Civilization 6: Epoka przemysłowa - drzewko technologii Poradnik Sid Meier's Civilization VI
Ostatnia aktualizacja: 25 maja 2020
W poniższym rozdziale poradnika do gry Civilization 6 znajdziesz omówienie wszystkich zdobyczy technologicznych z epoki przemysłowej. Każdy element drzewka zostanie przeanalizowany pod kątem wynikających z niego korzyści, kosztów i przydatności w wybranej fazie rozgrywki. Skorzystanie z naszego poradnika pozwoli ci wybrać najlepsze technologie epoki przemysłowej w Civilization VI.
Poszczególnym technologiom poświęcono osobne sekcje, których spis znajdziesz poniżej.
- Uprzemysłowienie (I rząd)
- Teoria naukowa (I rząd)
- Balistyka (I rząd)
- Nauki militarne (I rząd)
- Silnik parowy (II rząd)
- Kanalizacja (II rząd)
- Ekonomia (II rząd)
- Gwintowanie (II rząd)
Uprzemysłowienie (I rząd)
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
805 | +1 do produkcji dzięki ulepszeniu kopalni Budynek: Fabryka; Fabryka elektroniki (Japonia). Cud: Zagłębie Ruhry | Zbuduj trzy warsztaty |
Osiągnięcie eureki w tym przypadku wiąże się z koniecznością posiadania trzech dzielnic przemysłowych z warsztatem. Budowa warsztatu nie powinna stanowić większego wyzwania, natomiast na tym etapie powinieneś być blisko trzeciej dzielnicy przemysłowej, a jeśli nie to możesz tymczasowo odłożyć badanie. Jeśli korzystasz w dużej ilości kopali to powinieneś zadbać o to, by premia z nich była generowana jak najszybciej.
Teoria naukowa (I rząd)
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
805 | Możliwość zawierania umów naukowych. +1 do żywności dzięki ulepszeniu plantacji Cud: Uniwersytet Oksfordzki | Miej aktywną idee oświecenia |
Wspomniana w tabeli idea oświecenia jest zwieńczeniem prac nad ustrojami renesansu. Jeśli poświeciłeś odpowiednią uwagę kulturze i udało ci się zatrudnić już co najmniej trzech Wielkich ludzi, to na tym etapie rozgrywki możesz być blisko odblokowania eureki. Oceń swoje szanse i odpowiednio wcześnie rozpocznij badania. Pomijając użyteczność cudu, warto mieć na uwadze możliwość zawierania umowy naukowej, która zdecydowanie przyspieszy rozwój twój i zadeklarowanego przyjaciela lub sojusznika. W zależności od liczby zasobów, które wymagają plantacji, możesz po ukończeniu badań uzyskać solidny bonus do żywności.
Balistyka (I rząd)
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
805 | Jednostka: Działa polowe | Posiadaj dwa forty na swoim terytorium |
W tym przypadku nie powinieneś mieć większych problemów, aby osiągnąć eurekę. Forty mają strategiczne znaczenie, szczególnie gdy jesteś nękany przez inne cywilizacje, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś wybudował je korzystając ze zdolności inżyniera. Użyteczność technologii jest uzależniona od twojego zaangażowania w wykorzystanie jednostek wsparcia, ale warto ją opracować, ponieważ bez niej nie będziesz miał dostępu do zdobyczy technologicznych z kolejnej epoki.
Nauki militarne (I rząd)
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
805 | Budynek: Akademia Wojskowa Jednostka: Kawaleria, Garde Imperiale, Kozacy, Czerwone Kurtki | Zniszcz jednostkę rycerzami |
Dostępność eureki jest uzależniona przede wszystkim od tego, czy udało ci się uzyskać dostęp do zasobu strategicznego jakim jest żelazo. Jeśli nie to odpowiednio szybko powinieneś zadziałać w tym zakresie. W przeciwnym wypadku będziesz musiał prowadzić prace nad technologią w normalnym trybie, co znacznie cię spowolni, a omawianej technologii nie wolno pomijać, szczególnie jeśli prowadzisz rozgrywkę jedną z nacji, która zyskuje specjalne jednostki po zakończeniu badania.
Silnik parowy (II rząd)
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
925 | +2 do ruchu jednostek zaokrętowanych Jednostka: Pancernik parowy Zasób: Węgiel | Zbuduj dwie stocznie |
Bardzo ważne badanie. Jeśli zdecydowałeś się na utworzenie dwóch miast na wybrzeżu to na tym etapie rozgrywki powinieneś już odblokować eurekę. Odpowiednio wcześniej przygotuj się na tę technologię i pod żadnym pozorem jej nie omijaj. Odkrycie kolejnego zasobu strategicznego przed innymi graczami może mieć kluczowe znaczenie. Miej w zanadrzu też jednostkę osadników, by zaraz po zlokalizowaniu zasobu przejąć nad nim kontrolę. Oczywiście jeśli zdecydowałeś się na miasta nadmorskie, to ucieszą cię również dodatkowe punkty ruchu dla zaokrętowanych jednostek.
Kanalizacja (II rząd)
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
925 | +1 obszar mieszkalny dzięki ulepszeniu studni schodkowej (Indie) Budynek: Kanalizacja Jednostka: Medyk | Zbuduj dwie dzielnice osiedlowe |
Budowa dzielnic osiedlowych na tym etapie rozgrywki nie powinna być problemem i już na długo przed podejściem do badania powinieneś je użytkować. Badanie jest szczególnie interesujące dla graczy, którzy zmagania toczą stojąc za sterami Indii, ale odblokowanie dodatkowego budynku i jednostki nie jest bez znaczenia. Kanalizacja może w sposób kosztowny ale skuteczny poprawić sytuację obszarów mieszkalnych w mieście, aby osada mogła się dalej rozwijać. Biorąc pod uwagę otrzymywane przez jednostki obrażenia, obecność medyka na polu bitwy jest niezbędna.
Ekonomia (II rząd)
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
925 | Cud: Big Ben Budynek: Giełda | Zbuduj dwa banki |
Odblokowanie eureki jest związane z użytkowaniem i rozbudową dwóch dzielnic biznesowych. Dzięki temu będziesz mógł szybciej zakończyć badanie i otrzymać dostęp do kolejnego etapu rozbudowy infrastruktury wspomnianej dzielnicy. Dzięki temu będziesz generował dodatkowe przychody w złocie, a na tym etapie już powinieneś wiedzieć jak bardzo jest to użyteczne.
Gwintowanie (II rząd)
Ikona | Koszt | Korzyści | Eureka |
925 | Jednostka: Ranger, Rough Ranger (Ameryka) | Zbuduj kopalnię nitrytu |
Badanie jest szczególnie istotne jeśli prowadzisz rozgrywkę Ameryką, ale ulepszenie zwiadowcy pozwoli ci zmaksymalizować eksplorację mapy na tym etapie. Zwróć uwagę na przeskok pomiędzy tymi dwiema jednostkami pod względem siły bojowej.