Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Civilization 6: Miasta-państwa militarne, lista, emisariusze, premie Poradnik Sid Meier's Civilization VI

Ostatnia aktualizacja: 26 maja 2020

W poniższym rozdziale poradnika do gry Civilization 6 znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące miast-państw militarnych w Civ 6, a także opis korzyści związanych z utrzymywaniem wpływów w poszczególnych miastach i korzyści związane z przejmowaniem nad nimi kontroli.

Premie za emisariuszy

Dla każdego z miast militarnych przysługują takie same premie za utrzymywanie w nim odpowiedniej liczby emisariuszy. Pamiętaj, że jeśli utrzymujesz kilku przedstawicieli w kilku miastach militarnych to uzyskane w ten sposób premie łączą się.

Liczba emisariuszy

Premia dla produkcji jednostek

1

+2 do produkcji w stolicy

3

+2 do produkcji w każdej dzielnicy wojskowej

6

Dodatkowe +2 do produkcji w każdej dzielnicy wojskowej

Zwróć uwagę na fakt, iż premie dotyczą jedynie produkcji jednostek, więc nie możesz ich podciągnąć pod żaden inny typ działań w obrębach miast. Warto jednak mieć na uwadze, że odnoszą się do jednostek cywilnych i bojowych co ma szczególne znaczenie, gdyż nie musisz poświęcać im dużo uwagi by przyspieszyć produkcję każdego typu jednostek. Największy nacisk połóż gdy planujesz zdominować przeciwników, ale premia przyda się do każdego typu zwycięstwa. Nawet jeśli nie zależy ci szczególnie na dominacji to postaraj się uzbroić każde z posiadanych miast w dzielnicę wojskową, która poza dostępem do określonego typu jednostek, pozwoli lepiej zadbać o kwestie obronne każdej osady. Tak jak w przypadku innych miast nie skupiaj całych wpływów na mieście, jeśli nie posiadasz odpowiedniego zaplecza, chyba że nie masz innej alternatywy. Wskazane poniżej premie za status suzerena obłożone są bardzo konkretnymi wymaganiami i mają zastosowanie tylko w określonych przypadkach, więc jeśli uzyskasz dostęp do jednej z nich, to postaraj się dowodzić jednostkami w taki sposób, by maksymalnie wykorzystać ich nowe możliwości.

Kabul

Ikona

Premia dla suzerena

Twoje jednostki otrzymują dwa razy więcej doświadczenia za bitwy, które wynikają z ich inicjatywy - Civilization 6: Miasta-państwa militarne, lista, emisariusze, premie - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

Twoje jednostki otrzymują dwa razy więcej doświadczenia za bitwy, które wynikają z ich inicjatywy.

W tym przypadku musisz pamiętać przede wszystkim o tym, że doświadczenie jednostek generowane jest dopiero w chwili gdy przeciwny oddział zostanie unicestwiony. Świadomość tego faktu pomoże ci odpowiednio zarządzać przebiegiem bitwy tak, by doświadczenie zawsze zdobywał ten oddział na którego rozwoju szczególnie ci zależy. Miej też na uwadze fakt, że jeśli zaatakowany wrogi oddział zdecyduje się na odwet i w konsekwencji zostanie zniszczony to premia nie będzie liczona. Staraj się tak porcjować siły by decydujący ruch należał do ciebie. Powalcz o wpływy w Kabulu w każdym scenariuszu,ale nie musisz starać się utrzymać kontroli w nim za wszelką cenę. Premia jest przydatna, bowiem awans jednostki rozwija ją znacznie szybciej, niż jesteś w stanie ją modernizować korzystając z badań nad nowymi technologiami.

Kartagina

Ikona

Premia dla suzerena

Każda dzielnica wojskowa dodaje +1 do limitu szlaków handlowych - Civilization 6: Miasta-państwa militarne, lista, emisariusze, premie - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

Każda dzielnica wojskowa dodaje +1 do limitu szlaków handlowych.

Premia jest szczególnie przydatna w środkowej i późnej fazie gry, gdzie masz już co najmniej dwa miasta, które wyposażone są w dzielnice wojskowe. Pamiętaj o ograniczeniach związanych z dystansem na jakim możesz prowadzić handel od miasta docelowego oraz o braku możliwości tworzenia dwóch identycznych szlaków z tego samego punktu startowego. Premia z pewnością będzie wtedy szczególnie przydatna, bowiem pozostali gracze również będą dysponować większą ilością miast co przełoży się na przychody związane z wyborem odpowiedniego punktu docelowego. Jeśli powołasz większą liczbę kupców niż liczba odkrytych miast innych graczy lub miast-państw, to zawsze możesz stworzyć za ich pośrednictwem szlaki wewnętrzne pomiędzy swoimi osadami.

Presław

Ikona

Premia dla suzerena

Twoja kawaleria ciężka i lekka otrzymuje premię +5 do siły bojowej, gdy walczą na heksagonach ze wzgórzami - Civilization 6: Miasta-państwa militarne, lista, emisariusze, premie - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

Twoja kawaleria ciężka i lekka otrzymuje premię +5 do siły bojowej, gdy walczą na heksagonach ze wzgórzami.

Premia o czysto strategicznym znaczeniu, więc jeśli nie zależy ci na dokładnej kontroli mapy, to nie powinieneś zawzięcie walczyć o premię. Bierz pod uwagę również fakt, że bonus jest zarezerwowany jedynie dla jednostek kawalerii, co automatycznie wyklucza wszystkie korzyści jeśli nie dysponujesz zasobem strategicznym jakim są konie. Współczynnik premii nie jest może zbyt atrakcyjny, ale we wczesnej i środkowej fazie rozgrywki nadal możesz się nim posiłkować. Jeśli jest to jedno z niewielu miast, które możesz kontrolować, to powinieneś poświęcić kilku emisariuszy dla statusu suzerena. W przeciwnym wypadku lepiej skup się na innych miastach-państwach.

Valletta

Ikona

Premia dla suzerena

Budowle w centrum miasta i dzielnicy wojskowej można kupować za punkty wiary - Civilization 6: Miasta-państwa militarne, lista, emisariusze, premie - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

Budowle w centrum miasta i dzielnicy wojskowej można kupować za punkty wiary. Koszt zakupu murów obronnych (starożytnych, średniowiecznych i renesansowych) jest mniejszy, ale możesz kupić je jedynie za punkty wiary.

Specyficzna premia, która jest szczególnie przydatna dla cywilizacji, które zyskują największe korzyści dzięki propagowaniu wiary. Jeśli odpowiednio szybko wprawisz w ruch wszelkie ulepszenia i bierne premie, które generują wiele punktów wiary to premia może mieć szczególne znaczenie dla rozwoju infrastruktury twoich miast. Bierz pod uwagę, że status suzerena nakłada pewne ograniczenia dotyczące wykorzystania siły produkcyjnej miasta na zwiększenie obronności, więc decyduj się na przejęcie kontroli nad Vallettą tylko wtedy, gdy jesteś w stanie sprostać wydatkom dzięki wysokim przychodom punktów wiary na turę. Premia za suzerena Valletty będzie mieć szczególne znaczenie gdy dążysz do zakończenia scenariusza poprzez szerzenie własnej religii.