Civilization 6: Średniowiecze - drzewko technologii

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

W poniższym rozdziale poradnika do gry Civilization 6 znajdziesz omówienie wszystkich zdobyczy technologicznych z okresu Średniowiecza. Każdy element drzewka zostanie przeanalizowany pod kątem wynikających z niego korzyści, kosztów i przydatności w wybranej fazie rozgrywki. Skorzystanie z naszego poradnika pozwoli ci wybrać najlepsze technologie okresu Średniowiecza w Civilization VI.

Poszczególnym technologiom poświęcono osobne sekcje, których spis znajdziesz poniżej.

Taktyka wojskowa (I rząd)

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

300 - Civilization 6: Średniowiecze - drzewko technologii - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

300

Cud: Huey Teocalli

Jednostka: Pikinierzy; Samuraje (Japonia);

Berserkerowie (Japonia)

Zniszcz jednostkę włócznikami

W tym przypadku nie powinieneś mieć większych problemów z odblokowaniem przyspieszenia. Jeśli skupiasz się na kontrolowaniu i rozwoju związanym z morzem to i tak powinieneś dysponować co najmniej kilkoma oddziałami jednostek lądowych. Włócznicy są jedną z podstawowych jednostek w tym okresie więc możesz skierować ich do walki z barbarzyńcami i w ten sposób zredukować czas badań. Omawiana technologia ma duże znaczenie szczególnie dla Norwegii i Japonii, aczkolwiek każda z nacji skorzysta z siły bojowej pikinierów i premii, które związane są ze wzniesieniem cudu.

Termin (I rząd)

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

300 - Civilization 6: Średniowiecze - drzewko technologii - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

300

+1 do produkcji dzięki Kopalni

Budowla: Warsztat

Dzielnica przemysłowa

Zbuduj trzy kopalnie

Nie powinieneś mieć większych problemów z odblokowaniem eureki o ile po rozstawieniu będziesz miał dostęp do surowców kopalnych. Pamiętaj, że wskazana liczba ulepszeń jest liczona z obu miast, więc postaraj się do czasu podjęcia prac nad technologią dysponować już drugim miastem, które uzupełni ewentualne braki w tym zakresie. Warto dysponować minimalnie trzema ulepszeniami tego typu również z uwagi na premię do produkcji, którą otrzymasz po zakończeniu prac nad Terminem. Technologia jest szczególnie ważna głównie ze względu na dostęp do dzielnicy przemysłowej, który znacznie zwiększy produktywność twoich miast. Pod żadnym pozorem nie możesz jej ominąć, bowiem szybko zauważysz tego konsekwencje.

Strzemiona (I rząd)

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

300 - Civilization 6: Średniowiecze - drzewko technologii - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

300

Jednostka: Rycerze; Mameluk (Arabia)

Miej aktywną ideę feudalizmu

W tym przypadku możesz mieć problem z odblokowaniem eureki, bowiem dla redukcji badań musisz opracować wcześniej idee z tej samej epoki co dana technologia. Jeśli będziesz niekonsekwentny w realizowaniu drzewka ideologicznego to może się okazać, że podejdziesz do prac nad badaniem na tyle późno, że nie uda ci się go ukończyć przed omawianą technologią. Strzemiona dają do stosunkowo silnych jednostek z epoki średniowiecza, które wymagają żelaza, więc zadbaj wcześniej o dostęp do zasobu strategicznego. Technologia leży w pierwszym rzędzie drzewka swojej epoki, więc prędzej czy później będziesz musiał do niej wrócić, ale początkowo możesz ją ominąć, jeśli postanowisz dać sobie więcej czasu na opracowanie wymaganej idei, bądź zdobycie niezbędnego zasobu. Pamiętaj, że dla eureki, która powiązana jest z kulturą najlepszym rozwiązaniem jest zwiększanie przychodów do punktów kultury i realizowanie inspiracji połączonych z konkretnymi ideami.

Mechanika (I rząd)

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

300 - Civilization 6: Średniowiecze - drzewko technologii - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

300

Jednostka: Kusznicy; Przyczajony tygrys (Chiny)

Ulepszenie: Tartak

Posiadaj trzy jednostki łuczników

Jeśli starannie zarządzasz swoimi oddziałami i raczej bezkonfliktowo rozwijasz swoje imperium, to nie powinieneś mieć problemów z odblokowaniem eureki. Pamiętaj, że braki w oddziałach możesz wyrównać przekształcając procarzy w łuczników, co kosztuje niewielką ilość złota, ale będzie bardzo pomocne. Najważniejszą korzyścią z zakończenia badań jest tartak, który możesz budować tylko na zalesionych heksagonach, więc postaraj się, nie wykarczować wszystkich lasów gdy tylko pojawi się taka możliwość. Poza tym zyskujesz dostęp do silniejszych jednostek dystansowych, w które możesz przekształcić swoich łuczników.

