OSTOJA cz.1 poradnik SpellForce 2: Władca Smoków
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Twórcy budowali miasta nawet w pobliżu smoczych jam, by mogli badać te rzadkie stworzenia. Ale kiedy Praogień zadomowił się w kulturze Twórców, zapomnieli oni o tych majestatycznych istotach, tak samo jak zapomnieli o pozostałych cudach świata. Wtedy to nadeszła chwila, kiedy wszystkie smoki powstały jak na komendę. Nadleciały z gór Godelandu, przesłaniając niebo swoimi rojami, by spaść na oszalałych Twórców. Ich ognisty oddech pożerał wszystko, co zepsute i wypalał arogancję z ich umysłów. Płomienie powaliły dumne posągi i po niedługim czasie jedynie wiatr i popioły zamieszkiwały miasta Twórców. Nie wiadomo co sprawiło, że smoki się tak zachowały, ale na Eo powróciła równowaga i ziemia odetchnęła z ulgą. Smoki rządziły równinami i niebiosami, dumne i wolne. A potem pojawiliśmy się my.
Lev Shakir
Misja główna:
Rozdział: Smocze ziemie
Mordekai powiedział ci, że Nosiciel Dusz znalazł w bibliotece opis jamy słynnego smoka; Twórcy uważali to miejsce za smoczy dom, a Nosiciel Dusz najwyraźniej uważa, że wciąż żyją tam smoki. Podobnie jak w przypadku Fiary, krainę tę usiłuje opanować Twórca. Na wszelki wypadek zabierasz z biblioteki zabezpieczenie w postaci uśpionej żony Twórcy.
Ognista Góra
Balladyna podejrzewa, że smocza jama znajduje się w wielkiej Ognistej Górze na północy tej krainy. Na razie jednak masz przed sobą nieprzyjazną, pełną ruin dżunglę, groźne wartkie rzeki i wrogo nastawione smokowce.
Obozowisko
Czeka na Ciebie dżungla pełna smokowców - najlepiej będzie założyć tu bazę przed wyruszeniem w podróż na Ognistą Górę.
W chwilę po przybyciu na te ziemie, zostaniecie zaatakowani przez smokowców (misja: Przypadkowi przeciwnicy ). Nie było tego w planach, ale chyba nie masz wyboru i musisz zniszczyć nory smokowców. Nie wiesz, czemu cię atakują - ale jeśli pozostawisz ich w spokoju, wcześniej czy później cię pokonają.
Rozbuduj swoją bazę skupiając się na jej ochronie i wyrusz na poszukiwania nor smokowców, gdyż w tej chwili to one stanowią największe zagrożenie. Wybierz ścieżkę prowadzącą na północny wschód.
Na swej drodze niszcz wszystkie napotkana gniazda smokowców. Ich największe skupisko znajduje się na północy mapy, są one rozmieszczone dookoła czarnej skały.
Gdy zniszczysz wszystkie gniazda wokół skały, pojawi się Shae, która przerwie tą bezsensowną walkę. Niespodziewanie pojawi się także Twórczyni, którą zabraliście z Cytadeli. Opowie wam opowieść o odkryciu mocy Praognia i o uzależnieniu od niego. Shae zgodzi się, abyście porozmawiali z Nosicielem Dusz, o ile odłożycie wszelką broń. Napomknie też tajemniczo, że nie wygląda on tak, jak go pamiętaliście (misja: Stary przyjaciel ). Nosiciel Dusz nie jest już człowiekiem. Wciąż żyje, ale znajdziesz go pod postacią smoka. Musisz się dowiedzieć, jak doszło do tej przemiany. Wyjmij wszystkim postaciom broń z ręki i rusz do pieczary na zachodzie.
Jaskinia jest duża, ale droga do Nosiciela Dusz, nie będzie długa. Po chwili staniecie przed jego obliczem. Powie wam, że źle się stało, że w drodze tutaj rozlaliście krew smoków i najpierw musicie uczcić dusze pokonanych jaszczurów.
Przed wami pojawią dusze czterech smoków: Fonmyra, Fangora, Fyriora i Furyna. Tuż obok znajdują się skrzynie z ich szczątkami. Musisz w czasie rozmowy z duchami odkryć jakiego rodzaju smokami były i oddać im odpowiednie czaszki, łuski i znaki. Kłopot w tym, że jeden z duchów był smokiem wiatru, a te istoty są bardzo niestałe i będzie po prostu kłamać. Aby ułatwić sprawę podam właściwe rozwiązanie. Fonmyr , jest żmijem o czarnych łuskach spod znaku tropiciela; Fangor jest kryształowym smokiem o srebrnych łuskach spod znaku strażnika; Fyrior jest smokiem wiatru, posiada zielone łuski, a jego znak to łowca; Furyr jest ognistym smokiem o czerwonych łuskach, a jego znak to posłaniec. Gdy już uczcisz pamięć poległych smoków, Nosiciel Dusz zaprowadzi Cię w głąb jaskini, do sanktuarium smoków.