Broń tytanów | Zadania - Wybrzeże Ostrzy | Risen 2 Mroczne Wody poradnik Risen 2: Mroczne wody
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Broń tytanów
Zleceniodawca: Carlos [#1]
Uwaga! Zadanie to jest jednym z największych i najbardziej skomplikowanych w całej grze. W jego skład wchodzi kilkadziesiąt mniejszych questów, których przebieg zależy od wyborów dokonanych w czasie rozgrywki. Dotyczy to nie tylko sposobu wykonywania poszczególnych misji, ale również stronnictw, do których zechcesz się przyłączyć (wybór ten jest ostateczny i nieodwołalny!). Z powyższych przyczyn rozdział dotyczący tego zadania podzielono na kilka mniejszych części, zawierających odniesienia do poszczególnych rozdziałów podręcznika.
Misję tę otrzymasz od Carlosa na samym początku gry, kiedy tylko odprowadzisz Patty do swojego pokoju i porozmawiasz ze zwierzchnikiem. Mężczyzna wyjaśni Ci, w jak trudnej sytuacji znajduje się ludzkość - tak się bowiem składa, że straszliwi tytani przebudzili się, by zmieść wszystkich przeciwników z powierzchni ziemi. Na szczęście istnieje artefakt, dzięki któremu można pokonać monstra: jest to legendarna broń tytanów. Plotka głosi, że przedmiot jest w posiadaniu któregoś z piratów nękających południowe morza. Twoim zadaniem jest więc zdobycie tajemniczej broni i pokonanie potworów przy pomocy tego oręża.
Na dobry początek musisz opuścić Calderę i wyprawić się w niebezpieczną podróż na Tacariguę. Tak się składa, że uratowana przez Ciebie Patty jest córką kapitana Stalowobrodego - jednego z najsławniejszych korsarzy wszystkich mórz i oceanów. Podejdź więc do dziewczyny [#2] i porozmawiaj z nią na temat ojca. Kiedy zaproponuje Ci współpracę w poszukiwaniach pirata, zgódź się i udaj się w kierunku okrętu, który znajduje się w porcie. Kiedy wejdziesz na pokład, zagadnij komendanta Sebastiano [#3] i wyrusz w swoją pierwszą przygodę.
Tacarigua
Po tym, jak dotrzesz na wyspę (misja: Na Tacariguę), porozmawiaj z Patty [#1]. W tym momencie dziewczyna dołączy do Ciebie i będzie Ci towarzyszyć aż do momentu, w którym spotkasz się z jej ojcem (zadanie: Znajdź Stalowobrodego). Dotarcie do korsarza nie należy do najprostszych, a sama rozmowa z nim nic Ci nie da. Zanim mężczyzna zechce pomóc Ci w poszukiwaniach broni tytanów, będziesz musiał udowodnić mu swoją przydatność. Zanim więc udasz się do starego pirata, postaraj się wykonać jak najwięcej misji pobocznych i maksymalnie wzmocnić postać - do momentu rozmowy z tajemniczym kaperem będzie Ci bowiem towarzyszyć Patty, która jest nieocenioną pomocą w czasie walk z przeciwnikami. Później będziesz już musiał liczyć sam na siebie.
Jeśli czujesz się na siłach, możesz wyruszyć z Puerto Sacarico [#2] do kryjówki piratów [#3], gdzie zwykł siedzieć kapitan Stalowobrody [#4]. Kiedy dotrzesz do głównej bramy [#5], przekonaj siedzącego tam strażnika, by wpuścił Cię do środka (Złotousty albo Zastraszanie na 15 poziomie), lub też obejdź przeszkodę naokoło [#6]. Ostatecznie spotkasz się z korsarzem, a Patty opuści drużynę (misja Znajdź Stalowobrodego kończy się w tym momencie). Teraz Twoim głównym zadaniem będzie przekonanie starego wygi o swoich umiejętnościach - służy temu zlecenie Zostań piratem. Aby móc cieszyć się zaufaniem pirata, musisz spełnić przynajmniej pięć z poniższych zadań:
- Krabobicie z Blakiem - aby wypaść korzystnie w oczach tego pirata [#7], musisz zabić więcej olbrzymich krabów niż on. Wieść o ewentualnym sukcesie dotrze do Stalowobrodego wcześniej niż Ty sam, dlatego nie ma potrzeby chwalić się tym faktem kapitanowi. Więcej informacji na temat jatki z udziałem przerośniętych skorupiaków znajdziesz w opisie zadania.
- Wyrównanie rachunków z Hankiem - w karczmie Berbelucha, tuż przy kontuarze, stoi Hank [#8]. Ów jegomość nie będzie miał nic ciekawego do powiedzenia, chyba że zagadniesz prostytutkę Holly, również kręcącą się po gospodzie. Po zakończeniu rozmowy z dziewczyną, mężczyzna zaczepi Cię i zażąda zapłaty w wysokości 100 sztuk złota. Jeśli ulegniesz, konflikt zostanie zduszony w zarodku. Jeśli nie dasz mu złamanego grosza, automatycznie rozpoczniesz zadanie, którego celem jest danie nauczki oprychowi. Dla Stalowobrodego [#4] wynik starcia nie będzie mieć najmniejszego znaczenia - dla niego liczy się to, że do konfrontacji w ogóle doszło. Kapitan dowie się o zatargu swoimi kanałami, więc nie musisz mu o nim wspominać.
