WYBRZEŻE MGIEŁ cz.1 poradnik SpellForce 2: Władca Smoków
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Praogień jest sercem wszelkiej magii. Ale tak samo jak słońce jest zbyt jasne, by patrzeć na nie bezpośrednio, tak samo Praogień jest czymś, czego esencja jest naszą zgubą. Ten owoc nie nam się należy, gdyż nie jesteśmy bogami. Jedynie moc Aonica była w stanie okiełznać gniew naszego świata i głupotą byłoby myśleć inaczej. Ale kiedy kroczy się ścieżką magii, prędzej czy później zew Praognia daje o sobie znać. Wcale nie tak trudno go wywołać, całkiem jakby chciał zostać znaleziony. Początkowo jest to bolesne, a bardzo powoli ciało przyzwyczaja się do dotyku Praognia. Jednak kiedy przeistoczenie to się dokona, wszystko inne jest już łatwe. Niestety, jego moc wywołuje pragnienie jeszcze większej mocy. Kiedy pewnego dnia zauważysz, że nawet śmierć przyjaciół wydaje się być niewielką ceną do zapłacenia za zaspokojenie tego pragnienia, to jest już dla ciebie za późno...
Rohen
Rozdział: Praogień
Rozpoczynasz walkę z prawdziwą potęgą Twórcy. Musisz uważać nie tylko na jego zaklęcia Praognia, ale też na stworzone przez tę moc zasieki i pułapki.
Misja główna:
Stara osada Szaikanów
Znajdujesz opuszczoną osadę Szaikan, której mieszkańcy zniknęli w tajemniczych okolicznościach. Teraz wśród zabudowań krążą żywiołaki, które wydają się czegoś szukać, jeśli je pozabijasz, być może będziemy mogli znowu wykorzystać te budowle.
Znajdujesz się na jednej z sześciu wysepek w archipelagu Wybrzeża Mgieł. Misja jest prosta, więc zamień słowa w czyn i oczyść dawną osadę Szaikan ze wszelakiego plugastwa. Otrzymasz misję: Smoki nad Wybrzeżem Mgieł . Rozbuduj obóz i przywołaj swych sojuszników, smokowce. Ich latająca odmiana powinna umożliwić ci dotarcie na niedostępne dla twej piechoty wyspy Wybrzeża Mgieł. Nie szkol zbyt wielu jednostek pieszych - na wiele ci się tu nie przydadzą. Możesz najwyżej stworzyć paru łuczników, dla obrony bazy.
Przystąp do standardowej rozbudowy bazy i zagoń ludzi do roboty. Niemal przez cały czas nękać Cię będą latające bestie - gargulce ognia i mrozu, także warto postawić parę wież obronnych. Gdy obóz będzie już w zaawansowanej fazie rozwoju, niespodziewanie pojawi się Nosiciel Dusz, który zaatakuje stanowiska sił Twórcy. Wieże obronne plujące mocą Praognia skutecznie uniemożliwią mu atak i wyląduje on przy waszej bazie.
Po krótkiej rozmowie z Nosicielem Dusz otrzymasz nowe zadania: Obrona Twórcy - Twórca rozstawił dookoła swej kryjówki liczne wieże obronne, które napędza Praogień - dzięki temu mogą one zagrozić nawet twemu smoczemu towarzyszowi. Musisz zlikwidować źródła Praognia na każdej z wysp, aby zniszczyć moc zaklęć wież. W tym celu twój smoczy towarzysz musi pokonać przeciwników na każdej wyspie, umożliwiając ci skorzystanie z kamienia podróży i zamknięcie miejscowego źródła (jest ich w sumie pięć); Smok musi przeżyć - prastare smoki odmówiły ci swej pomocy, ale Nosiciel Dusz zaproponował ci wsparcie w walce z Twórcą. Jest nie teraz nie tylko twoją najpotężniejszą bronią przeciwko mocom Praognia Twórcy, ale też twoją ostatnią nadzieją na nawiązanie stosunków z prastarymi smokami. Mądrze wykorzystaj jego moce, ale uważaj na jego zdrowie. Na początek umocnij swoją bazę, tak aby mogła bronić się sama i stwórz swoją smoczą armię - parę ognistych i kryształowych smoków będzie wystarczającym wsparciem.