Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Civilization 6 Gathering Storm: Francja i Anglia, Eleonor, opis nacji, porady Poradnik Sid Meier's Civilization VI

Ostatnia aktualizacja: 26 maja 2020

W tym rozdziale poradnika do gry Civilization 6 zapoznasz się z opisem nowego przywódcy - Eleonory, która może prowadzić Anglię lub Francję. Dowiesz się więcej na temat zalet oraz strategii, jakie możesz zastosować grając tymi nacjami pod jej przywództwem.

Nowy przywódca będzie dostępny tylko jeśli masz zakupione i odblokowane duże rozszerzenie Gathering Storm do Cywilizacji VI.

Opis przywódcy - Eleonora

Eleonora to wyjątkowa przywódczyni, który może stać na czele dwóch nacji, które są już o dłuższego czasu w grze - Francji i Anglii - Civilization 6 Gathering Storm: Francja i Anglia, Eleonor, opis nacji, porady - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

Eleonora to wyjątkowa przywódczyni, który może stać na czele dwóch nacji, które są już o dłuższego czasu w grze - Francji i Anglii. Co za tym idzie, jej cecha specjalna zawsze będzie taka sama - niezależnie od wybranej cywilizacji. Kluczem do wygranej jest wykorzystanie jej zdolności pod kątem wybranej nacji.

Pamiętaj - w klasycznej rozgrywce może brać udział tylko Eleonora, Katarzyna lub Wiktoria. Jeśli wybierzesz Anglię z Wiktorią na czele lub Francję pod przywództwem Katarzyny, to analogicznie nie zobaczysz swojego odpowiednika, czyli Anglii/Francji pod rządami Eleonory. Natomiast po wybraniu Eleonory, nie pojawi się żadnej z pozostałych 3 liderów, czyli "druga" Eleonora, Wiktoria lub Katarzyna. Nadal jest możliwy wybór Wiktorii i Katarzyny w tej samej grze.

Cechą specjalną Eleonory jest większy nacisk lojalnościowy na sąsiednie miasta, za każde Wielkie Dzieło w pobliskim mieście pod jej rządami. Nie tylko łatwiej jest przejąć w pokojowy sposób, miasta przy granicach twojej cywilizacji, ale masz również na to większy wpływ. Kluczem jest budowanie dzielnic kulturowych w miastach położonych blisko rywali. Nie musisz mieć dużej ilości wielkich dzieł, ponieważ wystarczy, że będziesz miał tylko jednego wielkiego pisarza oraz malarza. Zbudowanie amfiteatru i muzeum sztuki może pomieścić łącznie aż 5 wielkich dzieł. Niektóre cuda oraz budynki, potrafią zwiększyć liczbę Wielkich Dzieł w mieście np. Katedra w dzielnicy świątynnej. Jeśli masz problemy ze zwieszeniem kolekcji, spróbuj pohandlować z innymi nacjami albo wyślij szpiegów do wrogich miast z dzielnicami kulturowymi.

Znaleziska archeologów również są zaliczane jako Wielkie Dzieła. Jeśli masz problem ze zdobyciem Wielkich Ludzi, warto skupić się na budowie muzeum archeologicznego oraz zdobyciu kilku Artefaktów przed innymi. W dodatku, Anglia traci swój poprzedni bonus, który zwiększał ilość miejsc w muzeum z 3 do 6. Od teraz Anglia lepiej sobie radzi w wydobywaniu surowców strategicznych, budowaniu inżynierów oraz większych dochodów w budynkach zasilanych energią elektryczna.

Podsumowanie

Eleonora jest dobrym wyborem do zwycięstwa kulturowego oraz przejmowania miast, gdy grasz jako Francja. Granie Anglią, nie pozwoli maksymalnie wykorzystać jej potencjału. Francja posiada bonusy do turystyki oraz specjalne ulepszenie, który zwiększa dochody z kultury. Jeśli chcesz maksymalnie wykorzystać bonus Eleonory, musisz budować miasta blisko skupisk miast innych cywilizacji i zainwestować w dzielnice kulturowe oraz skupić się na zdobywaniu wielkich dzieł. Tyko w ten sposób powiększysz swoje dominium i zapewnisz sobie wygraną.