Civilization 6: Miasta-państwa religijne, lista, emisariusze, premie
Aktualizacja:
W poniższym rozdziale poradnika do gry Civilization 6 znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące miast-państw religijnych w Civ 6, a także opis korzyści związanych z utrzymywaniem wpływów w poszczególnych miastach i korzyści związane z przejmowaniem nad nimi kontroli.
Premie za emisariuszy
Dla każdego z miast religijnych przysługują takie same premie za utrzymywanie w nim odpowiedniej liczby emisariuszy. Pamiętaj, że jeśli utrzymujesz kilku przedstawicieli w kilku miastach religijnych to uzyskane w ten sposób premie łączą się.
Liczba emisariuszy | Premia |
1 | +2 do wiary w stolicy |
3 | +2 do wiary w każdej dzielnicy świątynnej |
6 | Dodatkowe +2 do wiary w każdej dzielnicy świątynnej |
Premie są szczególnie użyteczne gdy planujesz zakończyć scenariusz zwycięstwem religijnym, ale nie zapominaj, że inne cywilizacje również mogą obrać tę samą strategie. Dzięki odpowiednim wpływom w miastach-państwach religijnych będziesz w stanie z nimi konkurować nawet jeśli wybrana przez ciebie nacja nie korzysta ze szczególnych premii dla danego sposobu na zwycięstwo. Pamiętaj też, że musisz dysponować własnymi jednostkami religijnymi by zablokować działania innych nacji w tym zakresie, jeśli zdecydujesz się na inną taktykę niż szerzenie religii. Dzielnice świątynne są jednym z pierwszych elementów infrastruktury, który możesz wznosić więc nie powinieneś mieć problemów z wyegzekwowaniem premii jeśli będziesz odpowiednio zarządzał wysłannikami. Kontroluj przepływ emisariuszy innych nacji i staraj się regularnie zwiększać dystans pomiędzy innymi cywilizacjami a statusem suzerena w każdym z miast.
Erywań
Ikona | Premia dla suzerena |
![]() | Twoje jednostki apostołów mogą wybrać dowolny możliwy awans, zamiast otrzymywać wybrany losowo. |
Jako strateg sam wiesz najlepiej jak chcesz rozegrać scenariusz i jaką ścieżkę rozwoju powinny obrać twoje jednostki. Dzięki premii będziesz w stanie bliżej kontrolować rozwój apostołów tak, aby czerpać jak największe korzyści dla obranej przez siebie strategii. Jeśli decydujesz się na zwycięstwo religijne to walcz o status suzerena, ale jeśli nie to i tak spróbuj utrudnić zadanie przeciwnikom i pozbawić ich premii.
Jerozolima
Ikona | Premia dla suzerena |
![]() | Automatycznie nawraca się na założoną przez ciebie religię i wywiera presję tej religii w taki sam sposób jak święte miasto. |
Bardzo ważne miasto-państwo na drodze do zwycięstwa religijnego. Jeśli przeznaczysz odpowiednio dużą liczbę wysłanników, to miasto nawróci się na twoją religię i będzie wywierać presję na inne miasta w promieniu 10 pól, co w dłuższej perspektywie pozwoli na samoczynne zdobywanie wyznawców. Jeśli zależy ci na wspomnianym wcześniej zakończeniu scenariusza to powinieneś kontrolować miasto, gdyż nie będzie mogło być ono nawrócone przez wyznawców innych religii, co pozwoli na bierny przychód wyznawców, gdy ty będziesz zajęty szarzeniem wiary w innych częściach mapy.
Kandy
Ikona | Premia dla suzerena |
![]() | Otrzymasz relikwię za każdy odkryty nowy cud natury i 50% do wiary ze wszystkich posiadanych relikwii. |
Powyższa premia jest czysto strategiczna i ciężko przewidzieć jej użyteczność. Szanse na odpowiednie wykorzystanie premii rosną wraz z wielkością mapy, a nie masz też wtedy żadnej gwarancji co do ilości cudów natury, które się na niej znajdą. Oczywiście zawsze możesz wzmocnić przychody do wiary z relikwii, które już udało ci się zdobyć, ale należy jasno określić, że o Kandy powinni walczyć jedynie gracze, którym zależy na osiągnięciu zwycięstwa religijnego. W szczególnych okolicznościach możesz umniejszać wpływy przeciwnika, żeby pozbawiać go premii za posiadane relikwie.
La Venta
Ikona | Premia dla suzerena |
![]() | Twoi budowniczowie mogą budować ulepszenie - olbrzymia głowa. |
Szczegółowe informacje dotyczące powyższego ulepszenia możesz w znaleźć w rozdziale w którym zostały opisane wszystkie ulepszenia. Jeśli zdecydujesz się oprzeć funkcjonowanie swojego imperium na tym ulepszeniu to musisz z dużą uwagą kontrolować wpływy przeciwników w mieście i ciągle zwiększać dystans, tak by nie mogli zagrozić twojej pozycji suzerena.
- Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry
- Civilization 6: Poradnik do gry
- Civilization 6: Miasta-państwa
- Civilization 6: Miasta-państwa, informacje ogólne, lista, porady
- Civilization 6: Miasta-państwa handlowe, lista, emisariusze, premie
- Civilization 6: Miasta-państwa kulturowe, lista, emisariusze, premie
- Civilization 6: Miasta-państwa militarne, lista, emisariusze, premie
- Civilization 6: Miasta-państwa naukowe, lista, emisariusze, premie
- Civilization 6: Miasta-państwa przemysłowe, lista, emisariusze, premie
- Civilization 6: Miasta-państwa religijne, lista, emisariusze, premie
- Civilization 6: Miasta-państwa
- Civilization 6: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Gra ktoś na xbox? Nie mam pojęcia co kliknąć na padzie żeby nabyć jednostki religijne... Oczywiście mam założona religię, rozwinięta dzielnice wiary i bardzo dużo punktów wiary i nie mogę nabyć nawet misjonarza... Problem jest z interfejsem w wersji na xbox... Jest w stanie mi ktoś pomóc..?
Wczoraj po prostu było to nie możliwe.... Jakiś dziwny bug... Dziś jak załadowałem grę ponownie pojawiła się ta opcja w interfejsie i jest to przycisk RB xD wcześniej i tak klikałem wszystko i nie działało i też interface nie pokazywał takiej opcji :p
Ogólnie to masz je tam gdzie są jednostki wojskowe, a żeby je odblokować to musisz zbudować w mieście kaplicę i założyć religię. I to tylko w tym mieście gdzie masz kaplice
Powie mi ktoś dlaczego na jednym zapisie mam zasób luksusowy taki jak żółwie A na drugim już nie ?
Gram na wersji ghatering strom (chyba tak się to pisze) I na jednym zapisie mam takie zasoby luksusowe jak żółwie czy kadzidło A na innym już nie
Zasoby luksusowe są generowane losowo - ich występowanie zależy m.in. od rodzaju i rozmiaru wybranej mapy. Jeśli chcesz, możesz je wybrać w opcjach zaawansowanych przy tworzeniu nowej gry.
Skąd się biorą barbarzyńcy, mam sytuacje w której co chwilę dookoła miasta pojawiają się 3-4 jednostki na raz kompletnie znikąd? Nie podpływają, nie podchodzą itp., tylko tak jakby zeskoczyli i otaczają całe miasto.
Zawsze możesz wyłączyć barbarzyńców w opcjach zaawansowanych przy tworzeniu gry. Ogólnie ułatwia to rozgrywkę i nie masz z niczego nagle właśnie takich 4 jednostek pod miastem.
Z wiosek. Jak namierzyli twoje miasto to będą tam wysyłać oddziały.
Poproszę o podpowiedź odnośnie dzielnicy wojskowej. Budynki w tej dzielnicy zwiększają przychód doświadczenia przez "jednostki szkolone w tym mieście". Moje pytanie brzmi: czy ta premia działa na również na jednostki stworzone w tym mieście przed wybudowaniem dzielnicy?
wystarczy zwiekszyc poziom trudnosci, jesli na zbyt prostym grasz to oczywiscie w xii wieku zbudujesz samolot, ale nie o to chodzi...
king i ponizej w ogole mija sie z celem
Do tej pory grałem na 4 i 5 poziomie trudności póki co.
Niestety jak dla mnie gra za słabo zbilansowana. Możliwość budowy samolotów w XII wieku? Chwile eureki dają zbyt duży bonus (50%!). Dobre rozplanowanie zdobywania bonusów i kolejności technologii mogą nas postawić bardzo szybko jako najlepiej rozwiniętą cywilizację.
No ale to od lat wielka magia Cywilizacji - jeśli rozwiniesz państwo na tyle szybko aby mieć samoloty w XII wieku to przecież sam fun.
Nie rozumiem, masz zarzut za to że gra pozwala Ci się rozwijać?
Gdzie jest poradnik do Civilization VI w .pdf ?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.