Edukacja (II rząd)

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

390 - Civilization 6: Średniowiecze - drzewko technologii - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

390

Budowla: Uniwersytet

Cud: Hagia Sophia

Zdobądź Wielkiego Naukowca

W zależności od tego kiedy udało ci się wznieść Kampus możesz już na tym etapie dysponować wystarczającym zapleczem, by skorzystać z pomocy Wielkiego Naukowca. Jeśli poświęcasz tej kwestii nawet trochę uwagi to nie powinieneś mieć problemu, aby dysponować odpowiednią liczbą punktów dla "najtańszego" naukowca. Badanie wspiera bezpośrednio wewnętrzną infrastrukturę Kampusu, co jest szczególnie ważne dla zwycięstwa technologicznego, ale powinieneś zbudować odblokowany budynek tak szybko jak będzie to możliwe niezależnie od sposobu, jaki wybrałeś dla wygrania scenariusza.

Inżynieria wojskowa (II rząd)

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

390 - Civilization 6: Średniowiecze - drzewko technologii - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

390

Budowla: Zbrojownia

Jednostka: Inżynier wojskowy

Zbuduj akwedukt

W zależności od produktywności jaką udało się wygenerować dla twoich miast różnie może prezentować się dostępność eureki. Pamiętaj, że akwedukt możesz wybudować tylko w sąsiedztwie źródeł wody, więc niewłaściwe umiejscowienie centrum miasta może całkowicie przekreślić twoje szanse na skorzystanie z redukcji kosztu badania. Za sprawą Inżynierii Wojskowej zyskujesz dostęp do ważnej jednostki wspierającej działania militarne, więc zaraz po zakończeniu badań zajmij się produkcją jednostki, by jak najwcześniej wykorzystać jej możliwości.

Zamki (II rząd)

Ikona

Koszt

Korzyści

Eureka

390 - Civilization 6: Średniowiecze - drzewko technologii - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

390

Chiny: premia do kultury za segmenty Wielkiego Muru (zobacz rozdział Unikalne Ulepszenia)

Francja: możliwość zatrudnienia dodatkowego szpiega

Budowla: Średniowieczne mury

Cud: Alhambra

Miej ustrój z miejscami na sześć kart doktryn

W zależności od etapu na jakim są badania kolejnych idei, możesz skorzystać z trzech ustrojów (Monarchia, Teokracja, Republika kupiecka), które spełniają wymagania eureki, a w danym okresie powinny być w twoim zasięgu. Oczywiście wszystko jest uwarunkowane twoim zaangażowaniem w realizowanie kolejnych etapów drzewka ideologicznego, a także od przychodów do punktów kultury. Jeśli grasz jednym z krajów, który odnosi korzyści związane z unikalnymi zdolnościami, to powinieneś jak najszybciej skupić się na badaniu. W pozostałych przypadkach kartą przetargową jest możliwość zbudowania lepszych umocnień miejskich, więc zapotrzebowanie jest uzależnione od zagrożenia, jakie stanowią dla ciebie inne nacje.

Sid Meier's Civilization VI

21 października 2016

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2025-01-09
15:31

Piotruc Junior

Gra ktoś na xbox? Nie mam pojęcia co kliknąć na padzie żeby nabyć jednostki religijne... Oczywiście mam założona religię, rozwinięta dzielnice wiary i bardzo dużo punktów wiary i nie mogę nabyć nawet misjonarza... Problem jest z interfejsem w wersji na xbox... Jest w stanie mi ktoś pomóc..?

Komentarz: Piotruc
2025-01-09
15:49

Piotruc Junior

Wczoraj po prostu było to nie możliwe.... Jakiś dziwny bug... Dziś jak załadowałem grę ponownie pojawiła się ta opcja w interfejsie i jest to przycisk RB xD wcześniej i tak klikałem wszystko i nie działało i też interface nie pokazywał takiej opcji :p

Komentarz: Piotruc
2025-03-18
13:49

ostapt Junior

Ogólnie to masz je tam gdzie są jednostki wojskowe, a żeby je odblokować to musisz zbudować w mieście kaplicę i założyć religię. I to tylko w tym mieście gdzie masz kaplice

Komentarz: ostapt
2022-01-05
01:33

zaujca Junior

Powie mi ktoś dlaczego na jednym zapisie mam zasób luksusowy taki jak żółwie A na drugim już nie ?

