Misje odwracające uwagę | Misje - opis przejścia poradnik The Bureau: XCOM Declassified
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2016
Po zaliczeniu kilku pierwszych zadań fabularnych, w końcu otrzymasz dostęp do tzw. misji odwracających uwagę [Distraction]. Carter nie bierze w nich bezpośredniego udziału, a jedynie posyła na nie swoich towarzyszy (rozwiązanie to zaczerpnięto z serii Assassin's Creed). Przydział agentów do poszczególnych misji odbywa się za pośrednictwem komputera w operacyjnej sali Biura - czyli tak samo, jak w przypadku zwykłych zleceń.
Każda z misji rozpraszających przeciwnika posiada pewien poziom trudności - decyduje on o tym, ilu agentów należy wysłać w dane miejsce, aby zadanie zostało zaliczone (i aby Carter otrzymał nagrodę). W operacjach tego typu mogą brać udział zarówno nowozwerbowani agenci, jak i weterani walczący u boku głównego bohatera - w takim wypadku będą jednak niedostępni podczas wykonywanych przez Cartera zleceń. Zauważyć przy tym należy, że bardziej zaawansowani bohaterowie są znacznie skuteczniejsi niż ich początkujący kompani. Przykładowo, jeśli poziom wyzwania wynosi 5, to wypełnić je może albo pięciu żółtodziobów, albo jeden pięciopoziomowy bohater (możliwe są też opcje: 2+3 lub 2+2+1).
Po pomyślnym zakończeniu misji, wszyscy agenci biorący w niej udział otrzymają jeden poziom doświadczenia. Uważaj jednak - jeśli do zadania przypiszesz zbyt mało postaci, to nie będziesz mógł rozpocząć operacji!
Poniżej znajduje się tabela, w której zawarto spis wszystkich misji odwracających uwagę.
Nazwa | Sposób odblokowania | Poziom misji | Nagroda |
Dozbrojenie [Gearing Up] | Pojawia się po zaliczeniu operacji Strażnik [Guardian] albo Naciągacz [Grifter]. | 5 | Zestaw strażnika [Guardian Pack], zmniejszający ilość otrzymywanych obrażeń. |
Poszukiwanie liderów [Recovering Leaders] | Pojawia się po zaliczeniu operacji Strażnik [Guardian] albo Naciągacz [Grifter]. | 7 | Zwiadowca na 3 poziomie doświadczenia. |
Nanotechnologia [Nanotechnology] | Pojawia się po zakończeniu dochodzenia Znajdź brakujące Silacoidy [Find Missing Silacoids]. | 7 | Zestaw wspomagania stabilności [Stabilization Assistance Pack], znacznie zwiększający celność wszystkich używanych broni. |
Rosjanin [The Russian] | Trzeba poprawnie zaliczyć dochodzenie Pod kluczem [Keeping Things Secure]. | 8 | Inżynier na 4 poziomie doświadczenia. |
Lunatycy [Sleepwalkers] | Należy zakończyć dochodzenie Lunatycy [Sleepwalkers] (obie misje nazywają się tak samo!). | 8 | Zestaw krótkodystansowy [Point-Blank Pack], zwiększający obrażenia zadawane podczas ostrzału z bliska. |
Lekarstwo [Cure] | Trzeba zaliczyć dochodzenie Lekarstwo [Cure]. | 10 | Zestaw rozdzierający [Rupture Pack], zwiększający obrażenia zadawane pancerzom i tarczom. |
Za liniami wroga [Behind Enemy Lines] | Pojawia się po zaliczeniu misji Nie z tej ziemi [Not ot This Earth]. | 10 | Komandos na 3 poziomie doświadczenia. |
Wendetta [Vendetta] | Pojawia się po zaliczeniu misji Nie z tej ziemi [Not ot This Earth], pod warunkiem, że zakończyłeś dochodzenie Wendetta [Vendetta]. | 9 | Zestaw ochrony przed wybuchami [Blast Protection Pack], zmniejszający ilość obrażeń otrzymywanych na skutek eksplozji. |
Lot próbny [Flight Test] | Trzeba zaliczyć dochodzenie Lot próbny [Test Flight], a potem dowolną operację. | 10 | Zestaw szybkiego ładowania [Quick Charge Pack], przyspieszający ładowanie wszystkich zdolności. |
Odbierzmy to, co nasze [Claiming What's Ours] | Pojawia się po zaliczeniu misji Pęknięcie w ziemi [Crack in the World]. | 10 | Zestaw przeżerającej plazmy [Corrosive Plasma Pack], zwiększający ilość obrażeń, jakie broń plazmowa zadaje pojazdom. |
Kosmiczny złom [Space Junk] | Pojawia się po zaliczeniu misji Pęknięcie w ziemi [Crack in the World]. | 10 | Zestaw konwersji zdrowia [Health Converter Pack], zmniejszający ilość punktów życia, ale przyspieszający tempo regeneracji umiejętności. |