Civilization 6: Grecja, Perykles, Gorgo, opis nacji, porady Poradnik Sid Meier's Civilization VI
Ostatnia aktualizacja: 27 maja 2020
W poniższym rozdziale poradnika do gry Civilization 6 znajdziesz przydatne informacje dotyczące Grecji. Dowiesz się tutaj przede wszystkim co wyróżnia Grecję spośród innych nacji w Civilization VI, a także co stanowi jej największą siłę. Poza tym znajdziesz tutaj przydatne informacje odnoszące się do sposobu na wygraną, który jest najłatwiejszy do osiągnięcia gdy grasz zarówno Gorgo jak i Peryklesem.
Zdolność nacji - Grecja
Nazwa | Działanie |
Republika platońska | Jedno dodatkowe miejsce na dziką kartę doktryny w dowolnym ustroju. |
Po opracowaniu pierwszego, automatycznego celu drzewka idei od razu uzyskasz dostęp do do panelu ustroju. Już w tej chwili możesz bezpłatnie aktywować nie dwie, a trzy karty doktryn. Premia ta ma szczególne znacznie już od początku rozgrywki i przez długi czas pomoże utrzymać przewagę nad oponentami. Początkujący gracze mogą mieć problem z odpowiednim wykorzystaniem kart, ponieważ w ich przypadku należy skrupulatnie planować działania jakie zamierzasz podjąć do czasu, aż pojawi się kolejne bezpłatne okienko zmiany kart ustroju. Nie mniej jednak możliwość skorzystania z dodatkowej karty będzie towarzyszyć ci przez cały scenariusz, a z czasem pojawią się coraz większe premie, które pozwolą utrzymać przewagę lub nadrobić straty. Grecja jest jedną z niewielu nacji w Civilization VI, która swoją niezbywalną przewagę ma bez ograniczeń i dodatkowych warunków, a poza tym sama może zadecydować o korzyściach, które z tego wynikną.
Perykles
Nazwa | Działanie |
Wszechobecna chwała | +5% do kultury za każde miasto-państwo, którego jesteś suzerenem. |
W przeciwieństwie do zdolności, która jest przypisana do Grecji jako nacji i nie ma znaczenia kto nią dowodzi, powyższa zdolność wymaga jasno określonej sytuacji, aby czerpać z niej stosowne korzyści. Zwróć uwagę, że premia wyrażona jest w procentach, więc im większy będzie całkowity generowany przez twoje miasta przychód do kultury, tym więcej dodatkowych punktów uda ci się dzięki niej osiągnąć. Wszechobecna chwała jednoznacznie składnia do większego zaangażowania w strefie kultury, co wspomaga też dostępna jedynie dla Grecji dzielnica Akropolu. Pamiętaj, że aby zostać suzerenem miasta-państwa musisz umieścić w nim przynajmniej trzech emisariuszy, a liczba twoich wysłanników musi być większa niż emisariuszy innych graczy w tym mieście. Oznacza to, że musisz usilnie dążyć do odkrywania bardziej zaawansowanych modeli ustroju, które w kolejnych fazach gry będą generować znacznie większą liczbę punktów wpływu, co pozwoli na wysyłanie większej liczby emisariuszy.
Gorgo
Nazwa | Działanie |
Termopile | Zwycięstwa w walce dają punkty kultury równe 50% siły bojowej pokonanej jednostki. |
W tym przypadku możemy zaobserwować ciekawe połączenie dwóch czynników: militarnego i kulturowego. Twoja wojowniczość determinuje bonusowy przychód do punktów kultury, ale nie zapominaj, że premia przyznawana jest w chwili zniszczeni jednostki, więc nie wystarczy tylko ją zranić. Początkowy etap rozgrywki będzie bardzo powolny w tym zakresie, ale nie zapominaj że możesz z łatwością niszczyć jednostki barbarzyńców i tym samym generować niewielkie ilości punktów. W tym przypadku możesz nawet trochę dłużej powstrzymać się od zniszczenia ich osady i pozwolić im rekrutować kolejne jednostki, które będziesz niszczył. Dobrym rozwiązaniem jest kupowanie oddziałów za złoto, co szybko pozwoli ci zebrać liczną armię i da gwarancje, że szybko zdobędziesz dodatkowe premie. Tak jak u Peryklesa, zysk wyrażony jest w procentach więc zyski z tytułu pokonanych jednostek stają się coraz większe wraz ze stopniem rozwoju technologicznego twoich przeciwników.
Podsumowanie
Bardzo wyraźnie zarysowane jest zwycięstwo poprzez dominację i kulturę. Rozgrywka Gorgo będzie o wiele łatwiejsza i zdecydowanie bardziej satysfakcjonująca dla graczy, którzy lubią rozwiązania siłowe. Nie da się ukryć, że czynniki, które determinują wykorzystanie przypisanej do Peryklesa premii są znacznie trudniejsze do zrealizowania i przynoszą korzyści dopiero po czasie. Warto mieć na uwadze, że dla każdego przywódcy zyskamy dostęp do dzikiej karty ustroju i w zależności od tego jak wykorzystamy slot, możemy znacznie przybliżyć się do dowolnego sposobu na zwycięstwo. Tak jak wcześniej wspomniałem, to gracz decyduje o tym jak będzie wyglądała premia i może nią dowolnie manipulować, co dla pozostałych nacji jest niemożliwe.