Civilization 6: Renesans - drzewko technologii Poradnik Sid Meier's Civilization VI
Ostatnia aktualizacja: 25 maja 2020
W poniższym rozdziale poradnika do gry Civilization 6 znajdziesz omówienie wszystkich zdobyczy technologicznych z epoki renesansu. Każdy element drzewka zostanie przeanalizowany pod kątem wynikających z niego korzyści, kosztów i przydatności w wybranej fazie rozgrywki. Skorzystanie z naszego poradnika pozwoli ci wybrać najlepsze technologie epoki renesansu w Civilization VI.
Poszczególnym technologiom poświęcono osobne sekcje, których spis znajdziesz poniżej.
- Kartografia (I rząd)
- Masowa produkcja (I rząd)
- Bankowość (I rząd)
- Proch strzelniczy (I rząd)
- Druk (I rząd)
- Ożaglowanie rejowe (II rząd)
- Astronomia (II rząd)
- Odlewanie metalu (II rząd)
- Taktyka oblężnicza (II rząd)
Kartografia (I rząd)
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
540 | +1 do złota dzięki ulepszeniu łodzi rybackiej Wszystkie zaokrętowane jednostki mogą poruszać się po polach oceanu. +1 do punktów ruchu jednostek zaokrętowanych Jednostka: Karawela | Zbuduj 2 porty |
Możliwość skorzystania z eureki pojawi się wyłącznie wtedy, gdy dysponujesz do tego momentu co najmniej dwoma miastami z dostępem do morza. W przeciwnym wypadku nie będziesz mógł wznieść dzielnicy portowej, która jest niezbędna dla zredukowania kosztów badania. Jeśli koncentrujesz się na działaniach morskich to nie powinieneś mieć z tym problemu, a korzyści wynikające z opracowania technologii będą cię szczególnie interesować. Przeniesienie rozgrywki na ocean ma szczególne znaczenie dla tego aspektu rozgrywki, a dodatkowa jednostka i premie pomogą kontrolować zbiorniki wodne.
Masowa produkcja (I rząd)
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
540 | Cud: Arsenał Wenecki Budynek: Stocznia | Zbuduj tartak |
W tym przypadku eureka jest bezpośrednio powiązana z odkryciami epoki średniowiecza. Tartak możesz zbudować tylko na heksagonie, który jest zalesiony, więc wcześniej zaplanuj, które pola pozostaną użyteczne dla tej części przemysłu. Jeśli dysponujesz chociaż jednym polem to nie bezie problemu z przyspieszeniem badań. Powiązane z technologią budynki mają szczególne znaczenie dla działań na otwartym morzu, więc jeśli rozpocząłeś rozgrywkę rozstawiając stolicę na wybrzeżu to koniecznie musisz opracować tę technologię.
Bankowość (I rząd)
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
540 | +1 do złota dzięki ulepszeniu kamieniołomu Budynek: Bank Cud: Wielkie Zimbabwe | Miej aktywną idee gildii |
Idea gildii wywodzi się z poprzedniej epoki, więc do momentu rozpoczęcia prac nad badaniem powinieneś już ją odblokować. W efekcie będziesz mógł szybciej zakończyć prace nad omawianą technologią, co jest ważne z punktu widzenia gospodarki. Potencjał badania wykorzystasz w pełni jeśli do tej pory dysponujesz już dzielnicą biznesową z odpowiednim zapleczem, ale pamiętaj też o premii, jaką zapewniają kamieniołomy. W zależności od liczby posiadanych ulepszeń przychody do skarbca znacznie wzrosną.
Proch strzelniczy (I rząd)
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
540 | Jednostki: Arkebuzerzy; Konkwistadorzy (Hiszpania) Zasób: Saletra | Zbuduj zbrojownię |
Spełnienie wymagań niezbędnych do eureki zależy tylko i wyłącznie od tego jak rozbudowaną dzielnicą wojskową dysponujesz. Żeby zbudować zbrojownię musisz opracować wcześniej technologię Inżynieria Wojskowa, a premia z wspomniany budynek jest na tyle atrakcyjna, że nie powinieneś zwlekać z rozszerzeniem o niego swoich struktur. Dzięki badaniom będziesz mógł zlokalizować jeden z ważniejszych zasobów strategicznych i jeśli go zdobędziesz to zyskasz zdecydowaną przewagę na polu bitwy. Technologia szczególnie ważna dla Hiszpanii i jeśli zdecydujesz się na grę tą nacją, to powinien być jeden z priorytetów dla tej epoki.
