Komandos | Klasy postaci i umiejętności poradnik The Bureau: XCOM Declassified
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Komandos [Commandos]
Komandos to wyspecjalizowany agent, którego głównym celem jest skupienie na sobie uwagi wroga - pełni więc podobną rolę, co tank w grach MMO lub MOBA. Posługuje się karabinem maszynowym i zadaje całkiem spore obrażenia na krótkim i średnim dystansie, ale stosunkowo rzadko udaje mu się kogoś zabić. Przydaje się podczas wywabiania przeciwników zza osłony (Drwina), ale swój prawdziwy potencjał przedstawia dopiero na wyższych poziomach doświadczenia - wówczas może eliminować całe grupy wrogów za jednym zamachem, dzięki Polu plazmy.
Komandosi dzielą się na sześć podklas. Każda z nich gwarantuje inną premię:
Ikona | Nazwa | Premia |
Weteran wojny koreańskiej [Korean War Veteran] | Zwiększa obrażenia zadawane oflankowanym przeciwnikom. | |
Szpieg [Deniable Ops] | Zmniejsza szansę na to, że agent zostanie trafiony. | |
Szkolenie techniczne [Technical Training] | Umiejętności tego agenta odnawiają się szybciej. | |
Szkolenie bojowe [Combat Training] | Agent zadaje więcej obrażeń. | |
Szkolenie w wytrzymałości [Endurance Training] | Postać otrzymuje mniej obrażeń podczas walki. | |
Zahartowanie [Adrenal Conditioning] | Przyspiesza tempo regeneracji małych ran. |
Umiejętności komandosa
Nazwa | Poziom | Opis |
Zależy od podklasy | 1 | Zależy od wybranej podklasy. |
Drwina [Taunt] | 1 | Zmusza wybranego przeciwnika do szarży na komandosa. Umiejętność najlepiej sprawdza się podczas wywabiania wrogów zza osłony. |
Fala uderzeniowa [Pulse Wave] | 2 | Tworzy falę czystej energii, która wyrzuca średnich i małych przeciwników w powietrze, a największych oponentów chwilowo spowalnia. |
Ograniczona widoczność [Tunnel Vision] | 3 | Przeciwnicy poddani działaniu Drwiny otrzymują znacznie więcej obrażeń. Przydatne podczas walki z silniejszymi przeciwnikami i bossami. Wyklucza zdolność Ogień ciągły. |
Ogień ciągły [Machine Gunner] | 3 | Zwiększa obrażenia zadawane przez komandosa przy użyciu broni. Przydatne podczas walki z dużymi grupami słabych przeciwników. Wyklucza zdolność Ograniczona widoczność. |
Wytrzymałość [Endurance] | 3 | Trwale zwiększa maksymalny poziom zdrowia. |
Osobista tarcza [Personal Shield] | 4 | Osłania wybranego sojusznika przy pomocy tarczy. To przydatna opcja, ale drugi wybór jest znacznie lepszy. Wyklucza umiejętność Pole plazmy. |
Pole plazmy [Plasma Field] | 4 | Na wybranym obszarze powstaje kilkumetrowe zaburzenie termalne, które zabija większość wrogów i znacznie osłabia najsilniejszych kosmitów. To bardzo potężna umiejętność, w którą naprawdę warto zainwestować. Wyklucza umiejętność Osobista tarcza. |
Odporność [Resilence] | 4 | Znacznie zmniejsza ilość otrzymywanych obrażeń. |
Szczytowa kondycja [Peak Conditioning] | 5 | Trwale zwiększa maksymalny poziom zdrowia. Wyklucza zdolność Rozszerzenie fali. |
Rozszerzenie fali [Wave Amplification] | 5 | Zwiększa obrażenia zadawane przez umiejętność Fala uderzeniowa. Wyklucza zdolność Szczytowa kondycja. |