- Skarb O'Briana - o zakopanych na północnej plaży kosztownościach opowie Ci O'Brian [#9], pijaczek przebywający w karczmie Berbelucha. Żeby móc zdobyć prowadzącą do skarbu mapę, musisz wpierw pokonać w pijackich zawodach swojego rozmówcę. Stawką w turnieju może być małpka, należący do Larga kolczyk lub 500 sztuk złota. Gdy zdołasz zwyciężyć, czym prędzej udaj się na położoną za wodospadem plażę [#10], posiłkując się wskazaniami znacznika na mapie wyspy. Do odkopania kufra potrzebna jest łopata - jeśli nie zdobyłeś jednej przy okazji poszukiwania skarbu Pete'a [#11], zawsze możesz nabyć ją u kupca Flannigana [#12]. Z kolejnym sukcesem na koncie odwiedź ponownie Stalowobrodego [#4] i pochwal się kapitanowi odnalezieniem skrzyni.
- Mapa skarbów Pete'a - na ślad zakopanej przez pirata skrzyni naprowadzi Cię rezydująca w karczmie prostytutka Holly [#9], o ile zechcesz zapłacić jej 100 sztuk złota za informację. Pete ukrył swój skarb w centralnej części wyspy, w wąwozie, niedaleko grobowca [#11]. Kiedy dotrzesz na miejsce, koniecznie przeszukaj ciało nieszczęśnika, a pozyskana w ten sposób mapa pozwoli Ci zlokalizować położenie kufra. Kosztowności zakopane są kilkadziesiąt metrów dalej na północ, do ich wyciągnięcia na powierzchnię niezbędna będzie łopata - na szczęście nie musisz jej szukać, bo jedna wbita jest w ziemię, tuż obok. Nikt nie doniesie kapitanowi [#4] o Twoim wyczynie, dlatego będziesz zmuszony zrobić to sam.
- Splądrowano stary grób - Tacarigua obfituje w starożytne budowle, a te otwarte dla turystów zawierają różne cenne przedmioty. Stalowobrody [#4] doceni Twoją odwagę, jeśli uda Ci się wynieść przynajmniej jednego bożka z dowolnego grobowca, no i oczywiście, gdy mu się tym pochwalisz. Zadanie nie należy do najłatwiejszych, bo na drodze do celu stoją bardzo niebezpieczne stwory. Więcej informacji na temat poszukiwania skarbów znajdziesz w opisie zadania.
- Uwolnić Larga - pirat przetrzymywany jest w wieży w Puerto Sacarico [#13]. Oswobodzenie Larga wymaga odrobiny zachodu - wpierw musisz zdobyć od Stone'a [#14] wytrych (można go kupić lub otrzymać za darmo, w zależności od tego, czy wybierzesz mniej lub bardziej skomplikowany sposób), a potem wręczyć go skazańcowi. Więzień zadba o resztę. Twoje działania nie przypadną do gustu Carterowi, więc od razu zostaniesz zaatakowany. Pokonanie żołnierza w tym starciu nie wpłynie w żaden sposób na pogorszenie Waszych relacji. Więcej informacji na temat tego, w jaki sposób ofiarować Largo upragnioną wolność, znajdziesz w opisie zadania. O alternatywnej metodzie pozyskania wytrychu przeczytasz natomiast w rozwiązaniu misji Ciężka skrzynia. Kapitan Stalowobrody [#4] nie dowie się o Twoim geście samodzielnie, więc będziesz zmuszony się nim pochwalić.
- Zdrajca i bestia - w karczmie Berbelucha [#9] przesiaduje Meeks, wredny pirat, który nocami potajemnie widuje się z Utopcem [#15]. Jeżeli na polecenie karczmarza zechcesz śledzić zdrajcę, będziesz świadkiem jednego z takich spotkań. Aby przypodobać się kapitanowi [#4], musisz zabić obie obserwowane postaci. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w opisie zadania.
- Załatwiłeś dostawę rumu - kapitan Stalowobrody [#4] ma problem, bo Berbeluch [#9] nie chce dostarczyć mu rumu. Żeby dobić targu z karczmarzem, trzeba wpierw przywrócić dostawy wody do gorzelni (patrz: Tragarze wody), a także odnaleźć przechwycony przez termity cukier (patrz: Ładunek cukru). Po wykonaniu tych zadań można udać się z powrotem do Berbelucha i poprosić go o załatwieniu alkoholu dla przeklętego kapitana. Kiedy panowie dobiją targu przed gospodą, będziesz mógł pochwalić się Stalowobrodemu wykonaniem zadania.
Kiedy zadanie zostanie zaliczone, nie pozostaje Ci nic innego jak złożyć przysięgę w obecności wszystkich członków załogi statku. Aby tego dokonać, wyraź swą gotowość do wstąpienia w szeregi piratów Stalowobrodemu [#4]. W tym momencie będziesz mógł opuścić wyspę na pokładzie okrętu - wystarczy powiedzieć o tym kapitanowi.
Zostało jeszcze 46% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie