Świątynia Wody | Zadania - Świątynia Wody | Risen 2 Mroczne Wody poradnik Risen 2: Mroczne wody
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Świątynia Wody
Zadanie to możesz otrzymać dopiero po zdobyciu wszystkich czterech artefaktów tytanów. Służą temu bardzo skomplikowane questy: Broń tytanów, Chciwy kapitan, Artefakt Stalowobrodego i Przebiegły kapitan. Jeśli wypełniłeś je wszystkie i posiadasz już harpun tytanów, amulet ziemi, nóż ofiarny i trupią dłoń, możesz zgłosić się do admirała Alvareza na Antigui i przekazać mu tę nowinę. Stary mężczyzna powie Ci, że musisz wyruszyć do Świątyni Wody, aby ostatecznie pokonać Marę. Zanim jednak przystąpisz do realizacji tego zamierzenia, dobrze się zastanów - nie będziesz już mógł powrócić ani wypełnić pozostałych questów. Twój wybór jest ostateczny i nieodwołalny - kiedy tylko wyruszysz do świątyni, gra wkroczy na ostatni etap.
Jedyną osobą, która zna lokalizację Świątyni Wody jest duch kapitana Stalowobrodego. Jeśli już się z nim spotkałeś, wróć do niego albo przyzwij go przy pomocy berła czaszki - w ten sposób zdobędziesz wymagane namiary. Jeśli dotychczas nie miałeś z nim do czynienia, popłyń na Wyspę Umarłych (Alvarez da Ci jej koordynaty) i wypełnij zadanie Duch Stalowobrodego.
Kiedy uporasz się już ze wszystkimi problemami i poznasz lokalizację Świątyni Wody, obierz na nią kurs. Po drodze musisz się zmierzyć z Krakenem, który zaatakuje Cię w czasie żeglugi (patrz: Pokonaj Krakena). Mimo pozorów, walka z nim jest dość prosta - możesz się bowiem cały czas leczyć grogiem albo zapasami żywności (przerwy między kolejnymi atakami stwora są dość duże).
Celem walki jest kilkukrotne trafienie w paszczę bestii - ta rozwiera ją podczas niektórych ataków. Po każdym udanym rzucie musisz się liczyć z tym, że potwór przepłynie pod pokładem na drugą stronę i będzie Cię stamtąd atakował (warto często zapisywać grę). Musisz nieustannie biegać po pokładzie, aby nie dać się trafić mackami - mobilność jest tutaj kluczowa. Kiedy wykonasz cztery udane trafienia, Kraken wynurzy się nieco bardziej i rozewrze paszczę - to moment, w którym musisz w nią idealnie wcelować. Jeśli spudłujesz, całą sekwencję trzeba będzie powtórzyć.
Kiedy zabijesz potwora, ukaże się animacja, w której zraniona Mara dopłynie do Świątyni Wody. Musisz za nią podążyć. Kiedy wylądujesz już na wybrzeżu Świątyni Wody, przygotuj się na trudną walkę. Przed Tobą znajduje się kilka Lewiatanów oraz Utopców - są to bardzo wymagający przeciwnicy, z którymi raczej nie masz szans w pojedynkę. Na szczęście nie musisz mierzyć się z nimi samemu - masz przecież całą załogę dzielnych towarzyszy! Zwab więc potwory w okolicę pokładu i patrz, jak zostają wyrżnięte przez Twoich przyjaciół (zdobyte przez nich punkty Chwały idą na Twoje konto). Kiedy ten etap będziesz już miał za sobą, wejdź do samej świątyni i zmierz się z Marą (niestety, musisz to zrobić bez niczyjej pomocy).
Czarownica będzie atakować Cię w walce wręcz - jest bardzo szybka, więc musisz uważać. W walce z nią dobrze sprawdza się sypanie piachem lub solą po oczach - pozwoli Ci to na wyprowadzenie kilku ciosów. Jeśli nie przepadasz za walką w zwarciu, nieźle działa też ostrzeliwanie bestii z karabinu - metodą "strzał i ucieczka". Mimo to, musisz być agresywny - jeśli dasz Marze za dużo wytchnienia, uniesie się w powietrze i przyzwie kilka Piaskowych Demonów, które z pewnością Cię otoczą. Nie są to jednak przeciwnicy, którzy mogliby sprawić Ci większy problem - po ich zabiciu możesz już wrócić do walki z Marą.
Kiedy ostatecznie uda Ci się zabić przeciwniczkę, zobaczysz cutscenkę przedstawiającą jej klęskę. Jeśli chcesz zobaczyć napisy końcowe, porozmawiaj jeszcze z Jaffarem (patrz: Auri Culci Jaffara) oraz z pozostałymi członkami załogi. Kiedy nakażesz Patty opuszczenie wyspy, gra skończy się. Gratulacje - skończyłeś Risen 2!