OKRĘT-MIASTO cz.2 poradnik SpellForce 2: Władca Smoków
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Tuż obok znajduje się wejście do komnaty z kryształami. Gdy tylko się w niej znajdziesz, nad Agathosem pojawi się znak zapytania. Porozmawiaj z nim, a dowiesz się, że ta komnata coś mu przypomina. Był tu kiedyś i pracował nad magicznymi kryształami wzmacniającymi moc. Chce tu zostać, aby przypomnieć sobie więcej szczegółów. Otrzymasz Wzmacniacz creo . Gdy spytasz się, czy Agathos mógłby stworzyć więcej takich przedmiotów, dowiesz się, że potrzebne mu do tego będą czyste kryształy.
Znajdź zamknięte przejście z jarzącym się słupkiem. Tuż przy nim znajduje się kamienna tablica z symbolem nosa - przełóż dźwignię która się na niej znajduje. Otwórz bramę za pomocą niebieskiego klucza. W środku znajduje się Żmij, oraz Zamrożony Skerg (misja: Zamrożony Skerg ). Nie wiadomo, jak przedstawiciel tego prymitywnego ludu się tu dostał - jeśli jednak wciąż żyje, będziesz mógł przynajmniej kogoś, z kim będzie można porozmawiać. Kolejna misja to Magiczny lód . Blok lodu, w którym zamrożony jest Skerg nie topi się dzięki magii - podobnie jak reszta lodu w tej Sali. Gdzieś tu musi się znajdować jakieś urządzenie sterujące tym dziwnym zaklęciem.
Na początek podejdź do zamrożonego żmija. Przy nim znajduje się kryształowa obręcz, którą należy obrócić. Smok zostanie odmrożony, jednak widać, że jest bardzo osłabiony i głodny. Nakarm go resztkami mięsa które powinieneś posiadać po pobycie w Siedmiogrodzie. Stworzenie jednak jest przyzwyczajone do innego pożywienia. Otrzymasz zadanie poboczne Żmij oraz Mięso dla smoka . Musisz odszukać mięso którym żywi się Żmij i go nakarmić (duży kawał mięsa Sauriana). Teraz kolej na uwolnienie zamrożonego Skerga. Stworzenie trzęsie się z zimna i nie może funkcjonować. Otrzymasz misję: Mikstura rozgrzewająca . Przyszykuj Skergowi miksturę rozgrzewającą, aby uwolnić go od skutków jego lodowego snu. Przed wejściem do Sali Lodu widziałeś urządzenie alchemiczne przeznaczone jak się wydaje właśnie do warzenia mikstur; Skerg gorączkowo wskazywał różne fragmenty swej zielonej skóry tak, jakby miały to być jakieś ważne wskazówki.
Podejdź do kotła stojącego przed drzwiami komnaty i tak długo mieszaj niebieską i żółtą substancję, aż otrzymasz zieloną miksturę (otrzymano przedmiot: mikstura gorąca dla Urgiego ). Wręcz ją Skergowi, a otrzymasz trzy nowe misje. Podróż do cytadeli - Skieruj Okręt-Miasto do cytadeli i wyjdź tam na brzeg. Cytadela była swego rodzaju centralnym punktem gromadzenia wiedzy Twórców - to tutaj zbierali wyniki swych badań nad smokami i to właśnie dlatego Nosiciel Dusz tu zdążał. Jego drużyna bardzo długo szukała cytadeli - ale oni w przeciwieństwie do ciebie nie mieli do pomocy Urgiego. Nawigator - poszukaj mechanizmu nawigacyjnego Okrętu-Miasta. Jest on kontrolowany z Sali Nawigacji. Kurs zmienia się z pomocą urządzenia określanego mianem "nawigatora". Przez morza żywiołów - skieruj Okręt-Miasto do cytadeli. Okręt-Miasto jest już gotowy na pierwszą podróż pod twoim dowództwem. Jeśli wskażesz nawigatorowi cel w postaci cytadeli, to okręt zabierze cię tam niezależnie od odległości. Cytadela znajdowała się niegdyś w samym centrum Xu - teraz to jedynie malutka wysepka na Morzu Żywiołów. Problem w tym, że kryształ myślący sterujący Statkiem-Miastem jest uszkodzony. Otrzymasz kolejne zadania: Myśli ze szkła - musisz ponownie uruchomić kryształ myślący. Maszyna myśląca - duży kryształ myśli - odpowiada za funkcjonowanie różnych artefaktów Okrętu-Miasta. Również kryształy Twórców muszą się jednak zmagać z czasem, również ten z tego samego powodu znacząco osłabł. Jego fragmenty w postaci myśli rozpełzły się po całym okręcie. Rozbiegane myśli - pokonaj myśli włóczące się po całym statku i zanieś je do Sali kryształów, aby przemienić je znowu kryształy (skrystalizowana myśl ).
Rusz w dalszą drogę w kierunku północnym, a wkrótce znajdziesz kolejny kamień, tym razem z symbolem dłoni, przy którym należy przesunąć dźwignię. Pora teraz na polowanie na rozbiegane myśli. Gdy już będzie przy Tobie 12 pokonanych dusz, wróć się do komnaty kryształów, w której przebywa Agathos.
Pozwól aby wszystkie rozbiegane myśli weszły do magicznego kręgu, a otrzymasz dwanaście kryształów (misja: przebudzenie maszyny myślącej ). Wróć teraz do centralnej sali w Okręcie-Mieście i znajdź kryształ oznaczony znakiem zapytania. Użyj na nim zdobytych kryształów, a uruchomisz go ponownie.
Zbadaj też jarzący się słupek po lewej stronie, a otrzymasz misję Infomacje . Pora na rozmowę z Urgim, który poradzi Ci abyś udał się do Sali Wiedzy i poszukał tam informacji o położeniu cytadeli (misja: Droga przez morze ). W Sali tej znajdują się informacje o wszystkich znanych Twórcom miejscach. Nawet jeśli ich cytadela leżała w głębi lądu, to tutaj powinny być zapisane jej dokładne koordynaty.