Włos wodza | Zadania - Wybrzeże Ostrzy | Risen 2 Mroczne Wody poradnik Risen 2: Mroczne wody
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Włos wodza
Zleceniodawca: Chani [#1]
Ten quest jest częścią zadania: Plan Chani
Aby móc dotrzeć do Wrony i pokonać go, musisz pozbawić go wpływów wśród Indian. W tym celu powinieneś opętać przywódcę dzikusów, Bakira [#2], który sprzymierzył się z nikczemnym piratem. Oczywiście nie możesz zrobić tego w bezpośredni sposób - skończyłoby się to szybką i bolesną śmiercią głównego bohatera. Musisz postąpić sprytnie i wykonać laleczkę voodoo, dzięki której zdobędziesz wpływ na indiańskiego wodza. Niestety, jest to możliwe dopiero po zdobyciu włosów mężczyzny, co samo w sobie jest dość problematyczne.
Tutaj jednak pojawia się rozwiązanie - wystarczy zaczarować pirata Jima [#3], który znajduje się w obozie tubylców, a następnie jego rękoma zdobyć upragnione kudły (dredy?) Indianina. Oczywiście aby opętać pirata, należy zdobyć jego własne włosy. Kradzieży korsarskich kłaków służy zadanie Auć! (w którym należy wybrać opcję dialogową z amuletem ochronnym przeciwko wiedźmom). Kiedy już zdobędziesz poszukiwany przedmiot, wystarczy zmajstrować magiczny artefakt, łącząc ze sobą nefryt, zęby, oczy, kosmyk włosów Jima oraz pustą laleczkę (misja Laleczka Jima).
W tym momencie zaczyna się najciekawsza część zadania. Podejdź do Jima i wyposaż się w jego laleczkę (tak samo, jak robi się to z szablami czy pistoletami). Wyciągnij ją i użyj na piracie. Po chwili obudzisz się w ciele nieszczęśnika, w samym środku świątyni ziemi [#4]. Dotarcie do Wrony i Bakira [#2], którzy znajdują się w środku, nie przebiegnie jednak bezproblemowo - co to, to nie.
Uwaga! Kiedy jesteś w ciele opętanej osoby, nie możesz zapisać stanu gry ani zmienić ekwipunku. Postępuj więc ostrożnie!
Działając jako Jim, musisz wykonać zadania Podział łupu i Odwróć uwagę Skinnera. Pierwsza z misji polega na dostarczeniu Floydowi [#5] trzech artefaktów, należących do pozostałych korsarzy [#6] - Wybuchowego Bena, Diggera i Skinnera. Obrabowanie dwóch pierwszych nie jest trudne, jednak trudności może nastręczyć trzeci (z którym wiąże się drugie zadanie). Kiedy już upijesz go rumem (kupionym od Diggera, po spłacie długu), możesz zajrzeć do kieszeni pijanego korsarza. Posiadając już wszystkie artefakty, możesz oddać je Floydowi i wkroczyć do świątyni.
Wewnątrz znajdziesz Wronę, rozmawiającego z Bakirem. Zagadaj do Indianina, a następnie ukradnij kosmyk długich włosów Bakira. Wyposażony w ten przedmiot, opuść świątynię. W tym momencie zadanie dobiegnie końca.
Nagroda:
- 100 punktów Chwały za wykonanie zadania.