POWRÓT DO SIEDMIOGRODU poradnik SpellForce 2: Władca Smoków
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Po przejściu przez teleport znajdziesz się w krasnoludzkiej dzielnicy miasta. Zanim jednak ruszysz z krasnoludami by odbić Górę Zimowego Blasku, masz w tym miejscu parę spraw do załatwienia.
Za pomocą kamienia teleportacyjnego przenieś się do świętej ziemi i porozmawiaj z Ainurem. Domyśla się w jakim celu przychodzisz i przyznaje się do winy. Cain jednak żąda pełnego zbadania sprawy, ponieważ jest sędzią, a nie mordercą (misja: Zbieranie informacji ). Obywatele Siedmiogrodu mogą coś wiedzieć o Ainurze - idź ich o niego przepytać. Może uda ci się też znaleźć inne wskazówki, ale najważniejsze będą opinię miejscowych. Pamiętaj jednak, że mogą oni być uprzedzeni wobec Ainura i kłamać. Zapamiętaj to, czego uda ci się dowiedzieć, aby móc ogłosić sprawiedliwy werdykt.
Do sprawy prowadzące cztery tropy zaznaczone na mapie. Pierwszą osobą jaką przepytasz będzie kapłanka Sephis. Ma ona o Ainurze jak najgorsze zdanie i potwierdza, że wywołał demony by torturowały jego przybraną rodzinę. Drugim dowodem będzie rejestr zbrodni znaleziony przy szubienice. Potwierdza on zbrodnię Ainura, ale też stwierdza, że był przetrzymywany w zwierzęcych warunkach.
Z kolei mistrz gildii Cordogen stwierdzi, że małżeństwo znęcało się nad Ainurem. Profesor Unfergant zaś mówi, że Ainur jest zbrodniarzem. Informacje zebrane (misja: werdykt w sprawie Ainura ), możesz powrócić do oskarżonego. Od Ciebie zależy jak osądzisz Ainura - po wyroku otrzymasz identyczną zdobycz punktów doświadczenia i ten sam przedmiot. Ja osądziłem go winnym - pomimo, że był maltretowany to jednak fakt jest faktem - przywołał demony z Otchłani, sprzedał swoją duszę i napawał się kilkudniowymi torturami. Być może jeśli go uniewinnisz Ainur później może okazać się przydatny. W moim przypadku Cain wykonał egzekucję.
Pora na przekazanie wieści Wierzbie. Wyjaśni Ci, że Złodziej Snów czerpie moc z bólu czwórki dzieci które zamordował (misja: Łowca Snów - śmierć ). Sharad'Naine jest nieśmiertelny, ponieważ zdołał dzięki fortelowi skryć się przed posłańcem śmierci, Hirinem. Można go pokonać tylko dzięki wyjątkowemu rytuałowi. To tkacz bólu, który wykorzystuje cierpienie niektórych zabitych przez siebie dzieci do wzmacniania swojej magii - z czasem staje się on niepokonany; gniew tych dzieci jest też jednak jego słabym punktem i może zostać wykorzystany do pokonania go. Kolejna misje to odnalezienie dusz czwórki dzieci i przekonanie ich do walki z Sharad'Nainem. Dusze Elyrii i Joshuy uciekły do Strażnicy Duchów. Pozycja duszy Mo jest nieznana. Marcia - jej dusza znajduje się w Siedmiogrodzie, w chacie niedaleko pozycji Łowcy Snów, więc udaj się tam niezwłocznie.
Po rozmowie otrzymasz jej laleczkę - może ona będzie pomocne w walce z okrutnym przeciwnikiem? Jak na razie nie masz w Siedmiogrodzie nic do roboty, więc udaj się do swojego starego znajomego Skjadira Krwawego Topora. Porozmawiaj z nim, a otrzymasz zadanie Jądro Lodu - Skjadir pragnie odbić Górę Zimowego Blasku, którą opuszczaliście w hańbie. Teraz, po odpoczynku i zebraniu w dzielnicy krasnoludów posiłków pragnie on wygnać Ashukę i jej bestie ze swej ukochanej fortecy. Krasnoludy udadzą się na Okręt-Miasto, a nazwa kolejnej misji jest, aż za bardzo wymowna - W drogę do Zimowego Blasku . Wszystkie krasnoludy są już na pokładzie. Omów dalsze działania ze Skjadirem, zanim wyruszycie w drogę.
Teleportuj się na statek i porozmawiaj ze Skjadirem. Otrzymasz misję - Na północ . Musisz odnaleźć w Sali wiedzy koordynaty Góry Zimowego Blasku, więc udaj się tam niezwłocznie.
Po odnalezieniu danych dotyczących skierowania Okrętu-Miasta, na właściwy kurs, otrzymasz zadanie Kurs na Zimowy Blask . Teraz wystarczy tylko wprowadzić właściwe dane do Nawigatora. Gdy dotrzesz na miejsce otrzymasz zadanie - Atak . Przejdź przez teleport, by wraz z krasnoludami odbić Twierdzę.