SIEDMIOGRÓD cz.1 poradnik SpellForce 2: Władca Smoków
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Z każdym miesiącem otrzymuję coraz mniej wieści. Z każdym zapadającym się portalem tracę prowincję. Moje królestwo to teraz tylko ziemie, które widzę z mego okna. Wrogowie - orkowie, Norkainowie, trolle - oblegają nawet tę resztkę, która mi pozostała. Już nie pytam, czy moje królestwo zostanie podbite, tylko kto zrobi to pierwszy. Bogowie i dawni wrogowie przestali mieć jakiekolwiek znaczenie; powoduje nami teraz wyłącznie głód i troska o naszych bliskich, bez względu na to czy są sługami Światłości czy Mroku. Może się to wydawać głupie, ale choć często przeklinaliśmy magów Kręgu, teraz oddałbym wiele, by ich moc była po naszej stronie. Niech sobie rządzą i płatają złośliwe psikusy, byle tylko mój lud przetrwał!
Ulf Wytrwały
Król Wysokiej Marchii
Najwyraźniej nie masz szczęścia. Gdy docierasz w pobliże Siedmiogrodu, okazuje się, że miasto jest oblegane przez Pakt.
Misje główne:
Rozdział: Długi marsz
Przeprowadź 10 krasnoludów przez portal do miasta. Musisz przerwać pierścień oblężniczy, aby doprowadzić krasnoludy bezpiecznie do ich dzielnicy.
Czarny proch
Skjadir opowiada o opuszczonej kopalni w północno-wschodniej części Siedmiogrodu, w której nadal powinien być przechowywany krasnoludzki czarny proch
Przez barierę
Pokonaj wieże Paktu - zniszcz je osobiście lub pozbądź się ich innym sposobem. Są one rozstawione wzdłuż jedynej drogi prowadzącej do miasta.
Mury Siedmiogrodu
Mieszkańcy krasnoludzkiej dzielnicy Siedmiogrodu nie znają cię i nie otworzą przed tobą bram; doprowadź w pobliże Skjadira i jego krasnoludy - mieszkańcy ich rozpoznają i otworzą im wrota.
Uchodźcy
Przeprowadź krasnoludy do dzielnicy krasnoludów.
Dosłownie parę kroków na zachód znajduje się kopalnia o której mówił Skjadir. Zabierz z niej czarny proch (misja: Plan Skjadira ). Przy okazji zbierz także zapasy lenyi rosnące w pobliżu. Porozmawiaj ze Skjadirem, a przygotuje beczki z prochem. Jego plan polega na tym, żeby postawić je pod wieżą i odpalić. Nic skomplikowanego, ale tak właśnie rozumują krasnoludy. Jak jednak niepostrzeżenie przedostać się w ich pobliże? Udaj się na południe, a spotkasz tam Haldora. Ponownie musisz uciec się do jego pomocy. Może on przywołać dla drużyny sługę cienia, który zmyli przeciwników, jednak potrzebuje do tego skóry mrocznego elfa. Zrób sobie krótką wycieczkę, a na pewno po chwili jakiegoś spotkasz.
Zaprowadź sługę cienia do miejsc oznaczonych okręgiem, by podłożył za Ciebie beczkę z czarnym prochem. Gdy już pozostawi będziesz miał tylko trzy sekundy na opuszczenie miejsca, więc proponuję nie zwlekać z tą czynnością.
Z częścią wież będziesz niestety musiał rozprawić się sam, za pomocą metod konwencjonalnych. Gdy już wieże zostaną zniszczone, łatwo poradzisz sobie z niedobitkami koczującymi jeszcze przed bramą.
Pamiętaj - zanim przeprowadzisz tu krasnoludy, koniecznie zniszcz kuźnię magmy , z której powstają latające potwory. Gdy krasnoludy znajdą się przed bramą, pobratymcy rozpoznają ich i otworzą wrota. Zaprowadź ich na północ, do krasnoludzkiej dzielnicy. Po chwili staniesz przed obliczem króla Ulfa. Wraz z nim znajduje się mag Praognia - Riddengard, który kusi króla obietnicą zniszczenia wrogów, jeśli ten na krótko przekaże mu władzę. Król Ulf zaniecha tego pomysłu, o ile sprowadzisz do miasta posiłki. Otrzymasz misje: Przedarcie się przez pierścień - pragnąc udowodnić królowi, że nie potrzebuje magii Praognia podejmujesz się zniszczenia pierścienia oblężenia wokół miasta, oraz Redmond - nie uda Ci się pokonać armii Paktu w pojedynkę; generał Redmond i jego wojska są uwięzieni w garnizonie - jeśli udasz się tam za pomocą swego kamienia podróży, to może uda ci się przeprowadzić tych żołnierzy przez pole walki. Po rozmowie z królem udaj się na zachód i zbierz lenyę.