STRAŻNICA DUCHÓW cz.3 poradnik SpellForce 2: Władca Smoków
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Po walce rozejrzyj się po pomieszczeniach a odnajdziesz kolejne przedmioty dla Agathosa (pergamin magii lodu , zużyty kostur lodu i zniszczona czapka magika ). Idź w kierunku północno zachodnim.
Strażnica Duchów robi naprawdę duże wrażenie, ale nie przyszedłeś tu zwiedzać. Dotrzyj do drugiego miejsca wykopalisk i przeczytaj notatki leżące przy wykopie. Otrzymasz zadanie: drugi kryształ .
Zejdź do wykopu i pomajstruj przy drugim krysztale. Ukaże się kolejny obraz smokowca, który będzie wspomagał Cię w walce. Wróć teraz do bramy na wschodzie. Okaże się, że wejścia do niej pilnują potworne pajęczyce, oraz Duch Miasta. Musisz uważać na ciężarne pajęczyce, bowiem podczas walki z ich ciał wysypią się dziesiątki małych pajączków.
Po wygranej walce zabierz z ciał przeciwników klucz do bramy (kościany klucz ). Nie przechodź jeszcze przez bramę, ale wróć się do terminalu z fioletowym okiem i uruchom go przestawiając na znak ogień . Przejdź przez bramę na wschodzie. Po kilku krokach będziesz świadkiem tego, jak Błogosławieni Riddengarda atakują obóz Empyrii (misja: Batalia wśród ruin ). Niestety, nic nie możesz z tym zrobić. Za bramami znajduje się sojusznicze obozowisko. Zajmij pozycję obronną wśród ruin, aby oprzeć się atakom Błogosławionych oraz ich żołnierzy. Kolejna misja to Mroczny Mur . Aby ją wypełnić, uruchom trzy terminale przed Tobą i biegnij prędko do obozowiska. Zapędź robotników do zbierania zasobów. Wyszkol wojowników na lepszych (na przykład strzelców strzelających ognistymi strzałami oraz wojowników z tarczami). Kolejna misja to Z powrotem wśród swoich - musisz zabić wszystkich Błogosławionych oraz ich żołnierzy. Wygląda na to, że towarzyszy im Mordekai; jeśli go kontrolują, być może uda ci się go oswobodzić.
Gdy stworzysz żołnierzy, spokojnie czekaj przy głównym obozie. Pozwól aby wieże zebrały swoje krwawe żniwo, zanim zostaną zniszczone. Gdy siły Błogosławionych dotrą do Ciebie powinny już być mocno uszczuplone i walka nie będzie taka trudna, na jaką się zapowiadała. Bitwa zakończy się sukcesem, gdy zginie ostatni z Błogosławionych.
Po walce porozmawiasz z Mordekaiem, ale tylko ostrzeże Cię, że na drodze do Nosiciela Dusz czeka na Ciebie ktoś potężniejszy niż Riddengard i zniknie. Otrzymasz misję: Okręt-Miasto . Okręt-Miasto przebywa w pobliżu Strażnicy Duchów, choć Nosiciel Dusz wykorzystywał go, jak się wydaje, do podróży do cytadeli. Strażnica Duchów to swego rodzaju port macierzysty, do którego powraca Okręt-Miasto; stworzono tu swego rodzaju portal lub rzucono zaklęcie teleportacyjne, które pozwoli Ci przenieść się na pokład statku. Znajduje się ono w pobliżu miejsca w którym się znajdujesz.
Zanim jednak tam wejdziesz, wróć się na miejsce próby odwagi. Nie zapomnij zabrać wszystkich swoich żołnierzy. Podejdź do studni i stań przed próbą. Okaże się, że podczas niej musisz bronić duchów orkowych robotników przed duchami ludzkich żołnierzy. Pojawią się oni niespodziewanie obok Ciebie. Rzuć na nich całe siły starając się odciągnąć ich uwagę od orków (misja: Przywabianie do siebie) . Możesz też użyć paru pomocnych zaklęć, bądź magii Szaikan. Gdy wypełnisz test na odwagę, otrzymasz nowe zadanie: Dusza wojownika - bezinteresowność . W księdze pojawia się nowy rozdział - zupełnie, jakby sprawiła to magia. Opisuje on bezinteresowność - cnotę odróżniającą prawdziwego wojownika od zwykłego najemnika czy rzeźnika. Nie wiesz dokładnie, gdzie zostaniesz poddany sprawdzianowi - miej się lepiej na baczności. Teraz możesz już spokojnie wkroczyć do portalu.