Civilization 6: Ameryka, Teddy Roosevelt, opis nacji, porady Poradnik Sid Meier's Civilization VI
Ostatnia aktualizacja: 27 maja 2020
W poniższym rozdziale poradnika do gry Civilization 6 znajdziesz przydatne informacje dotyczące Ameryki. Dowiesz się tutaj przede wszystkim co wyróżnia Amerykę spośród innych nacji w Civilization VI, a także co stanowi jej największą siłę. Poza tym znajdziesz tutaj przydatne informacje odnoszące się do sposobu na wygraną, który jest najłatwiejszy do osiągnięcia Ameryką.
Opis nacji - Ameryka
Nazwa | Działanie |
Ojcowie założyciele | Wszystkie premie spuścizny ustroju otrzymywane są połowę szybciej. |
Duża premia do ideologii. Dzięki przyspieszonemu otrzymywaniu premii spuścizny ustroju możesz sobie pozwolić na szybsze zmiany ustrojów, a premie będą niezbywalne. Warto mieć na uwadze, że spuścizna ustroju generowana jest dosyć wolno, więc nie będziesz miał możliwości wykorzystania każdego z nich w trakcie pojedynczego scenariusza. Mimo tego masz w tym zakresie sporą przewagę nad innymi nacjami, co można przekuć na zwycięstwo kulturowe lub naukowe, w zależności od tego, które ustroje szczególnie cię interesują.
Nazwa | Działanie |
Wniosek Roosevelta | Jednostki otrzymują +5 do siły bojowej na ojczystym kontynencie. +1 do atrakcyjności wszystkich pól miasta z parkiem narodowym. |
Premia do siły bojowej pomoże ci oczyścić tereny w pobliżu stolicy, a także znacznie ułatwi walkę z barbarzyńcami na początkowym etapie rozgrywki. Wraz z kolejnymi epokami i postępem technologicznym przeciwników będzie traciła na znaczeniu, ale jeśli tylko nadążysz za postępem technologii, to będziesz miał znacznie ułatwione zadanie w przypadku ochrony własnej stolicy przed wrogą inwazją. Premię możesz dodatkowo wykorzystać, jeśli będziesz zakładał kolejne miasta na ojczystym kontynencie, co ostatecznie zapewni ci nad nim dużą kontrolę i swoistą nietykalność.
Dodatkowa atrakcyjność terenu przełoży się bezpośrednio na zwiększone szanse w wyścigu o zwycięstwo kulturowe. Buduj parki narodowe w każdym kontrolowanym przez siebie mieście, aby w pełni wykorzystać potencjał tego atrybutu.
Podsumowanie
Ameryka ma duże szanse na zakończenie scenariusza przed czasem. W jej przypadku najsłabszym aspektem jest religia, więc lepiej nie koncentruj się na tym czynniku więcej, niż jest to niezbędne aby uzyskać najważniejsze premie. Jeśli rozpoczniesz rozgrywkę Ameryką, to zdecydowanie łatwiej będzie ci bronić własnego terytorium, więc możesz skutecznie zablokować dominację innego gracza. Możesz wykorzystać ten czynnik by zwyciężyć przez dominację jeśli w odpowiednim momencie przeprowadzisz udany kontratak na wrogą stolicę. Mimo wszystko Ameryka ma największe premie do zwycięstwa kulturowego i na nim powinieneś się skupić.