2 - Wizyta w bazie II (2) | Misje - opis przejścia poradnik The Bureau: XCOM Declassified
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
2 - Wizyta w bazie II cz.2 [Base Visit II]
Uwaga! Nazwa tego rozdziału podręcznika jest taka sama jak w przypadku jednego z poprzednich akapitów. Nie jest to dziełem przypadku, lecz rezultatem samej struktury gry (save'y zapisują się właśnie pod taką, a nie inną nazwą). Chcąc jak najwierniej opisać rozgrywkę, nie mogliśmy zmienić wyznaczonego przez grę porządku. Za to drobne zamieszanie serdecznie przepraszamy.
Po powrocie z poprzedniej operacji (nieistotne, czy będzie to Strażnik, czy Naciągacz) uzyskasz dostęp do dalszych rejonów bazy oraz otrzymasz kilka dodatkowych celów. Wszystkie znajdźki opisane w rozdziale Wizyta w bazie II pozostały na swoich miejscach, ale w międzyczasie pojawiło się kilka nowych - w nieodwiedzonych dotychczas lokacjach. Zanim ich jednak poszukasz, powinieneś złożyć raport Faulke'owi, który zaszył się w pracowni inżynierów. Aby do niego dotrzeć, wyjdź z sali operacyjnej i skręć w lewo, podążając jedynym dostępnym korytarzem.
Kiedy dotrzesz do Faulke'a, porozmawiaj z nim. W ten sposób otrzymasz nietypowe zadanie - musisz przesłuchać Infitratora, którego wcześniej pochwyciłeś. Zanim się jednak za to zabierzesz, zajrzyj do pokoju po prawej - w środku znajdziesz ciekawą notatkę dotyczącą nowego pojazdu Biura oraz taśmę z nagraniem przedstawiającym pierwsze testy na tym prototypie.
Wyjdź z obecnej lokacji i przejdź przez salę dezynfekcji do laboratoryjnej części Biura. W niej znajdziesz całą masę notatek, a do tego dwie taśmy z nagraniami. Ich dokładną lokalizację opisano w odpowiednich rozdziałach poradnika - znajdziek jest zbyt wiele, aby opisywać je tutaj.
Twoim celem jest dotarcie do Inflitratora, który znajduje się na samym końcu laboratorium, po prawej stronie. Zauważ jednak, że wcześniej możesz porozmawiać z doktorem Dresnerem w jego laboratorium, a następnie przeprowadzić dodatkowe dochodzenie - Znajdź brakujące Silacoidy. Kiedy się z nim uporasz (albo je zignorujesz), będziesz gotowy do przesłuchania.
Podczas rozmowy z Infiltratorem możesz zachowywać się ugodowo (górne opcje dialogowe) lub agresywnie (dolne opcje). Niezależnie od podjętych w czasie przesłuchania decyzji i tak uzyskasz wymagane informacje, czyli instrukcję dotyczącą przedostania się do głównej bazy obcych. Twoje podejście rzutuje więc przede wszystkim na stosunek Infiltratora i Faulke'a do Cartera - zaimponujesz obu, jeśli w trakcie rozmowy wybierzesz drogę pośrednią (czyli najpierw opcję górną, potem dolną, a na końcu znowu górną).
Po przesłuchaniu wróć do swojego pracodawcy, a następnie przejdź do komputera z odprawami w sali operacyjnej. Tam uzyskasz dostęp do kilku nowych misji.
Zauważ, że operacje Strażnik i Naciągacz są poboczne - nie musisz ich wykonywać, jeśli nie chcesz (jest to jednak opłacalne). Zważ też, że w międzyczasie uzyskałeś dostęp do misji odwracających uwagę: Dozbrojenie [Gearing Up], Poszukiwanie liderów [Recovering Leaders] oraz Nanotechnologia [Nanotechnology] (ta ostatnia będzie dostępna jedynie pod warunkiem, że zaliczyłeś dochodzenie Znajdź brakujące Silacoidy!).
Pamiętaj o tym, że głównym celem jest misja Sygnał z zewnątrz [Signal from Beyond] i to ona popycha fabułę do przodu.