Civilization 6: Teren, porady
Aktualizacja:
W poniższym rozdziale poradnika do gry Civilization 6 znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych rodzajów terenu występujących na mapie w Civ 6. Dzięki temu po krótkim rozeznaniu w charakterystyce mapy będziesz w stanie błyskawicznie podjąć decyzje dotyczące zakładania miast i ich rozbudowy pod kątem największych korzyści.
Warto mieć na uwadze, że poszczególne heksy mogą prezentować zupełnie odmienne uwarunkowania terenu. W zależności od typu terenu, na jego powierzchni możemy napotkać między innymi zalesienie lub inne cechy, które wpływają na jego użyteczność. Bonusy przedstawione w tabelach brane są pod uwagę jedynie w przypadku, gdy dany heksagon znajduje się w granicach twojego terytorium.
Typy terenu
Poniższa sekcja poświęcona jest wszystkim typom terenu dostępnym w grze. W zależności od poszczególnego typu, teren może być przyjazny, czyli posiadać dodatkowe zasoby w postaci żywności, złota lub punktów produkcji. Niektóre podłoża są zupełnie bezużyteczne, a inne mimo braku bezpośrednich korzyści możemy wykorzystać na rozmaity sposób.
Typ | Korzyści | Użyteczność |
Łąki | +2 do żywności | Duża. Podstawowy teren pod budowę miasta. Nawet przy małej ilości heksów miasto powinno szybko się rozwijać. |
Łąki (wzgórza) | +2 do żywności +1 do produkcji | Duża. Jedna z najważniejszych połaci terenu. Zasiedlaj jeśli tylko jest taka możliwość. |
Pustynia | Brak | Bezużyteczna. Często występuje jako teren przybrzeżny, więc osiedlając się nad wodą prędzej czy później włączysz heksy do swojego terytorium. |
Pustynia (wzgórza) | +1 do produkcji | Średnia. Premia do produkcji jest przydatna, ale współczynnik jest zbyt niski, by przechylać szalę na jego korzyść. |
Góry | Brak | Strategiczna. Gór nie można przejść, więc jeśli osiedlisz się w pobliżu gór to znacznie zwiększysz właściwości obronne osady. |
Ocean | +1 do żywności | Średnia. Jeśli osiedlisz się nad oceanem to masz szansę na zagarnięcie wielkich połaci oceanu. Dobrym czynnikiem jest fakt, że choć nie możesz umieszczać tutaj budynków to podczas rozrostu zawsze zdobędziesz premię do żywności. |
Równiny | +1 do żywności +1 do produkcji | Duża. Sytuacja wygląda podobnie jak w przypadku łąk, ale tutaj premia rozbita jest na dwa czynniki. Jeśli nie masz lepszej alternatywy na początku gry to osiedlaj się na równinach. |
Równiny (wzgórza) | +1 do żywności +2 do produkcji | Duża. Większa premia do produkcji, ale ciągle stała premia do żywności. Równomierny rozwój osady przy dużym współczynniku i tempie produkcji jednostek i infrastruktury. |
Śnieg | Brak | Bezużyteczna. Jeśli będziesz zmuszony do przejęcia terenu to postaraj się go odpowiednio zabudować, do niczego innego się nie przyda. |
Śnieg (wzgórza) | +1 do produkcji | Średnia. Tak jak w przypadku każdego terenu z niewielkimi wzniesieniami, biernie zapewnia premię do produkcji. |
Zostało jeszcze 67% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla CiebieKomentarze czytelników
Gra ktoś na xbox? Nie mam pojęcia co kliknąć na padzie żeby nabyć jednostki religijne... Oczywiście mam założona religię, rozwinięta dzielnice wiary i bardzo dużo punktów wiary i nie mogę nabyć nawet misjonarza... Problem jest z interfejsem w wersji na xbox... Jest w stanie mi ktoś pomóc..?
Wczoraj po prostu było to nie możliwe.... Jakiś dziwny bug... Dziś jak załadowałem grę ponownie pojawiła się ta opcja w interfejsie i jest to przycisk RB xD wcześniej i tak klikałem wszystko i nie działało i też interface nie pokazywał takiej opcji :p
Ogólnie to masz je tam gdzie są jednostki wojskowe, a żeby je odblokować to musisz zbudować w mieście kaplicę i założyć religię. I to tylko w tym mieście gdzie masz kaplice
Powie mi ktoś dlaczego na jednym zapisie mam zasób luksusowy taki jak żółwie A na drugim już nie ?
Gram na wersji ghatering strom (chyba tak się to pisze) I na jednym zapisie mam takie zasoby luksusowe jak żółwie czy kadzidło A na innym już nie
Zasoby luksusowe są generowane losowo - ich występowanie zależy m.in. od rodzaju i rozmiaru wybranej mapy. Jeśli chcesz, możesz je wybrać w opcjach zaawansowanych przy tworzeniu nowej gry.
Skąd się biorą barbarzyńcy, mam sytuacje w której co chwilę dookoła miasta pojawiają się 3-4 jednostki na raz kompletnie znikąd? Nie podpływają, nie podchodzą itp., tylko tak jakby zeskoczyli i otaczają całe miasto.
Zawsze możesz wyłączyć barbarzyńców w opcjach zaawansowanych przy tworzeniu gry. Ogólnie ułatwia to rozgrywkę i nie masz z niczego nagle właśnie takich 4 jednostek pod miastem.
Z wiosek. Jak namierzyli twoje miasto to będą tam wysyłać oddziały.
Poproszę o podpowiedź odnośnie dzielnicy wojskowej. Budynki w tej dzielnicy zwiększają przychód doświadczenia przez "jednostki szkolone w tym mieście". Moje pytanie brzmi: czy ta premia działa na również na jednostki stworzone w tym mieście przed wybudowaniem dzielnicy?
wystarczy zwiekszyc poziom trudnosci, jesli na zbyt prostym grasz to oczywiscie w xii wieku zbudujesz samolot, ale nie o to chodzi...
king i ponizej w ogole mija sie z celem
Do tej pory grałem na 4 i 5 poziomie trudności póki co.
Niestety jak dla mnie gra za słabo zbilansowana. Możliwość budowy samolotów w XII wieku? Chwile eureki dają zbyt duży bonus (50%!). Dobre rozplanowanie zdobywania bonusów i kolejności technologii mogą nas postawić bardzo szybko jako najlepiej rozwiniętą cywilizację.
No ale to od lat wielka magia Cywilizacji - jeśli rozwiniesz państwo na tyle szybko aby mieć samoloty w XII wieku to przecież sam fun.
Nie rozumiem, masz zarzut za to że gra pozwala Ci się rozwijać?
Gdzie jest poradnik do Civilization VI w .pdf ?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
