STRAŻNICA DUCHÓW cz.1 poradnik SpellForce 2: Władca Smoków
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Nawet jeśli kontynent Xu na nowo stał się kwitnącym ogrodem, to niektóre z jego regionów nadal pamiętają, co się tu wydarzyło i nawet moc driad nie była w stanie zazielenić tych pustkowi. Gdy wstępowałam do Strażnicy Duchów, czułam desperację Mrocznych, którzy byli ścigani przez nasze wojska po całym Xu. Czułam, jak nadludzkim wysiłkiem i płacząc ze zmęczenia przemienili ten stary port Twórców w fortecę. I kiedy ich najlepsi wojownicy oddawali swe życie, by choć na chwilę opóźnić nasze zwycięstwo, budowali setki statków i uciekali na otwarte wody, nie wiedząc, dokąd płynąć i gdzie znajdą dom. Nawet jeśli teraz przeklinamy dzień, w którym odmówiono nam zniszczenia plagi Mrocznych, to w miejscu takim jak to nie sposób nie odczuwać podziwu dla ich potęgi i żelaznej woli.
Alyah Arias
Cesarzowa Empyrii
Gdy tylko znajdziecie się na miejscu, znajdziecie porzucone notatki, które wyjaśnią wam, że znajdujecie się w zrujnowanej fortecy Mrocznych, zwanej Strażnicą Duchów. W tym momencie zostaniecie zaatakowani przez Caina - mężczyznę którego Riddengard wysłał za wami. Nawet jeśli go zabijecie, szybko powstanie z martwych, bowiem miał on kontakt z szaikańską krwią Szepta. Wyjaśni wam, że był spętany zaklęcie Riddengarda, które pierzchło po jego śmierci. Jest on sędzią Otchłani, a jego pierwotnym celem jest sam Riddengard. Zaproponuje wam też przyłączenie się do was, jako, że macie wspólne cele.
Misje główne:
Akt: Nosiciel Dusz
Poszukaj śladów Nosiciela Dusz i dowiedz się, jaki to wszystko ma związek z Riddengardem. To Nosiciel Dusz - założyciel Zachodniej Gardy - wskrzesił cię i zlał twą krew z krwią smoków. Wyruszył na poszukiwania smoka dla krwi Szaikan, ale zaginął; spotkanie z Mordekaiem wydaje się być wskazówką, że twoje sny są prawdziwe - coś się stało z Nosicielem Dusz. Coś, co ma związek Riddengardem i jego Błogosławionymi. Wiąże cię z nim specjalna więź, postanawiasz więc wbrew sugestiom Satrasa udać się na poszukiwania.
Rozdział: Ślady pierwszych ludzi
Podążaj ścieżką Nosiciela Dusz w ślad za Twórcami. Nosiciel Dusz poszukuje wiedzy Twórców - ich biblioteki muszą zawierać liczne informacje o smokach. Może wskazują też miejsce, w którym smoki przetrwały do dziś. Podążaj za Nosicielem Dusz tropem kultury Twórców, może uda ci się znaleźć jakieś wskazówki co do miejsca jego pobytu.
Strażnicy Empyrii
Poszukaj na zachodzie posterunku wojsk z Empyrii, ludzkiego miasta utrzymującego przyjazne stosunki z Siedmiogrodem i Królestwem. Nosiciel Dusz na pewno rozmawiał z tymi żołnierzami podczas swego pobytu w Strażnicy Duchów.
W parę sekund po przyłączeniu się Caina do drużyny, Szept ponownie stanie się celem ataków potworów. Po walce, przy jednej z bestii znajdziecie znak ich pana (misja: Pojedynek ). Pozwól Szeptowi samotnie udać się miejsce, gdzie będzie się mógł zmierzyć z Haakhiem. To łowca głów, który potrafi stawać się niewidzialny; najwyraźniej Szept jest jego celem. Haakh ujawni się tylko jeśli Szept będzie sam; elf powinien teraz poszukać dobrego miejsca na pojedynek. Wszyscy żołnierze, pozostali członkowie waszej drużyny - a nawet ty, musicie trzymać się z dala od tej walki. Na początek jednak podejdź do stolika i przeczytaj leżące tam notatki. Otrzymasz misję: Smokowce . Masz podążać tropem badań nad smokowcami, które przeprowadziła Lya. Z jej zapisków wynika, że Strażnica Duchów nazywała się kiedyś Sanszala i była portem Twórców, w którym prowadzono badania nad smokowcami. Ze względu na dość pośpieszną ucieczkę Mrocznych, nie zabrano stamtąd wszystkich artefaktów Twórców - pod Strażnicą Duchów wciąż spoczywa wiedza dotycząca smokowców. Otrzymasz też misję Wykopaliska Lyi . Lya rozpoczęła wykopaliska w różnych miejscach, szukając artefaktów dotyczących smokowców. Jeśli interesuje cię jej wiedza dotycząca twoich pobratymców, to poszukaj jej wykopalisk.