Druk (I rząd)
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
540 | Zapewnia dodatkowy poziom obrazu dyplomatycznego pozostałych cywilizacji. Podwójne zyski z turystyki i Wielkich dzieł literackich. Cud: Zakazane Miasto | Zbuduj dwa uniwersytety |
Jeśli na tym etapie rozgrywki dysponujesz dwoma miastami z Kampusem, to zdobycie bonusu nie powinno stanowić dla ciebie problemu. W przeciwnym wypadku powinieneś o wiele wcześniej zadbać o niezbędne struktury, bowiem uzyskane dzięki technologii bonusy są szczególnie ważne dla zwycięstwa kulturowego i dyplomacji. Nawet jeśli nie zależy ci szczególnie na opracowaniu badania to powinieneś rozbudować struktury do stopnia, który pozwoli bez zbytnich opóźnień badać kolejne technologie.
Ożaglowanie rejowe (II rząd)
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
660 | Jednostka: Fregata | Zniszcz jednostkę muszkieterami |
Ciężko jednoznacznie odnieść się do przedstawionej w tabeli eureki, gdyż w dniu tworzenia rozdziału w grze nie istnieje jednostka muszkietera. Prawdopodobnie jest to jeden z elementów, które twórcy pozostawili w grze na poczet kolejnych aktualizacji lub rozszerzeń. Próba uzyskania premii korzystając z kuszników zakończyła się niepowodzeniem, więc w dniu pisania poradnika eureka jest niedostępna. Ogólnie technologia nie należy do najważniejszych, ale jeśli rozwijasz morską flotę to z pewnością powinieneś poświęcić jej uwagę.
Astronomia (II rząd)
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
660 | Cud: Pałac Potala | Zbuduj uniwersytet w sąsiedztwie góry |
Jeśli odpowiednio ulokowałeś dzielnicę naukową to nie powinieneś mieć problemów z uzyskaniem premii. Pamiętaj o bonusach do nauki, które otrzymasz za wzniesienie dzielnicy naukowej w sąsiedztwie góry. Technologia nie ma większego znaczenia dla rozgrywki, ale otwiera drogę do badań z kolejnej epoki, więc nie możesz jej całkowicie zignorować.
Odlewanie metalu (II rząd)
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
660 | Jednostka: Bombarda | Posiadaj dwie jednostki kuszników |
Kolejna technologia, której najważniejszym aspektem jest otwarcie drogi do badań z kolejnej epoki. Zdobycie eureki w tym przypadku jest bardzo łatwe. Jeśli nie dysponujesz miejscem na produkcję jednostek to możesz awansować łuczników do wymaganego poziomu lub kupić jednostki za złoto.
Taktyka oblężnicza (II rząd)
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
660 | Budynek: Renesansowe mury Ulepszenie: Fort | Posiadaj dwie bombardy |
Redukcja czasu potrzebnego na badania jest możliwa jedynie wtedy, gdy wcześniej opracowałeś poprzednie badanie. Po jego zakończeniu możesz zakupić armaty jeśli dysponujesz odpowiednim zapleczem finansowych, ale postaraj się ograniczyć zakup do jednej jednostki, a drugą uformuj w mieście. Pamiętaj, że do sformowania lub zakupu jednostki niezbędne jest kontrolowanie saletry, więc jej brak może natychmiast wykluczyć wszelkie szanse na zredukowanie czasu badań. Postaraj się po zakończeniu badania jak najszybciej zmodernizować mury obronne, aczkolwiek kieruj się w tym aspekcie ewentualną agresją ze strony sąsiadów.