Civilization 6: Dzielnica świątynna, Ławry - premie Poradnik Sid Meier's Civilization VI
Ostatnia aktualizacja: 26 maja 2020
Poniższy rozdział poradnika do gry Civilization 6 poświęcony jest dzielnicy świątynnej, budynkom, które możesz w niej wybudować oraz korzyścią jakie wynikają z użytkowania infrastruktury religijnej. W tym rozdziale poradnika do Civ VI opisano również unikalny typ dzielnicy świątynnej, który dostępny jest wyłącznie dla Rosji - Ławrę.
Premie za dzielnicę świątynną
Handel wewnętrzny | +1 do żywności |
Handel zewnętrzny | +1 do wiary |
Przychód z populacji | +2 do wiary za obywatela |
Premia do wiary za sąsiedztwo | +2 za każdy sąsiadujący cud natury +1 za każde pole z górami lub lasem +1 za każde pole z dzielnicą |
Inne | +1 punktu Wielkiego Proroka na turę |
Jedna z pierwszych dzielnic, które będziesz mógł wznieść dzięki badaniom technologicznym. Jak łatwo wywnioskować, jej użyteczność koncentruje się na wszelkich aspektach związanych z wiarą. Jeśli zależy ci na zwycięstwie poprzez szerzenie własnej religii to od tej dzielnicy powinieneś rozpocząć rozwój własnej cywilizacji. Jeśli nie zależy ci szczególnie na zakończeniu scenariusza w ten sposób, to i tak powinieneś stosunkowo szybko wybudować dzielnicę by generować punkty wiary i założyć własny panteon, który nawet jeśli nie będzie dla ciebie szczególnie ważny, to zapewni unikalne, zarezerwowane dla dzielnicy premie.
Dzielnica świątynna charakteryzuje się szeroką gamą premii, które możesz uzyskać jeśli odpowiednio ulokujesz jej położenie. Zwróć na to szczególną uwagę, gdyż proces wznoszenia dzielnicy jest czasochłonny, a profity mogą okazać się decydujące dla twojego powodzenia w scenariuszu.
Premie za dzielnicę Ławry
Handel wewnętrzny | +1 do żywności |
Handel zewnętrzny | +1 do wiary |
Przychód z populacji | +2 do wiary za obywatela |
Premia do wiary za sąsiedztwo | +2 za każdy sąsiadujący cud natury +1 za każde pole z górami lub lasem +1 za każde pole z dzielnicą |
Inne | +1 punktu Wielkiego Proroka na turę +1 punktu Wielkiego Muzyka na turę +1 punktu Wielkiego Pisarza na turę +1 punktu Wielkiego Artysty na turę |
Głowna różnica pomiędzy zwykłą dzielnicą świątynną, a dzielnicą Ławry polega na dodatkowych premiach do Wielkich Ludzi. W przypadku zwykłej dzielnicy jest to tylko prorok, natomiast dla Rosji generowane są dodatkowe punkty do muzyka, pisarza i artysty. Nawet jeśli nie decydujesz się na zwycięstwo kulturalne podczas rozgrywki Rosją to możesz wykradać Wielkich Ludzi innym nacjom, co odbije się mocno na ich pozycji. Dostęp do dzielnicy masz niemal od początku gry i jest szczególnie ważne, żebyś zbudował ją w pierwszej kolejności. Postaraj się znaleźć takie miejsca dla stolicy, które pozwoli wykorzystać maksymalny potencjał rozstawienia. Z racji tego, że jest to jedna z najważniejszych dzielnic dla Rosji, jeśli po rozpoczęciu scenariusza nie znajdziesz miejsca, które pozwoli w pełni wykorzystać premii za sąsiedztwo, to spróbuj rozpocząć nową grę.