Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Civilization 6: Dzielnica Rozrywkowa, Karnawałowa - premie, budynki Poradnik Sid Meier's Civilization VI

Ostatnia aktualizacja: 26 maja 2020

Poniższy rozdział poradnika do Cywilizacji 6 poświęcony jest dzielnicy rozrywkowej, a także jej alternatywie dostępnej wyłącznie dla Brazylii - dzielnicy karnawałowej. W niniejszym rozdziale znajdziesz ważne informacje dotyczące użytkowania tego typu dzielnicy w Civ VI, a także porady dotyczące tego jak najlepiej wykorzystać jej potencjał.

Handel wewnętrzny - Civilization 6: Dzielnica Rozrywkowa, Karnawałowa - premie, budynki - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

Premie

Handel wewnętrzny

+1 do żywności

Handel zewnętrzny

+1 do żywności

Przychód

+1 do udogodnień z rozrywki

Już na pierwszy rzut oka można zauważyć, że dzielnica rozrywkowa jako pojedyncza struktura nie wnosi za dużo do rozgrywki. Niewielkie przychody z handlu, które nie przekładają się bezpośrednio na żaden z obszarów, który mógłby wygenerować użyteczne na tym etapie rozgrywki bonusy. Mimo wszystko jest to jedna z najważniejszych dzielnic, której znaczenia nie wolno ignorować tym bardziej, że w drodze rozwoju niesamowicie przyczynia się do rozwoju twoich miast. Zauważ, że dzielnica nie przynosi żadnych dochodów, co diametralnie zmienia się w chwili, gdy zaczynasz rozwijać jej wewnętrzną infrastrukturę. Mimo wszystko dzielnica rozrywkowa jest obiektem o strategicznym znaczeniu i tylko twoje umiejętności zadecydują o tym, kiedy będziesz musiał ją wznieść. Nie możesz zapominać o jej istnieniu, ale nic nie stoi na przeszkodzie żebyś dawkował punkty produkcji potrzebne na jej rozwój w taki sposób, aby zaspokajać jedynie bieżące potrzeby miasta. Gdy jego rozwój zwalnia musisz znaleźć źródło problemu i odpowiednio zareagować, a dla środkowej fazy rozgrywki dzielnica rozrywkowa jest solidną podstawą, która pozwoli zaoszczędzić siły produkcyjne na bardziej użyteczne obszary twojej działalności. Pamiętaj, że udogodnienia wpływają na współczynnik zadowolenia mieszkańców miasta, więc postaraj się nie ograniczać swoich działań jedynie do zaspokajania minimalnych potrzeb, ponieważ ciągłe podwyższanie stopnia komfortu mieszkańców przyczyni się do znacznego przyspieszenia rozwoju osady. Jest to szczególnie ważne na początkowym i środkowym etapie rozgrywki, gdzie łatwo możesz zdystansować przeciwników. Liczba obywateli przekłada się na zwielokrotniony bonus otrzymywany z każdej wybudowanej dzielnicy, im szybciej miasto się rozrośnie, tym szybciej uda ci się skumulować spore nadwyżki.

Premie - Karnawałowa

Handel wewnętrzny

+1 do żywności

Handel zewnętrzny

+1 do żywności

Przychód

+2 do udogodnień z rozrywki

Odblokowuje projekt karnawału, który po rozpoczęciu zapewnia 1 udogodnienie, a po zakończeniu punkty wielkich ludzi.

Dostępna jedynie dla Brazylii dzielnica, na pierwszy rzut oka, różni się jedynie nieznacznie od wersji ogólnodostępnej. Aczkolwiek zauważ, że już na starcie zapewnia ci dwa udogodnienia z rozrywki, a dodatkowo pozwala na prowadzenie unikalnego projektu, który znacznie zwiększy potencjał dzielnicy niewielkim kosztem, jednocześnie przybliżając cię do zatrudnienia wielkich ludzi.

Budynki

Nazwa

Koszt

Premie

Arena

135 produkcji

Koszt utrzymania

1 sztuka złota

+1 udogodnienie z rozrywki

Tlachtli (Aztekowie)

135 produkcji

Koszt utrzymania

1 sztuka złota

+1 udogodnienie z rozrywki

+2 do wiary

+1 do Wielkiego Generała

O ile Brazylii może budować unikalną dzielnicę Karnawałową, tak Aztekowie mają dostęp do unikalnego budynku na terenie dzielnicy rozrywkowej. Łatwo możesz zauważyć różnice pomiędzy unikalnym elementem infrastruktury, a tym podstawowym, który stanowi pierwszy etap rozwoju dzielnicy. Przy takim samym koszcie budowy i utrzymania budynku Aztekowie są w stanie wygenerować dodatkowy przychód wiary, a budynek zapewnia im też punkty Wielkiego Generała. Biorąc pod uwagę korzyści jakie może czerpać z budynku cywilizacja Azteków, można pomyśleć, że gra nie jest zrównoważona w tym aspekcie, ale zauważ, że dzielnica rozrywkowa jest dostępna w stosunkowo późnym etapie gry i bez solidnych podstaw we wcześniejszej fazie gry Aztekowie nie odniosą z jej tytułu stosownych korzyści.

Zoo

405 produkcji

Koszt utrzymania

2 sztuki złota

+1 udogodnienie z rozrywki

Premia rozszerzana jest na wszystkie centra miast w promieniu 6 pól.

Stadion

600 produkcji

Koszt utrzymania

3 sztuki złota

+2 udogodnienie z rozrywki

Premia rozszerzana jest na wszystkie centra miast w promieniu 6 pól.

Wraz ze zwiększonym zapotrzebowaniem na udogodnienia możesz przystąpić do dalszej rozbudowy dzielnicy. Zwróć uwagę, że budynki w powyższej tabeli działają regionalnie, co oznacza, że ich premia może być przenoszona na inne miasta, jeśli tylko ich centra znajdą się w promieniu sześciu pól od dzielnicy. Dzięki temu możesz kumulować premie, a wynikające z tego korzyści powinny skłonić cię do budowania dużych kompleksów miejskich, a budując pojedyncze dzielnice w miastach możesz kumulować premie regionalne bez ograniczeń. Pojedyncza struktura nie zapewni solidnych przychodów, ale jeśli zbudujesz w niewielkiej odległości kilka dzielnic, to możesz zaspokoić tym zapotrzebowanie mieszkańców na cały scenariusz. W tym przypadku wystarczy zadbać jedynie o miejsca na obywateli i obszary mieszkalne, a miasta będą rozwijać się dynamicznie, co szybko odczujesz po stanie skarbca.

Projekt - Karnawał (tylko Brazylia)

Po rozpoczęciu projektu +1 do udogodnień. Po zakończeniu +1 do punktów Wielkiego Człowieka (Inżyniera, Pisarza, Artysty, Kupca, Muzyka).

Powyższy projekt zdecydowanie różni się od tych, które omawiane były dla pozostałych dzielnic. Nie zapewnia przychodów podczas jego realizacji, ale tuż po rozpoczęciu otrzymujesz dodatkowy bonus do obszarów mieszkalnych. Omawiane wcześniej projekty warto było realizować na raty, gdyż przekładało się to na zyska za każdą zrealizowaną turę. W tym przypadku w zależności od zapotrzebowania możesz rozpocząć projekt, by zwiększyć zadowolenie mieszkańców, ale musisz go zakończyć na tyle szybko, żeby mieć możliwość rozpoczęcia go ponownie gdy tylko zabraknie udogodnień w twoim mieście.