Plaga termitów | Zadania - Tacarigua | Risen 2 Mroczne Wody poradnik Risen 2: Mroczne wody
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Plaga termitów
Zleceniodawca: Jack [#1]
Jack [#1] - opiekun latarni morskiej, która zlokalizowana jest w południowej części wyspy, ma ogromny problem z termitami. Szkodniki przeszkadzają mu w odebraniu transportu cukru, co automatycznie odbija się negatywnie na produkcję rumu w pirackiej osadzie. Dla mężczyzny jesteś darem z niebios, zwłaszcza, że obiecasz zająć się tym palącym probleem.
Uwaga! Niniejsze zadanie jest powiązane z misją Ładunek cukru, którą można aktywować u Berbelucha [#2]. Z tego względu dobrze jest wykonać oba zlecenia za jednym zamachem.
Niepokojące Jacka termity urzędują w okolicy, zaledwie kilkadziesiąt metrów na południowy-zachód od latarni [#3]. Omiń budynek z lewej strony i zejdź po pochyłej ścieżce w kierunku plaży, a już po chwili zauważysz pierwszych szkodników. Stwory kursują regularnie pomiędzy jaskinią, a porzuconymi na brzegu skrzyniami. Jeśli zachowasz bezpieczną odległość, rywale w ogóle nie zwrócą na Ciebie uwagi.
W sumie musisz pokonać dziesięciu Termitów robotników i trzech Termitów wojowników. Zacznij od tych pierwszych, gdyż jest ich po prostu więcej, a na dodatek nie są wcale mniej niebezpieczni od swoich starszych braci, zwłaszcza w grupie. Taktyka walki jest banalnie wręcz prosta - wyciągaj kolejnych tragarzy z kolejki i odciągaj ich na bok, tak by nie sprowokować kompanów do wyruszenia im na pomoc. Kapitalnie sprawdza się do tego celu broń palna. Trzeba jednak pamiętać, że robotnicy potrafią walczyć zarówno w zwarciu, jak i na dystans (strzelają zielonymi kulami), dlatego musisz załatwiać ich szybko i sprawnie.
Wojownicy pilnują jaskini [#4] - jeden z nich stoi na zewnątrz, pozostała dwójka urzęduje w środku. Stwory również nie stanowią większego zagrożenia, o ile nie pozwolimy im zaatakować z bliska. Ja osobiście preferują systematyczne zamęczanie szkodników z dystansu i ewentualny finisz szablą, gdy wrogowie są już na wykończeniu.
Uwaga! Przed przystąpieniem do eksterminacji stworów dobrze jest mieć przy sobie piłę do kości. Z każdego zabitego wroga można otrzymać jedno odnóże, które nie jest może bardzo wartościowe, ale w początkowej fazie gry liczy się przecież każdy grosz. Wspomniane narzędzie znajduje się w ofercie Gillesa [#5] i Flannigana [#6].
Nagrody:
- 100 punktów Chwały za wykonanie zadania;
- 50 punktów Chwały za każdego zabitego Termita robotnika;
- 100 punktów Chwały za każdego zabitego Termita wojownika;
- 150 sztuk złota za poinformowanie Jacka o wykonaniu zadania.