OKRĘT-MIASTO cz.2 poradnik SpellForce 2: Władca Smoków
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
![]() | ![]() |
Tuż obok znajduje się wejście do komnaty z kryształami. Gdy tylko się w niej znajdziesz, nad Agathosem pojawi się znak zapytania. Porozmawiaj z nim, a dowiesz się, że ta komnata coś mu przypomina. Był tu kiedyś i pracował nad magicznymi kryształami wzmacniającymi moc. Chce tu zostać, aby przypomnieć sobie więcej szczegółów. Otrzymasz Wzmacniacz creo . Gdy spytasz się, czy Agathos mógłby stworzyć więcej takich przedmiotów, dowiesz się, że potrzebne mu do tego będą czyste kryształy.
![]() | ![]() |
Znajdź zamknięte przejście z jarzącym się słupkiem. Tuż przy nim znajduje się kamienna tablica z symbolem nosa - przełóż dźwignię która się na niej znajduje. Otwórz bramę za pomocą niebieskiego klucza. W środku znajduje się Żmij, oraz Zamrożony Skerg (misja: Zamrożony Skerg ). Nie wiadomo, jak przedstawiciel tego prymitywnego ludu się tu dostał - jeśli jednak wciąż żyje, będziesz mógł przynajmniej kogoś, z kim będzie można porozmawiać. Kolejna misja to Magiczny lód . Blok lodu, w którym zamrożony jest Skerg nie topi się dzięki magii - podobnie jak reszta lodu w tej Sali. Gdzieś tu musi się znajdować jakieś urządzenie sterujące tym dziwnym zaklęciem.
![]() | ![]() |
Na początek podejdź do zamrożonego żmija. Przy nim znajduje się kryształowa obręcz, którą należy obrócić. Smok zostanie odmrożony, jednak widać, że jest bardzo osłabiony i głodny. Nakarm go resztkami mięsa które powinieneś posiadać po pobycie w Siedmiogrodzie. Stworzenie jednak jest przyzwyczajone do innego pożywienia. Otrzymasz zadanie poboczne Żmij oraz Mięso dla smoka . Musisz odszukać mięso którym żywi się Żmij i go nakarmić (duży kawał mięsa Sauriana). Teraz kolej na uwolnienie zamrożonego Skerga. Stworzenie trzęsie się z zimna i nie może funkcjonować. Otrzymasz misję: Mikstura rozgrzewająca . Przyszykuj Skergowi miksturę rozgrzewającą, aby uwolnić go od skutków jego lodowego snu. Przed wejściem do Sali Lodu widziałeś urządzenie alchemiczne przeznaczone jak się wydaje właśnie do warzenia mikstur; Skerg gorączkowo wskazywał różne fragmenty swej zielonej skóry tak, jakby miały to być jakieś ważne wskazówki.
![]() | ![]() |
Podejdź do kotła stojącego przed drzwiami komnaty i tak długo mieszaj niebieską i żółtą substancję, aż otrzymasz zieloną miksturę (otrzymano przedmiot: mikstura gorąca dla Urgiego ). Wręcz ją Skergowi, a otrzymasz trzy nowe misje. Podróż do cytadeli - Skieruj Okręt-Miasto do cytadeli i wyjdź tam na brzeg. Cytadela była swego rodzaju centralnym punktem gromadzenia wiedzy Twórców - to tutaj zbierali wyniki swych badań nad smokami i to właśnie dlatego Nosiciel Dusz tu zdążał. Jego drużyna bardzo długo szukała cytadeli - ale oni w przeciwieństwie do ciebie nie mieli do pomocy Urgiego. Nawigator - poszukaj mechanizmu nawigacyjnego Okrętu-Miasta. Jest on kontrolowany z Sali Nawigacji. Kurs zmienia się z pomocą urządzenia określanego mianem "nawigatora". Przez morza żywiołów - skieruj Okręt-Miasto do cytadeli. Okręt-Miasto jest już gotowy na pierwszą podróż pod twoim dowództwem. Jeśli wskażesz nawigatorowi cel w postaci cytadeli, to okręt zabierze cię tam niezależnie od odległości. Cytadela znajdowała się niegdyś w samym centrum Xu - teraz to jedynie malutka wysepka na Morzu Żywiołów. Problem w tym, że kryształ myślący sterujący Statkiem-Miastem jest uszkodzony. Otrzymasz kolejne zadania: Myśli ze szkła - musisz ponownie uruchomić kryształ myślący. Maszyna myśląca - duży kryształ myśli - odpowiada za funkcjonowanie różnych artefaktów Okrętu-Miasta. Również kryształy Twórców muszą się jednak zmagać z czasem, również ten z tego samego powodu znacząco osłabł. Jego fragmenty w postaci myśli rozpełzły się po całym okręcie. Rozbiegane myśli - pokonaj myśli włóczące się po całym statku i zanieś je do Sali kryształów, aby przemienić je znowu kryształy (skrystalizowana myśl ).
![]() | ![]() |
Rusz w dalszą drogę w kierunku północnym, a wkrótce znajdziesz kolejny kamień, tym razem z symbolem dłoni, przy którym należy przesunąć dźwignię. Pora teraz na polowanie na rozbiegane myśli. Gdy już będzie przy Tobie 12 pokonanych dusz, wróć się do komnaty kryształów, w której przebywa Agathos.
![]() | ![]() |
Pozwól aby wszystkie rozbiegane myśli weszły do magicznego kręgu, a otrzymasz dwanaście kryształów (misja: przebudzenie maszyny myślącej ). Wróć teraz do centralnej sali w Okręcie-Mieście i znajdź kryształ oznaczony znakiem zapytania. Użyj na nim zdobytych kryształów, a uruchomisz go ponownie.
![]() | ![]() |
Zbadaj też jarzący się słupek po lewej stronie, a otrzymasz misję Infomacje . Pora na rozmowę z Urgim, który poradzi Ci abyś udał się do Sali Wiedzy i poszukał tam informacji o położeniu cytadeli (misja: Droga przez morze ). W Sali tej znajdują się informacje o wszystkich znanych Twórcom miejscach. Nawet jeśli ich cytadela leżała w głębi lądu, to tutaj powinny być zapisane jej dokładne koordynaty.