OSTOJA cz.3 poradnik SpellForce 2: Władca Smoków
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Całą operację musisz powtórzyć, aż pozostanie Ci czwarty, ostatni fragment mozaiki (misja: Mistrz mozaiki ). Zanim ją włożysz, proponuję przywołać wszystkie smoki jakie masz pod rozkazami. Po Mistrzu mozaiki pozostanie parę monet z czaszkami, które można przeznaczyć na otwarcie pobliskich skrzyń. Proponuję teraz odnaleźć niewielki ogrodzony park, nieco na południe od centrum mapy. Przy niewielkiej grupce przeciwników która się tam ostała znajdziesz kolejny przedmiot wspomnieniowy (znaleziono: posąg Mugwy ). Nieco dalej na północny wschód natkniesz się na kolejny przedmiot (znaleziono: fetysz-pełzacz ).
Zlokalizuj na mapie miejsce przebywania duszy Mo, ostatniego z dzieci zamordowanego przez Złodzieja Snów. Otrzymasz od niego ostatni przedmiot potrzebny do pokonania Barubasa - procę. Otrzymasz misję Gotowość na rytuał . Wszystkie dzieci przekazały ci przedmioty, które mają ci pomóc w walce z Sharad'Nainem. Wierzba wytłumaczy ci, jak masz się zachować podczas tego starcia. Znajdź na mapie miejsce, gdzie Wichura zmierzy się ze swoją wschodnią siostrą i spokojnie zbierając po drodze skarby, udaj się w tym kierunku.
Podobnie jak starcie z jej poprzednimi siostrami i to nie będzie wymagało większego wysiłku. Zrobiłeś tu już wszystko co było do zrobienia, więc śmiało wskakuj do teleportu, by powrócić na Okręt-Miasto. Na miejscu okaże się, że pojawili się tu nieproszeni goście (misja: Intruzi ). Riddengard wysłał część swoich Błogosławionych i ich zniewolonych wojowników na Okręt-Miasto, zapewne celem odcięcia ci drogi powrotu. W międzyczasie udało ci się pokonać główną armię Riddengarda, ale intruzi jeszcze o tym nie wiedzą. Wciąż mogą być dla ciebie groźni - nie masz przy sobie swoich wojsk. Kolejna misja to Urgi - bestie Błogosławionych schwytały Urgiego i torturują go teraz, pragnąc wydobyć z niego tajniki sterowania Okrętem-Miastem. Nie wolno ci nie docenić tych potworów.
Zanim podejmiesz jakiekolwiek działanie, zauważ, że Caine ma do Ciebie jakąś sprawę. Uznał on, że to najlepszy moment, aby powiadomić Cię o kolejnej umowie, w której Ty masz być sędzią (Caine - umowa Uny ). Ostatnia umowa to sprawa wyjątkowa. Pokryty runami dokument nie wskazuje powodów zawarcia umowy - poza tym, że ktoś pragnął większej potęgi i bogactw. Dziwne jest jednak to, że dokument wydaje się dotyczyć dwóch różnych osób. Una ukrywa się przed demonami na poświęconej ziemi dzielnicy świątynnej. Modli się tam i poświęca swój żywot służbie bogom światła, ale ty musisz jej przypomnieć o mrocznej przeszłości. Masz jednak w tym momencie większe problemy na głowie. Napastnicy zebrali się w dwóch grupach. Błogosławieni wraz z większością sił okupują centralną salę. Mniejsza grupa napastników torturuje Urgiego w komnacie na południowym wschodzie. Udaj się tam i wybij grupę co do nogi, a otrzymasz misję Miejski Oręż . Na ograniczonej przestrzeni Okrętu-Miasta Błogosławieni mogą okazać się niebezpieczni i nawet pomoc pająków strażniczych wydaje się niewystarczająca. Urgi ma jednak pomysł, by wystawić przeciwko im Burzę Złych Myśli - tym razem będącą pod waszą pełną kontrolą.
Udaj się do Sali Snów na północnym zachodzie Okrętu-Miasta. Otrzymasz pięć nowych misji: Nienawistne myśli , Gniewne myśli , Wstrętne myśli , Przerażone myśli i Szalone myśli . Jarzące się kolumny pozwalają ci przyzywać rozbiegane złe myśli, które uciekły z kryształów Twórców. Przywołać możesz jednak tylko po jednym rodzaju myśli na raz. Aby przywołać jeden rodzaj myśli musisz użyć dwóch z pięciu kolumn. Na każdej z nich zapisano dwa różne odczucia. Aby na przykład przywołać gniewne myśli, musisz odnaleźć dwie kolumny, na których zapisano słowo "gniew". Aby ułatwić sprawę, przedstawiam krótką rozpiskę: 1 kolumna - szaleństwo, odraza ; 2 kolumna - nienawiść, gniew ; 3 kolumna - gniew, strach ; 4 kolumna - odraza, nienawiść ; 5 kolumna - strach, szaleństwo . Gdy już przywołasz wszystkie rodzaje myśli otrzymasz misję Posłaniec twej nienawiści . Burza jest już niemal gotowa; aby jednak nie przerodziła się przypadkowo w niszczycielską, chaotyczną siłę i podlegała całkowicie twojej woli, musisz ją napełnić własnymi gniewnymi i nienawistnymi myślami. Wystarczy, że pomyślisz o Yashy, oraz o tym jak wykorzystywała Twoją runę, a Burza Złych Myśli będzie gotowa do akcji (misja: Straszliwa Burza ).
Proponuję zaatakować intruzów z jednej strony bojowymi pająkami, z drugiej własną drużyną, a w tym czasie posyłać Burzę Złych Myśli, aby jednego po drugim eliminowała Błogosławionych. W ten sposób zapewnisz sobie szybkie zwycięstwo. Otrzymasz misję Miejsce na zachodnim wybrzeżu - aby się dostać do Zachodniej Gardy, musisz najpierw poznać koordynaty miejsca w Sali Wiedzy. Zadanie jest proste, po poznaniu danych prowadzących do celu, otrzymasz misję Zachodnia Garda . Nie śpiesz się jednak. Zanim udasz się do zachodniej gardy, ponownie udaj się do Siedmiogrodu, aby wypełnić parę pobocznych misji, oraz skorzystać z towarów zamieszkałych tam kupców.