OSTOJA cz.2 poradnik SpellForce 2: Władca Smoków
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Interesująca konwersacja zostanie zakłócona przybyciem Twórcy i jego sługusa Riddengarda. Otrzymasz nowe zadania: Starzy wrogowie - Nie masz szans w walce z Twórcą i jego mocą Praognia, ale gdyby wystąpiły przeciwko niemu smoki, dałyby ci możliwość rozprawienia się w międzyczasie z Riddengardem i jego sługami; Ochrona gniazd - w okolicach Ostoi znajduje się wiele gniazd opanowanych już przez napastników, całe stado jest zagrożone. Gdyby udało ci się oswobodzić gniazdo, na twą służbę mogłaby się zaciągnąć większą liczba smokowców; Przeciwko Błogosławionym - niewolnicze armie Błogosławionych przygotowują się do założenia obozów szturmowych, jednak świeżo zdobyta potęga smokowców powinna pozwolić ci rozprawić się z bandziorami Riddengarda w mgnieniu oka. Rusz prędko w kierunku wejścia do jaskini, nie zapominając ponownie uzbroić swoją drużynę.
Śmiało rusz ścieżką na wschód, odbijając z rąk wroga kolejne smocze gniazda. Za każdym razem gdy odbijesz gniazdo, pojawią się przy nim smoki, którymi możesz od tej chwili kierować. Ostatnie smocze gniazdo znajduje się za obozowiskiem wroga, ale można się do niego przebić przy zachodniej grani, nie alarmując głównych sił przeciwnika.
Wraz ze wsparciem sił smoków zaatakuj główne obozowisko wroga na północnym wschodzie i zamień je w kupę gruzu. W międzyczasie przed obliczem wielkich smoków pojawi się sam Twórca. Jego żona będzie usiłowała go powstrzymać, a Twórca broniąc się przed jej atakiem zabije ją. Stojąc nad trupem żony przysięgnie smokom krwawą zemstę i zniknie.
Tymczasem wśród zgliszczy wrogiego obozowiska pozostanie jedynie Riddengard. Gdy go już pokonasz, powstanie z martwych i roześmieje Ci się w twarz. Zapomniał jednak o jednym: jego dusza należy do Otchłani, a sędzia Cain jest na miejscu by się o nią upomnieć. Otrzymasz kolejne zadania:
Akt: Twórca
Twórca poprzysiągł Szaikanom zemstę za śmierć swojej żony. Teraz zarówno Szaikanom, jak i królestwu ludzi grozi straszliwe niebezpieczeństwo - obejmują je już wpływy Twórcy. Czujesz, że twoja podróż doprowadzi cię wcześnie czy później do starcia z Twórcą i jego mocą Praognia; być może będzie to z tego powodu twoja ostatnia podróż. Nie boisz się jednak tego - może to też być ostatnia chwila na spłacenie długów zaciągniętych jeszcze pod władzą runy.
Rozdział: Zachodnia Garda
Twórca zemści się zapewne w pierwszej kolejności na Zachodniej Gardzie - to miejsce zebrań i schronienie Szaikan, w którym szkoleni są młodzi i podejmowane są najważniejsze decyzje. Szaikanie są tam liczni, ale nieprzygotowani na atak Twórcy; musisz im wraz ze swymi nowymi sojusznikami jak najszybciej pomóc - mimo nałożonej na ciebie przez Satrasa banicji.
Ku domowi
Zaklęcie Satrasa sprawia, że nie możesz już korzystać z kamieni podróży Zachodniej Gardy - aby się tam dostać, musisz użyć Okrętu-Miasta.
Ostatnia podróż
Czas wyruszyć w ostatnią podróż Okrętem-Miastem.
Twoje główne zadanie w Ostoi zostało wykonane, jednak pozostało tu jeszcze sporo misji pobocznych. Odszukaj na mapie miejsce na północy, gdzie poddasz się testowi na lojalność duszy wojownika. Znajdziesz tam zwłoki wojownika Norkainów. Gdy patrol Norkainów odkrył tu skarby pozostawione przez Twórców, zapragnął je zatrzymać dla siebie. Jedynie dowódca pozostał lojalny i zginął zaszlachtowany przez zdrajców. Test jest prosty (misja: Sztandar Drakona ). Odmów trzem próbom przekupstwa i pokonaj cztery fale wojowników Norkainów. Test wykonany, otrzymasz kolejną misję: Dusza wojownika - prawdomówność . Ukazał się kolejny rozdział księgi. Opisuje on prawdomówność - jądro z którego wywodzą się wszystkie cnoty wojownika. Ten sprawdzian ma cię nauczyć, że prawda o wojowniku kryje się nie w jego ostrzu czy pancerzu, ale sercu i duszy. Nawet, gdy z niebezpieczeństwem nie można walczyć za pomocą miecza, wojownik wciąż jest silny swą wiarą i stanowi opokę dla swych bliskich. Po wykonaniu skieruj się do opanowanych przez nieumartych ruin na południowych zachodzie mapy.
W centrum ruin znajduje się krąg z kamiennych słupów, w którego środku znajduje się niekompletna mozaika. Pierwszy jej fragment leży obok (misja: Mozaika śmierci ). Dalej na południe znajdują się trzy zamknięte skrzynie. Każdą z nich można otworzyć wrzucają w otwór przy ryglach pięć monet z czaszką. Proponuję zająć się tym dopiero jak uporasz się z mozaiką. Włóż pierwszy fragment mozaiki na swoje miejsce, a zaatakuje Cię horda nieumartych (misja: Na tropie mozaiki ). Wiesz już, iż mozaika strzeżona jest przez żądne krwi duchy i zajmowanie się nią może być niebezpieczne. Z drugiej jednak strony, przy duchach znaleźć można skarby z dawnych czasów.