciała pozostaje na widoku - przez to stanowią łatwy cel, szczególnie dla strzelców wyborowych. Mimo to nie należy ich lekceważyć - w dużych ilościach potrafią być groźni, zwłaszcza jeśli wspiera ich Muton, Dron albo Shield Commander.
Dron [Drone]
Drony to latające urządzenia, które potrafią zadawać całkiem spore obrażenia dzięki skumulowanym wiązkom pocisków. Ich największym atutem jest jednak zdolność leczenia towarzyszy - dlatego stanowią jeden z priorytetowych celów podczas każdej walki. Na całe szczęście Drony nie są zbyt odporne - jeden Strzał krytyczny natychmiast je eliminuje, podobnie jak celna seria z dowolnego karabinu. Jedyny problem stanowi w tym wypadku sam rozmiar celu: urządzenie jest na tyle niewielkie, że trudno w nie trafić.
Shield Commander
Shield Commander to niesamowicie irytująca jednostka. Potrafi osłaniać sojuszniczych żołnierzy specjalnymi tarczami, które same się regenerują (jeśli nie otrzymują obrażeń). Z tego względu "tarczownik" stanowi priorytetowy cel podczas każdej walki - wzmocnieni przeciwnicy stanowią znacznie większe wyzwanie, więc za wszelką cenę nie należy dopuścić do ich ulepszenia.
Niestety, Shield Commander sam w sobie stanowi twardy orzech do zgryzienia, a jego zlikwidowanie wymaga skoncentrowanego ostrzału całej drużyny (posiada taką samą tarczę, jaką nakłada na swych sojuszników). Na szczęście przeciwnik nie jest zbyt mobilny i zadaje stosunkowo niewielkie obrażenia, więc można go szybko osaczyć. Podczas walki z nim najlepiej sprawdzają się granaty.
Muton
Muton to wyjątkowo twardy zawodnik - posiada odporny pancerz i absurdalnie dużą ilość punktów zdrowia. Posługuje się specjalną strzelbą obcych, Laserem Rozpryskowym [Scatter Laser], która zadaje duże obrażenia na krótkim dystansie. Agenci zbliżający się do tego przeciwnika muszą uważać na jego pięści - rozwścieczony kosmita wali rękoma w ziemię, wywołując małą falę uderzeniową i robiąc przy tym sporo zamieszania.
Najważniejsze podczas walki z Mutonem jest to, aby się do niego nie zbliżać, a równocześnie ustawicznie ostrzeliwać. Jako przeciwnik jest co prawda bardzo powolny, ale jego mobilność można dodatkowo ograniczyć dzięki Podniesieniu, Fali uderzeniowej, minom lub granatom. To zdecydowanie najlepsza taktyka.
Sectopod / Ciężki Sectopod
Sektopod to zaawansowany pojazd obcych, dysponujący zatrważającą siłą ognia oraz śmiercionośnym atakiem obszarowym ("stąpnięciem" dokonywanym w chwili, gdy agenci Biura znajdują się zbyt blisko). Jest ciężko opancerzony i zaskakująco mobilny. Obchodzenie konstrukcji dookoła nie ma większego sensu, nawet mimo odczuwalnie słabszych paneli tylnych, bo maszyna zbyt szybko się obraca (no chyba, że się ją podniesie albo z niej zadrwi).
Na Sektopoda istnieje pewien sposób - należy przebić szybę na jego "głowie", a następnie zastrzelić pilota. Urządzenie pozbawione kierownictwa runie na ziemię i wybuchnie w spektakularny sposób.
Ciężki Sectopod [Heavy Sectopod] różni się od swojego słabszego brata głównie ilością zdrowia oraz rodzajem oręża - zamiast szybkostrzelnego działka używa potężnej armaty.
Gunship
Gunship to bardzo duży pojazd latający, używany przez obcych w charakterze transportowca i wsparcia ogniowego. Strzela wiązkami laserowymi, które są w stanie błyskawicznie zabić agentów Biura. Unosi się w powietrzu i nieustannie zmienia pozycję - dlatego podczas walki z nim należy nieustannie zmieniać pozycję i poszukiwać nowych osłon przed ostrzałem.
Kluczem do zwycięstwa nad latającą fortecą jest zwykły, staroszkolny ostrzał - wszyscy członkowie oddziału powinni skupić się na walce. Zaskakujące jest to, że w starciu z gigantem najlepiej sprawdzają się snajperki, zadające duże obrażenia niezależnie od miejsca trafienia. Warto skorzystać z tej okazji i napakować maszynę ołowiem.
Zostało jeszcze 66% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie