Civilization 6: Japonia, Tokimune Hojo, opis nacji, porady Poradnik Sid Meier's Civilization VI
Ostatnia aktualizacja: 27 maja 2020
W poniższym rozdziale poradnika do gry Civilization 6 znajdziesz przydatne informacje dotyczące Japonii. Dowiesz się tutaj przede wszystkim co wyróżnia Japonię spośród innych nacji w Civilization VI, a także co stanowi jej największą siłę. Poza tym znajdziesz tutaj przydatne informacje odnoszące się do sposobu na wygraną, który jest najłatwiejszy do osiągnięcia Japonią.
Opis nacji - Japonia
Nazwa | Działanie |
Restauracja Meiji | Wszystkie dzielnice otrzymują dodatkowa standardową premię za sąsiedztwo innej dzielnicy. |
Ważna zdolność, z której skorzystają początkujący gracze, a weterani cyklu wyciągną dla siebie jeszcze więcej. Dzięki niej nie musisz skrupulatnie planować rozmieszczenia poszczególnych dzielnic tak, aby zmaksymalizować korzyści, ponieważ te otrzymasz mimo wszystko. Tak jak wspomniałem weterani cyklu mogą umiejętnie wykorzystać tę zdolność i zgarnąć solidne bonusy, jeśli mimo wszystko rozmieszczą dzielnice w taki sposób, by generowały premie ogólnodostępne za sąsiedztwo. Nie mniej jednak Restauracja Meiji sprawia, że Cesarstwo japońskie jest nacją bardzo przyjazną dla graczy, którzy nie są szczególnie biegli w podstawowych mechanikach gry.
Nazwa | Działanie |
Boski Wiatr | Jednostki lądowe otrzymują +5 do siły bojowej ma terenach sąsiadujących z wybrzeżem. Jednostki morskie otrzymują +5 do siły bojowej na polach z płytką wodą. Budowa dzielnic wojskowych, świątynnych i kulturalnych trwa o połowę krócej. |
Opisana powyżej zdolność ma wyjątkowo strategiczny i sytuacyjny charakter, a przynajmniej jej pierwsza część. Łatwo zauważyć, że możesz wykorzystać zdolność w maksymalnym zakresie, jeśli będziesz tworzył większość swoich miast na wybrzeżu. Jest to kolejna z nacji, która ma większe predyspozycje do sprawowania kontroli na większych zbiornikach wodnych, ale zauważ że zawarte w zdolności premie odnoszą się przede wszystkim do terenów przybrzeżnych. Oznacza to, że Japonia największe korzyści z niej będzie czerpać w początkowej fazie rozgrywki, kiedy nie będzie jeszcze możliwości poruszania się po polach oceanicznych. Kolejnym argumentem, który przemawia za faktem, że Japonia jest nacją przyjazną dla nowych graczy jest fakt, że bez dodatkowych warunków możesz wznosić wybrane dzielnice w zdecydowanie krótszym czasie.
Podsumowanie
W przypadku Japonii ciężko wskazać jeden sposób na zakończenie scenariusza, który byłby szczególnie łatwy dla tej nacji. Trzeba stwierdzić, że rozgrywka przy omówionej powyżej kombinacji zdolności należy do najłatwiejszych w grze. Niezależnie od tego, czy wybierzesz zwycięstwo przez religię, dominację czy turystykę, możesz o wiele szybciej generować przychód do tych dziedzin, którym się poświęcisz. Zakładanie miast na wybrzeżu pomoże w ich obronie, jeśli zdecydujesz się dominować nad pozostałymi graczami, ale da jednocześnie dostęp do budowy kurortów nadmorskich, które mogą cię przybliżyć do zwycięstwa kulturowego. W kontekście religii Japonia nie ma szczególnych predyspozycji, ale połączenie zredukowanego kosztu budowy struktury i darmowe premie za sąsiedztwo, można śmiało stwierdzić, że łatwiej być nie może.