Civilization 6: Teren, porady Poradnik Sid Meier's Civilization VI
Ostatnia aktualizacja: 25 maja 2020
W poniższym rozdziale poradnika do gry Civilization 6 znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych rodzajów terenu występujących na mapie w Civ 6. Dzięki temu po krótkim rozeznaniu w charakterystyce mapy będziesz w stanie błyskawicznie podjąć decyzje dotyczące zakładania miast i ich rozbudowy pod kątem największych korzyści.
Warto mieć na uwadze, że poszczególne heksy mogą prezentować zupełnie odmienne uwarunkowania terenu. W zależności od typu terenu, na jego powierzchni możemy napotkać między innymi zalesienie lub inne cechy, które wpływają na jego użyteczność. Bonusy przedstawione w tabelach brane są pod uwagę jedynie w przypadku, gdy dany heksagon znajduje się w granicach twojego terytorium.
Typy terenu
Poniższa sekcja poświęcona jest wszystkim typom terenu dostępnym w grze. W zależności od poszczególnego typu, teren może być przyjazny, czyli posiadać dodatkowe zasoby w postaci żywności, złota lub punktów produkcji. Niektóre podłoża są zupełnie bezużyteczne, a inne mimo braku bezpośrednich korzyści możemy wykorzystać na rozmaity sposób.
Typ | Korzyści | Użyteczność |
Łąki | +2 do żywności | Duża. Podstawowy teren pod budowę miasta. Nawet przy małej ilości heksów miasto powinno szybko się rozwijać. |
Łąki (wzgórza) | +2 do żywności +1 do produkcji | Duża. Jedna z najważniejszych połaci terenu. Zasiedlaj jeśli tylko jest taka możliwość. |
Pustynia | Brak | Bezużyteczna. Często występuje jako teren przybrzeżny, więc osiedlając się nad wodą prędzej czy później włączysz heksy do swojego terytorium. |
Pustynia (wzgórza) | +1 do produkcji | Średnia. Premia do produkcji jest przydatna, ale współczynnik jest zbyt niski, by przechylać szalę na jego korzyść. |
Góry | Brak | Strategiczna. Gór nie można przejść, więc jeśli osiedlisz się w pobliżu gór to znacznie zwiększysz właściwości obronne osady. |
Ocean | +1 do żywności | Średnia. Jeśli osiedlisz się nad oceanem to masz szansę na zagarnięcie wielkich połaci oceanu. Dobrym czynnikiem jest fakt, że choć nie możesz umieszczać tutaj budynków to podczas rozrostu zawsze zdobędziesz premię do żywności. |
Równiny | +1 do żywności +1 do produkcji | Duża. Sytuacja wygląda podobnie jak w przypadku łąk, ale tutaj premia rozbita jest na dwa czynniki. Jeśli nie masz lepszej alternatywy na początku gry to osiedlaj się na równinach. |
Równiny (wzgórza) | +1 do żywności +2 do produkcji | Duża. Większa premia do produkcji, ale ciągle stała premia do żywności. Równomierny rozwój osady przy dużym współczynniku i tempie produkcji jednostek i infrastruktury. |
Śnieg | Brak | Bezużyteczna. Jeśli będziesz zmuszony do przejęcia terenu to postaraj się go odpowiednio zabudować, do niczego innego się nie przyda. |
Śnieg (wzgórza) | +1 do produkcji | Średnia. Tak jak w przypadku każdego terenu z niewielkimi wzniesieniami, biernie zapewnia premię do produkcji. |
Zostało jeszcze 67% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie