Civilization 6: Dzielnica Biznesowa - premie, budynki, projekt Poradnik Sid Meier's Civilization VI
Ostatnia aktualizacja: 26 maja 2020
Poniższy rozdział poradnika do gry Cywilizacja VI poświęcony jest dzielnicy biznesowej. W niniejszym rozdziale znajdziesz ważne informacje dotyczące użytkowania tego typu dzielnicy w Civ6, a także porady dotyczące tego jak najlepiej wykorzystać jej potencjał.
Premie
Handel wewnętrzny | +1 do produkcji |
Handel zewnętrzny | +3 do złota |
Przychód z populacji | +4 do złota za obywatela |
Premia do złota za sąsiedztwo | +2 za każde pole z rzeką +1 za każde pole z dzielnicą portową lub Stoczni Marynarki Królewskiej +1 za każde 2 pola z dzielnicą |
Inne | +1 punktu Wielkiego Kupca na turę |
Posiadanie dzielnicy biznesowej i korzystanie z jej dobrodziejstw zarówno w handlu wewnętrznym jak i zewnętrznym pozwala w znacznym stopniu poprawić siły produkcyjne. Oczywiście w przypadku handlu wewnętrznego nie można mówić o dużych przychodach do produkcji, ale dzielnica biznesowa będzie w tym zakresie dobrym dopełnieniem dla bonusów, które oferują inne części miasta. Zwróć uwagę na premię do złota, którą otrzymasz za każdego obywatela miasta, w którym wybudujesz dzielnice. Łatwo można wywnioskować, że wraz z rozwojem populacji i stosunkowo szybkim wzniesieniu dzielnicy będziesz mógł sobie pozwolić na spore wydatki fundowane bezpośrednio z kasy miasta. Pozwoli to zaoszczędzić siły produkcyjne na dalszy rozwój osady. Miej też na uwadze, że dzielnica biznesowa daje największe korzyści w miastach, które położone są na wybrzeżu lub mają bardzo dobry dostęp do słodkiej wody. Wykorzystaj bieg koryta rzeki w taki sposób, by dzielnica znalazła się w najlepszym położeniu, a jeśli zdecydowałeś się założyć osadę na wybrzeżu to pamiętaj, żeby otoczyć ją innymi dzielnicami, w tym koniecznie portową.
Budynki
Nazwa | Koszt | Premie |
Targowisko | 105 punktów produkcji | +3 do złota +1 miejsce dla obywateli +1 do Wielkiego Kupca |
Bank | 265 punktów produkcji | +5 do złota +1 miejsce dla obywateli +1 do Wielkiego Kupca |
Giełda | 355 punktów produkcji | +7 do nauki +1 miejsce dla obywateli +1 do Wielkiego Kupca |
Zwróć uwagę, że budynki dzielnicy biznesowej w przeciwieństwie do niektórych elementów infrastruktury, nie są obłożone kosztem utrzymania. W toku rozgrywki nie powinieneś oszczędzać sił produkcyjnych na budowę kolejnych budynków w tej dzielnicy, jednocześnie mając na uwadze, że przedstawione w tabeli premie łączą się. O ile na dowolnym etapie scenariusza budowa każdego z powyższych budynków będzie trudna z logistycznego punktu widzenia, bowiem nie dają one bezpośrednich przychodów, które przekładają się na dowolny ze sposobów na zwycięstwo, to dodatkowe dochody mogą i będą bardzo przydatne. W niektórych przypadkach możesz być nawet zmuszony do rozbudowania infrastruktury, bowiem w przeciwnym wypadku miasto nie będzie się rozwijać we właściwym tempie. Powyższe budynki w połączeniu z odpowiednim umiejscowieniem dzielnicy i wynikającymi z niej przychodami mogą stanowić poważne zaplecze finansowe, które zostanie mocno spotęgowane jeśli uda ci się wygrać wyścig o Wielkiego Kupca.
Projekt - Inwestycja w ośrodek biznesowy
Zapewnia duże ilości złota i punkty Wielkiego Kupca.
Jest to to kolejny projekt czasowy, który możesz wykorzystać w czasie gdy nie masz lepszych alternatyw dla uzyskania odpowiedniego przychodu we wskazanych dziedzinach, a bezwzględnie potrzebujesz złota, lub jesteś na finiszu wyścigu o Wielkiego kupca, a przeciwnicy mogą ci zagrozić w zatrudnieniu go. Oczywiście po ukończeniu rozbudowy dzielnicy biznesowej może to być twój jedyny ratunek w sytuacjach kryzysowych, ale nie bój się z niego korzystać w razie potrzeby. Złoto może rozwiązać wiele twoich problemów, pozwoli nadrobić straty i naprawi wiele błędów.