Idź dalej drogą, aż dotrzesz do odnogi prowadzącej na południe. Znajdziesz przy nim skrzynię, a w niej stary pierścień Uniwersytetu w Siedmiogrodzie . Od tej pory starannie sprawdzaj teren w poszukiwaniu podobnych przedmiotów. Powinieneś znaleźć podartą księgę zaklęć i medalion . Sprawdź uzbrojenie Szepta i wyślij go samotnie w dół ścieżki. Gdy dojdziesz do końca korytarza zmierzysz się z polującym na Szepta Haakhem. Po walce otrzymasz zadanie: Pieczęć . Przy trupie Haakha znajdujesz pieczęć Norkaina Ghul'Dana. Jeśli faktycznie do zabicia Szepta wynajął Haakha mroczny elf, to na kolejne Twoje pytania może odpowiedzieć tylko sam Ghul'Dan. Problem polega na tym, że pieczęć nie zdradza żadnych informacji co do miejsca jego pobytu; szukaj podczas dalszych podróży wszelkich informacji o tej pieczęci. Połącz Szepta z drużyną i ruszaj w dalszą drogę, która prowadzi w jednym kierunku.
Zignoruj tunel prowadzący na północ, a po chwili znajdziesz się w obozowisku strażników Empyrii. Otrzymasz zadanie porozmawiania z ich dowódcą (misja: Dowódca ). Okazało się, że dostał on rozkaz by spenetrować Strażnicę Duchów, ale wcale nie pali się do tego zadania i proponuje Ci układ. Porozmawiaj też z Ragną, by uzyskać szczegóły. Otrzymasz następujące misje: Droga do Strażnicy Duchów . Wygląda na to, że Nosiciel Dusz wielokrotnie zapuszczał się do wnętrza Strażnicy Duchów. Najprawdopodobniej badał tam artefakty Twórców, dopóki nie powstali nieumarli, którzy odgonili jego drużynę. Może uda ci się tam znaleźć więcej śladów - lub nawet uzyskać dostęp do tajemniczego Okrętu-Miasta? Stare wieże : W całej Strażnicy Duchów wznoszą się potężne wieże obronne Mrocznych - miały one powstrzymywać ludzkie armie, aż do chwili, kiedy Mroczni będą mieli dość okrętów, by móc uciec. Teraz te wieże mogą się przydać tobie w walce z nieumarłymi. Dziedzictwo Mrocznych : Czarodziejka Ragna prowadzi badania dotyczące wież i może ułatwić ci ich ponowne uruchomienie. Aby móc ci doradzać, musi najpierw zapoznać się z kamieniami kodowymi, które Mroczni pozostawili w Strażnicy Duchów. Ragna poda Ci sekwencję uruchomienia pierwszej wieży (białe Oko i miecz ). Budzą się stare armie : Od ucieczki Mrocznych pod Strażnicą Duchów spoczywają tysiące zakopanych więźniów; wykopaliska - imperialne i Nosiciela Dusz - naruszyły jak się wydaje ich spokój i teraz opanowują oni Strażnicę Duchów. Zadbaj aby umarli pozostali tam, gdzie ich miejsce. Do Strażnicy Duchów : najwięcej tajemnic tego miejsca i wskazówek co do okolicy, w której przebywa Nosiciel Dusz należy szukać na północnym zachodzie - to tam znajduje się też tutejszy port.
Na zachodzie obozowiska znajdziesz kolejny przedmiot wspomnieniowy (znaleziono: snowino z Empyrii ). Zbierz żołnierzy których powierzył Ci dowódca i rusz tunelem prowadzącym na północ. Po chwili powinieneś dotrzeć do terminalu pierwszej wieży obronnej i włącz go zgodnie ze wskazówkami Ragny.