SIEDMIOGRÓD cz.3 poradnik SpellForce 2: Władca Smoków
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Idarę łatwo zlokalizować w północno-zachodniej części miasta. Opowie Ci o umierającej Wierzbie, która zawsze chroniła je przed złymi snami, jednak teraz drzewo jest bliskie śmierci z powodu choroby. W Siedmiogrodzie jest święta studnia, której woda może ożywić Wierzbę - problem w tym, że nieznane siły nie pozwalają dostarczyć jej na miejsce (misja poboczna: Łowca Snów - rozwój ). Obiecaj, że zajmiesz się tym problemem. Zaczerpnij dzbanem Idary wody ze studni. Do uleczenia Wierzby wystarczy kilka kropel tej wody, ale paruje ona bardzo szybko (misja: Pobieranie wody ze studni ).
Pora zniszczyć cztery obozowiska Paktu dookoła miasta. Udaj się do generała Redmonda, a w zamian za żywność dostarczy ci żołnierzy. Jeśli któryś z nich zginie, a posiadasz jeszcze żywność, zawsze możesz do niego wrócić w celu uzupełnienia wojsk. Na początku zniszcz obozowisko w południowej części miasta. Zwróć uwagę na kolejny obóz wroga, na południe od murów miejskich. Nie jest on zaznaczony na mapie, ale łatwo go odnaleźć. Pokonaj wrogów i porozmawiaj z ludźmi zamkniętymi w klatce. Otrzymasz kolejne zadanie poboczne: Uchodźcy . Musisz skierować grupę uchodźców z powrotem do bezpiecznego miasta wewnętrznego.
Zbierz swoją i armię i przyszykuj się na atak na dwa kolejne obozy (obozu na dalekiej północy na razie nie atakuj). I tam nie powinieneś mieć większych problemów. Udaj się na północny zachód, w sam róg mapy, gdzie znajduje się studnia mająca ożywić uschniętą wierzbę.
Zanim dam dotrzesz, odkryjesz jeszcze jeden nieoznaczony obóz wroga, gdzie znajdują się przetrzymywani obywatele Siedmiogrodu. Ich też należy przetransportować w bezpieczne miejsce na miejskich rynku (misja poboczna: Więźniowie ).
Po krótkiej wędrówce na północny wschód powinieneś dotrzeć do Wierzby. Prosto od niej prowadzi ścieżka do studni. Strzeż się - gdy tylko zaczerpniesz z niej wody, natychmiast ścieżka zaroi się od nieumartych. Pośpiesz się do Wierzby (święta woda wyparuje Ci w 5 minut) i wybij ich co nogi. Podlej wierzbę wodą, a ta natychmiast ożyje. To magiczne drzewo udzieli Ci cennych informacji na temat złodzieja snów (misja poboczna: Łowca snów - życie ). Potrzebuje jednak Twoich pomocy w poszukiwaniach, więc wysyła Cię do mnicha Galliusza (misja: Galliusz ). Kapłan ten zaginął podczas swych poszukiwań złodzieja snów, ale być może w dzielnicy kapłańskiej wiedzą coś o jego śledztwie (aby się tam dostać możesz skorzystać z kamienia podróżniczego Arkanum magów).
Nadszedł czas na ostateczny atak na ostatni obóz wroga na północy. Po zniszczeniu obozu wroga staniesz przed obliczem króla Ulfa, który podziękuje Ci za pomoc. Natomiast magowie Praognia odejdą jak niepyszni, zapowiadając jednak swój rychły powrót.