4 - Operacja - Ognista burza | Misje - opis przejścia poradnik The Bureau: XCOM Declassified
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
4 - Operacja: Ognista burza [Operation: Firestorm]
Po rozpoczęciu misji wejdź na teren stacji benzynowej i zaopatrz się w preferowany przez Ciebie sprzęt - znajdziesz tam cały arsenał ludzkich broni. Następnie zapoznaj się z treścią taśmy, która leży na ladzie. Jeśli chcesz, możesz też zajrzeć na zaplecze, gdzie zobaczysz dość ciekawy widok.
Po tych atrakcjach możesz już iść dalej. Gdy dotrzesz do płonącej ciężarówki, obejdź ją z prawej i skieruj swe kroki w stronę wielkiej szopy. Jeśli będziesz dość szybki, uda Ci się zaskoczyć Shield Commandera oraz czterech Sectoidów. Podnieś tego pierwszego i zlikwiduj go, a następnie zajmij się obstawą. W drugim rzucie wrogów będziesz musiał stawić czoła paru kolejnym Sectoidom, a w ostatnim - kilku Przybyszom, dwóm Dronom oraz Mutonowi. Na szczęście podczas walki możesz dość łatwo uzupełnić naboje do konwencjonalnej broni - dookoła walają się bezpańskie torby z amunicją. Jeśli nie zdobyłeś jeszcze ciężkiego pistoletu plazmowego [Heavy Plasma Pistol], to kilka jego egzemplarzy możesz odebrać martwym kosmitom.
Przejdź dalej i zainfekuj maszynę obcych. Zanim przybędą oddziały wroga, upewnij się, że masz dość amunicji - jeśli Ci jej brakuje, kilka skrzynek z laserowymi nabojami umieszczono po prawej i lewej stronie lokacji, jak również przy samym urządzeniu. Następnie przygotuj się na potężne uderzenie - w zasięgu wzroku pojawi się kilku Przybyszów, wspieranych przez swoje lepiej wyszkolone odpowiedniki oraz Elitarnego Mutona. W pierwszej kolejności eliminuj słabszych wrogów (w ten sposób zmniejszając zagrożenie) a na końcu zajmij się minibossem. Najlepszym sposobem walki z nim jest przywołanie sojuszników, ciągłe zmienianie pozycji i nieustanny ostrzał (przydać się też może działko laserowe, jeśli dysponujesz inżynierem oraz osłabienie, jeśli posiadasz w drużynie agenta wsparcia).
Po pokonaniu wrogów i wyjątkowo krótkiej "rozmowie" z Barnesem przejdź na lądowisko i idź do lasu, wyłączając wcześniej barierę. Kiedy dotrzesz do chatki nad jeziorem, podejdź do samochodu i odsłuchaj taśmy, które na nim położono. Przy okazji możesz też skorzystać ze stacji zaopatrzeniowej, która znajduje się pod latarnią.
Przejdź dalej i przygotuj się na długą batalię. Przed sobą dojrzysz trzech Elitarnych fantomów oraz jednego Elitarnego snajpera. Od razu podnieś tego ostatniego i jak najszybciej zlikwiduj - w przeciwnym razie śmiertelność w drużynie Cartera znacznie wzrośnie. Następnie zajmij się pozostałymi przeciwnikami - z pewnością spróbują Cię oskrzydlić, co czyni ich przewidywalnymi, a tym samym łatwymi do pokonania.
Gdy poradzisz sobie z pierwszą grupą przeciwników, na arenę walki dotrą kolejni kosmici, w postaci kilku Elitarnych Przybyszów oraz następnego Elitarnego Fantoma. Najpierw zabij tego ostatniego, żeby nie zdążył okrążyć drużyny i rozszarpać jej na kawałki (pozostali wrogowie są mniej problematyczni). W ostateczności przygotuj się na trzecią, ostatnią już falę przeciwników, składającą się z paru dodatkowych Elitarnych Przybyszów oraz Tech Commandera. Technika obcych zabij w pierwszej kolejności, bo w przeciwnym razie stworzy działko rakietowe, które potrafi być bardzo problematyczne. Gdyby brakowało Ci amunicji, to kilka jej (konwencjonalnych) sztuk znajdziesz w chatce pośrodku terenu, a resztę po prawej (w obwarowaniach obcych - tam położono naboje laserowe).
Wejdź do bunkra obcych z prawej strony niedawnego pola bitwy i koniecznie zaopatrz się w obrotowe działo pulsacyjne [Rotary Plasma Cannon]. To bardzo potężna broń, pozwalająca na eliminowanie dużych grup przeciwników za jednym zamachem. Z pewnością Ci się przyda - i to mimo powolnego tempa rozgrzania.
Następnie wejdź do budynku obcych i w korytarzu odszukaj schemat zestawu przeciwosobowego [Anti-Personel Pack] - zwiększa on obrażenia zadawane wrogom pozbawionym pancerza.
Opuść lokację i idź cały czas przed siebie, jedyną możliwą ścieżką. Ostatecznie dotrzesz do stacji benzynowej - tej samej, którą spotkałeś na początku misji. Wejdź na dach budynku, korzystając ze schodów po prawej i uzupełnij zapasy w amunicji (dookoła znajdziesz jej całe mnóstwo + kilka konwencjonalnych broni). Następnie porozmawiaj z Barnesem przy użyciu stacji radiowej i przygotuj się na autentyczne oblężenie.
W lesie przed stacją benzynową wyląduje kapsuła desantowa, a w niej kilku pierwszych przeciwników: Przybyszy oraz Elitarnych Przybyszy. Kiedy rozpoczniesz ich eliminację, pojawi się drugi oddział - taki sam, ale wzbogacony o niebezpiecznego Minion Commandera (zabij go jak najszybciej, bo przyzwie wsparcie!). Zabijaj wrogów, oszczędnie korzystając z obrotowego działa pulsacyjnego [Rotary Plasma Cannon] i wszystkich przydatnych umiejętności - to będzie dłuższa przeprawa. Jeśli skończy Ci się amunicja w którejś z broni, wymień ją na inną lub zejdź na parter - w środku budynku znajdziesz dodatkowe zapasy (niestety tylko ludzki oręż, nic kosmicznego).
Gdy poskromisz dwie fale wrogów, pojawi się trzecia, tym razem nadchodząca od strony urwiska. W jej skład wchodzi kilku Przybyszy wraz z ich ulepszonymi wersjami oraz... potężny Gunship. Najpierw wyeliminuj słabszych przeciwników, tym samym minimalizując zagrożenie, a następnie zajmij się bossem. W starciu z obrotowym działem nie ma on większych szans, szczególnie jeśli zejdziesz na dół i będziesz ustawicznie wchodził i wychodził z budynku (laserowe działa samolotu nie są w stanie przebić sufitu budowli).
Kiedy pokonasz wszystkich wrogów, misja dobiegnie końca.