Komentarz: zaujca
2022-01-05
07:58

Cainoor Legend

Cainoor

Moze grasz z modem Heroes & Legends i ktos uzyl skilla Anansi?

Komentarz: Cainoor
2022-01-05
13:13

zaujca Junior

Gram na wersji ghatering strom (chyba tak się to pisze) I na jednym zapisie mam takie zasoby luksusowe jak żółwie czy kadzidło A na innym już nie

Komentarz: zaujca
2022-01-05
14:43

hexx0 Konsul

hexx0

zaujca
Zasoby luksusowe są generowane losowo - ich występowanie zależy m.in. od rodzaju i rozmiaru wybranej mapy. Jeśli chcesz, możesz je wybrać w opcjach zaawansowanych przy tworzeniu nowej gry.

Komentarz: hexx0
2023-07-19
18:04

marekm25811 Junior

Wyginęły

Komentarz: marekm25811
2021-07-26
16:17

andrewbrw88 Junior

😡

Skąd się biorą barbarzyńcy, mam sytuacje w której co chwilę dookoła miasta pojawiają się 3-4 jednostki na raz kompletnie znikąd? Nie podpływają, nie podchodzą itp., tylko tak jakby zeskoczyli i otaczają całe miasto.

Komentarz: andrewbrw88
2022-12-21
20:08

BejrylowyBaryl Junior

Zawsze możesz wyłączyć barbarzyńców w opcjach zaawansowanych przy tworzeniu gry. Ogólnie ułatwia to rozgrywkę i nie masz z niczego nagle właśnie takich 4 jednostek pod miastem.

Komentarz: BejrylowyBaryl
2023-07-19
18:04

marekm25811 Junior

Z wiosek. Jak namierzyli twoje miasto to będą tam wysyłać oddziały.

Komentarz: marekm25811
2018-08-08
16:03

BrabusJ Legionista

BrabusJ
👍

Bardzo przydatny

Komentarz: BrabusJ
2018-08-08
15:57

bistrobob Legionista

Poproszę o podpowiedź odnośnie dzielnicy wojskowej. Budynki w tej dzielnicy zwiększają przychód doświadczenia przez "jednostki szkolone w tym mieście". Moje pytanie brzmi: czy ta premia działa na również na jednostki stworzone w tym mieście przed wybudowaniem dzielnicy?

Komentarz: bistrobob
2023-07-19
18:03

marekm25811 Junior

Oczywiście że nie

Komentarz: marekm25811
2016-11-18
13:43

Dessloch Legend

wystarczy zwiekszyc poziom trudnosci, jesli na zbyt prostym grasz to oczywiscie w xii wieku zbudujesz samolot, ale nie o to chodzi...
king i ponizej w ogole mija sie z celem

Komentarz: Dessloch
2016-11-18
14:02

matg87 Junior

Do tej pory grałem na 4 i 5 poziomie trudności póki co.

Komentarz: matg87
2016-11-18
13:34

matg87 Junior

Niestety jak dla mnie gra za słabo zbilansowana. Możliwość budowy samolotów w XII wieku? Chwile eureki dają zbyt duży bonus (50%!). Dobre rozplanowanie zdobywania bonusów i kolejności technologii mogą nas postawić bardzo szybko jako najlepiej rozwiniętą cywilizację.

Komentarz: matg87
2023-07-19
18:03

marekm25811 Junior

No ale to od lat wielka magia Cywilizacji - jeśli rozwiniesz państwo na tyle szybko aby mieć samoloty w XII wieku to przecież sam fun.
Nie rozumiem, masz zarzut za to że gra pozwala Ci się rozwijać?

Komentarz: marekm25811
2016-11-17
09:43

Artur50 Junior

Gdzie jest poradnik do Civilization VI w .pdf ?

Komentarz: Artur50
2016-11-17
23:02

Maksiu^ Centurion

Maksiu^

Nie ma w pdf, bo chyba jest jeszcze nie kompletny. Brak drzewka technologii dalszych niż renesans.

Komentarz: Maksiu^

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl