POWRÓT DO CYTADELI cz.2 poradnik SpellForce 2: Władca Smoków
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
![]() | ![]() |
Gdy pozostanie jedynie ostatnia baza na północnym wschodzie zaatakuj ją wraz z pomocą sił Paktu. Jeśli dokładnie wyczyściłeś teren z budynków wroga, w prawym górnym rogu pojawi się teleport do bibliotek (misja: Do biblioteki ). Na razie jednak tam nie idź, ale skieruj się w południowo wschodni kraniec wewnętrznej części Cytadeli.
![]() | ![]() |
Znajdziesz tam wykop, wokół którego leżą trzy szkielety. Zbadaj je, a powstaną z martwych i... zaczną się kłócić między sobą. To pozostałości wyprawy badawczej w osobach, czy raczej szkieletach mistrza Birnbauma z Uniwersytetu Siedmiogrodzkiego, doktora Wideganta, oraz ich przewodnika JonJona (misja: Dobry, wredny i potężnie wściekły ). Ich duchy wciąż czują do siebie wielką urazę i nie mogą spocząć w spokoju. Każdy z nich da Ci inne zadanie. Mistrz Birnbaum chce opisać nieznane stworzenia tu występujące (Kompendium Stworzeń Birnbauma ). Musisz odnaleźć w Cytadeli pięć niespotykanych stworzeń i zanieść informację o nich z powrotem do mistrza (być może już widziałeś któreś z nich - między innymi Lśniącego golema , Wędrowca czasu , czy Żywiołaka Światła - informacja o tym została zapisana). JonJon pragnie jedynie w spokoju prowadzić swój dziennik, jednak wiatr porwał ostatnie czyste kartki (Karty JonJona ). Musisz odnaleźć dziesięć kart z jego dziennika i odnieść go właścicielowi (przypominam że posiada je 10 trutni na wewnętrznym terenie Cytadeli). Doktor Widegant zamartwia się swoimi niedokończonymi badaniami nad kryształami - zbierz w Cytadeli dwanaście bryłek kryształów i dostarcz mu je (Za garść kryształów ).
![]() | ![]() |
Poszukiwania nie powinny trwać długo i wykonawszy zadania dla każdego członka nieszczęsnej wyprawy, powróć od ich lokalizacji. Obdarowani podziękują Ci, ale wcale nie mają zamiaru odchodzić. Porozmawiaj z Widegantem, a dowiesz się, że oskarża Birbauma o kradzież jego dzieła o kryształach, które trzyma w skrzyni z której nie spuszcza z oka (misja: Podkradanie ). Porozmawiaj z JonJonem i przekonaj go, że wieki cierpień ze strony naukowców to wystarczający powód by spuścić im manto. Gdy szkielety będą zajęte obijaniem sobie kości spenetruj skrzynię Birnbauma i zabierz z niej książkę Wideganta. Oddaj ją właścicielowi, ale zauważysz, że Birnbaum wciąż jest głęboko niezadowolony. Porozmawiaj z nim, a dowiesz się, że oskarża Wideganta o to... że wcale nie jest Widegantem, ale oszustem który się pod niego podszywa (misja: Bandzior czy uczony? ). Możesz to sprawdzić jedynie sprawdzając intelekt Wideganta, a przy okazji swój. Zadaj Widegantowi trzy pytania, za każdym razem trafnie określając czy odpowiedź jest dobra, czy zła. Zdemaskowanie oszusta sprawi, że szkielety w końcu odzyskają upragniony spokój ducha.
![]() | ![]() |
Pora wskoczyć do portalu prowadzącego do biblioteki. Spotkasz tam Mordakaia. Jest on pod wpływem złego zaklęcia, które tylko śmierć potrafi zniweczyć. Nie masz wyjścia więc musisz go zabić...
![]() | ![]() |
Od czego jednak krew Szaikan. Po chwili Twój brat cały, zdrowy i uwolniony od klątwy Riddengarda opowie ci historię Cytadeli. Riddengard odnalazł tu parę Twórców. Udało mu się obudzić z wiekowego snu jednego z nich - mężczyznę, który okazał się wcielonym demonem. To właśnie on kieruje działaniami Riddengarda. Postanawiacie zabrać drugiego ze śpiących Twórców - kobietę - jako kartę przetargową. Otrzymasz nowe misje: Smocze ziemie - Mordekai powiedział ci, że Nosiciel Dusz znalazł w bibliotece opis jamy słynnego smoka; Twórcy uważali to miejsce za smoczy dom, a Nosiciel Dusz najwyraźniej uważa, że wciąż żyją tam smoki. Podobnie jak w przypadku Fiary, krainę tę usiłuje opanować przebudzony Twórca. Godeland - tak nazywa się kraina, gdzie jakoby miałyby przetrwać smoki i tam też prowadzi Twoja droga. Powrót - wróć na Okręt-Miasto i znajdź koordynaty Godelandu. Za pomocą teleportu wróć na Okręt-Miasto, a otrzymasz misję Smocza Jama . Dzięki informacjom Mordekaia, powinieneś szybko odnaleźć koordynaty smoczej jamy w Sali Wiedzy. Zanim jednak tam się udasz zauważasz, że Caine ma do Ciebie sprawę. Po rozmowie okaże się, że chce Ci przekazać kolejny sąd (misja: Caine- umowa Żelaznego Brzucha ). Kupiec Żelazny Brzuch sprzedał swą duszę Otchłani w zamian za choroby i nieszczęścia które miały spaść na jego konkurentów. Masz osądzić, czy też człowiek zasłużył na wieczne cierpienia. Konkrety misji Żelazny Brzuch wyjawią Ci, że kupiec przebywa w Siedmiogrodzie.
![]() | ![]() |
Misja Caina na razie musi poczekać. Udaj się do Sali Wiedzy by odnaleźć koordynaty miejsca zwanego Ostoją (misja: W nieznane ). Sekwencja myśli wywołała dziwne echo wśród myśli kryształów nawigatora. To miejsce napawało Twórców przerażeniem - to tam zostali po raz pierwszy pokonani. Lepiej uważaj na siebie po teleportacji...