Porzucony | Zadania - Wyspa Złodziei | Risen 2 Mroczne Wody poradnik Risen 2: Mroczne wody
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Porzucony
Ten quest jest częścią zadania: Przebiegły kapitan
Zadanie to aktywuje się na plaży, kiedy wyjdziesz z jaskini, w której uwięził Cię Slayne i przejdziesz kilkanaście kroków w kierunku swego okrętu [#1]. Jak szybko zauważysz, Twój statek został porwany - nie ma go nigdzie w zasięgu wzroku. Musisz więc opuścić wyspę i odnaleźć swoją łajbę. To jednak nie będzie proste - jedynymi inteligentnymi istotami zamieszkującymi wyspę są gnomy, o których krążą bardzo niepochlebne opinie.
Udaj się na zachód, aż dotrzesz do portu, w którym spotkasz pierwszego z gnomów - Jaffara [#2]. Mały spryciarz okaże się być całkiem przyjaznym i stosunkowo pomocnym stworzeniem - jego największą zaletą jest jednak to, że pragnie opuścić Wyspę Złodziei. Jako, że posiadacie takie same cele, powinniście połączyć siły. Udaj się więc za maluchem do jego domu [#3] i pomóż mu w budowie łodzi, dzięki której uciekniecie z tropikalnego raju (misja: Zbuduj tratwę). Aby dopiąć celu, musisz znaleźć:
- 10 drewnianych szczątków [#4] - z rozbitych wraków na wybrzeżu;
- 5 winorośli [#5] - z gnomich ogrodów;
- 6 koszul - zdobyć je można od gnomów z wioski (misje: Złodziej został okradziony, Zagubiony gnom oraz Problemy z komunikacją).
Najtrudniejsza jest oczywiście ostatnia część, łączy się bowiem z osobnymi questami. Z reguły najwygodniej zacząć od zlecenia Złodziej został okradziony, bo jest to dość proste zadanie - wystarczy porozmawiać z Zekim [#6], wejść do jaskini termitów [#7] i zabrać stamtąd koronę (oczywiście oddając ją później właścicielowi). Nieco większym wyzwaniem jest misja Zagubiony gnom, bowiem po wymianie zdań z Ulvim [#8] będziesz zmuszony do uratowania jego przyjaciela przed Groźnymi wielkimi krabami [#9]. Nagrodą za ten heroiczny czyn jest perła czarna jak noc, poszukiwana przez Zekiego [#10]. Każde z tych zadań zostało szczegółowo opisane w odpowiednich rozdziałach podręcznika.
Kiedy zdobędziesz już wszystkie przedmioty wymagane do zbudowania tratwy, powiedz o tym Jaffarowi. Kiedy tylko gnom dowie się o tym, że spełniłeś swój obowiązek, aktywuje się misja Spotkaj się z Jaffarem na zachodniej plaży.
Nagrody:
- 200 punktów Chwały za wykonanie zadania;
- 100 punktów Chwały za zabicie każdego Groźnego wielkiego kraba.