Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Civilization 6: Centrum miasta - premie, budynki, projekt Poradnik Sid Meier's Civilization VI

Ostatnia aktualizacja: 26 maja 2020

Poniższy rozdział poradnika do gry Civilization 6 poświęcony jest dzielnicy centralnej miasta. Znajdziesz tutaj przede wszystkim szczegółowe informacje odnośnie korzyści jakie daje dzielnica. Dowiesz się też o dostępnych dla niej budynkach i projektach.

Handel wewnętrzny - Civilization 6: Centrum miasta - premie, budynki, projekt - Sid Meiers Civilization VI - poradnik do gry

Premie

Handel wewnętrzny

+1 do żywności ; +1 do produkcji

Handel zewnętrzny

+3 do złota

Inne

Maksymalna liczba statków powietrznych - 1

Dzielnica centralna powstaje wraz z założeniem miasta i stanowi centralny jego punkt, z którego możesz zarządzać wszelkimi działaniami jakie podejmujesz w obrębie każdego z miast. Jak każda dzielnica, centrum możesz usprawniać rozmaitymi budowlami, które zazwyczaj odnoszą się do premii dla konkretnego miasta. Niezależnie od poniesionych strat i zniszczeń na terenie miasta, tak długo jak kontrolujesz centrum, to miasto należy do ciebie. Pamiętaj, że położenie centrum miasta determinuje rozwój całej osady, więc koniecznie ulokuj je w pobliżu źródła słodkiej wody. W Civilization VI rozwój miasta odbywa się poza murami dzielnicy centralnej, więc nie będziesz poświęcał zbyt dużo czasu na jej rozwój, wyłączając wznoszenie dedykowanych jej budowli.

Budynki

Oto zestawienie budynków wraz z informacjami o ich kosztach, przychodach i premiach miejskich:

Pałac

Koszt

Przychody

Premie miejskie

1 punkt produkcji

+1 do kultury

+5 do złota

+2 do produkcji i nauki

+1 do obszarów mieszkalnych

+1 udogodnienie z rozrywki

Pałac określa miasto, które jest stolicą każdej cywilizacji. Docelowo Pałac będzie w pierwszym mieście, które wybudujesz, aczkolwiek jeśli utracisz do niego dostęp, zostanie zniszczone lub przejęte, to Pałac zostanie automatycznie przeniesiony do kolejnego miasta. Budynek zapewnia podstawowe przychody do różnych współczynników rozwoju, które są bardzo przydatne w początkowej fazie rozgrywki. Oczywiście mają do nich dostęp wszyscy gracze w takiej samej wartości, więc na tym polu nie możesz się wyróżnić. Twoje dalsze szanse w scenariuszu będą uzależnione od wszystkich działań jakie podejmiesz po rozstawieniu stolicy.

Pomnik

Koszt

Przychody

60 punktów produkcji

+2 do kultury

Niewielka wartość współczynnika, ale bardzo dobrze sprawdza się w początkowym etapie gry. Korzystając z czasu jaki pozostaje pomiędzy opracowaniem pierwszych technologii a uformowaniem oddziału zwiadowcy możesz pokusić się o wzniesienie Pomnika. Jeśli decydujesz się na zwycięstwo kulturalne to będzie szczególnie przydatne, ale dla każdego innego rodzaju zwycięstwa możesz go zbudować, by przynajmniej redukował czas potrzebny na opracowanie nowych ideologii.

Spichlerz

Koszt

Przychody

Premie miejskie

65 punktów produkcji

+1 do żywności

+2 do obszarów mieszkalnych

Spichlerz nie daje zbyt wysokiej premii do żywności i z pewnością większe profity w tym zakresie można uzyskać budując dowolne z ulepszeń, ale o jego prawdziwej wartości stanowią dwa obszary mieszkalne. Omawiany budynek może szybko uratować cię z trudnej sytuacji, gdy miasto już zagospodarowało wszystkie obszary mieszkalne z tytułu ulepszeń i jego wzrost znacznie spowolnił. Jest to oczywiście rozwiązanie tymczasowe, ale jeśli w obrębie miasta nie dysponujesz wieloma źródłami zasobów, to z pewnością się przyda.

Młyn wodny

Koszt

Przychody

Dodatkowe

80 punktów produkcji

+2 do produkcji

+2 do żywności

+1 do żywności za dostęp do ryżu i pszenicy

Tylko dla centrum miasta położonego nad rzeką.

Bardzo ważny budynek, który może być wzniesiony tylko pod warunkiem, że miasto leży nad rzeką. Biorąc pod uwagę uzyskane premie jest szczególnie przydatny jeśli kontrolujesz wspomniane w tabeli zasoby, ale nawet podstawowa premia stawia go na jednym z pierwszych miejsc pod względem użyteczności w początkowej fazie gry.

Kanalizacja

Koszt

Koszt utrzymania

Premie miejskie

405 punktów produkcji

2 sztuki złota

+2 do obszarów mieszkalnych

Kosztowny pod względem produkcji system kanalizacji zapewni ci awaryjną premię do obszarów mieszkalnych. Zwróć uwagę, że budynek obłożony jest kosztem utrzymania, więc zbuduj go wyłącznie w sytuacji gdy darmowe źródła obszarów mieszkalnych się wyczerpią.

Mury obronne

Budynek i koszt

Koszt utrzymania

Premie miejskie

Starożytne mury

80 punktów produkcji

1 sztuka złota

+50 do zewnętrznych umocnień

Średniowieczne mury

225 punktów produkcji

1 sztuka złota

+50 do zewnętrznych umocnień

Renesansowe mury

305 punktów produkcji

1 sztuka złota

+50 do zewnętrznych umocnień

Przedstawione w tabeli premie do zewnętrznych umocnień łączą się wraz z modernizowaniem murów dla kolejnych epok. Podobnie wygląda sprawa kosztu utrzymania struktury obronnej, której koszt rośnie z każdym kolejnym ulepszeniem. Mimo tego pamiętaj, że mury obronne są jednym z najważniejszych czynników, który pozwala na przeciwstawianie się najeźdźcy. Dzięki nim czas potrzebny do zajęcia miasta wzrasta wielokrotnie, co podnosi koszt wojny po stronie przeciwnika i zmusza go do wycofania się z konfliktu. Ważne jest by w obrębie murów stacjonował oddział jednostek walczących na dystans, który z łatwością będzie redukował siły witalne agresora.

Projekt - naprawa murów obronnych

W czasie oblężenia kondycja murów obronnych ulega znacznym pogorszeniu. Jeśli struktura murów nie została całkowicie zniszczona to możesz je naprawić korzystając z odpowiedniego projektu. Pamiętaj, że projekt dostępny jest dopiero, gdy miasto nie jest atakowane przez co najmniej trzy tury, więc najpierw odeprzyj agresora, by móc je odbudować. Warto zainwestować w projekt szczególnie gdy ciągle jesteś w stanie wojny. Dzięki temu unikniesz zdecydowanie większych kosztów, które wiąże się z ponowną budową murów obronnych, a także zagrożeń z którymi się to wiąże.