Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Risen 2: Mroczne wody - poradnik do gry

Risen 2: Mroczne wody - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Przebiegły kapitan | Zadania - Wybrzeże Ostrzy | Risen 2 Mroczne Wody poradnik Risen 2: Mroczne wody

Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019

Przebiegły kapitan

Zleceniodawca: Kapitan Stalowobrody [#1] - Przebiegły kapitan | Zadania - Wybrzeże Ostrzy | Risen 2 Mroczne Wody - Risen 2: Mroczne wody - poradnik do gry

Zleceniodawca: Kapitan Stalowobrody [#1]

Zadanie to staje się aktywne, gdy zaliczona zostaje misja Tytan ziemi na Wybrzeżu Ostrzy. Pojawia się wówczas cutscenka, w której kapitan Stalowobrody zostaje zamordowany przez Marę, a jego statek tonie w odmętach oceanu. Nieszczęsny pirat na chwilę przed swoją śmiercią wyznaje jednak Bezimiennemu swoją tajemnicę oraz prosi go o znalezienie kapitana Slayne'a na wyspie Antigua. Aby tam dotrzeć, musisz zdobyć okręt - służy temu misja Nowy statek.

Stalowobrody na łożu śmierci postanowi dać Ci ostatnie zadanie. - Przebiegły kapitan | Zadania - Wybrzeże Ostrzy | Risen 2 Mroczne Wody - Risen 2: Mroczne wody - poradnik do gry
Stalowobrody na łożu śmierci postanowi dać Ci ostatnie zadanie.

Uwaga! Jako, że jest to jedno z najbardziej skomplikowanych zadań w całej grze, opis jego przejścia został podzielony na kilka mniejszych podpunktów, widocznych poniżej. Powinno to ułatwić lekturę poradnika i pozwolić na komfortowe przejście gry.

Nagrody:

  1. 1000 punktów Chwały za wykonanie zadania.

Wybrzeże Ostrzy

Zleceniodawca: Patty [#1] - Przebiegły kapitan | Zadania - Wybrzeże Ostrzy | Risen 2 Mroczne Wody - Risen 2: Mroczne wody - poradnik do gry

Zleceniodawca: Patty [#1]

Aby zdobyć nową łajbę (misja: Nowy statek), trzeba wypełnić kilka pomniejszych zadań:

  1. Zdobyć zapasy wody - zrobić to można na dwa różne sposoby, w zależności od tego, czy stanęło się po stronie Inkwizycji (Złote maski) czy Indian (Marionetka). W pierwszym przypadku należy pomóc karczmarce [#2] z miasta w zdobyciu skarbów komendanta Sebastiano (trzy złote maski znajdują się w jego garnizonie [#3]), a w drugim - opętać jego samego przy pomocy rytuału Chani [#4] i posługując się nim poprosić Miguela [#5] o dostarczenie wymaganego towaru.
  2. Zgromadzić odpowiednią załogę - zwerbować można kucharza Hawkinsa [#6], żołnierza Venturo [#2] lub szamankę Chani [#4] (w zależności od tego, którą frakcję się wybrało). Wiążą się z tym zadania Trzeci członek załogi oraz Czwarty członek załogi.
  3. Zniszczyć portowe armaty - jeśli się tego nie zrobi, żegluga będzie bardzo krótka i bolesna. Dlatego też należy dopuścić się Sabotażu. Popsucie dział nie jest trudne - trzeba poprosić Patty o zardzewiałe gwoździe, a następnie dokonać dzieła zniszczenia. Kolumbryny znajdują się na wybrzeżu [#7] oraz na wieży garnizonu Inkwizycji [#8]. Walka ze strażnikami jest nieunikniona, więc musisz zabrać ze sobą towarzyszy!
  4. Przechwycić okręt w otwartej bitwie - służy temu misja Zdobądź statek. W czasie szturmu będą wspierać Cię członkowie Twojej przyszłej załogi, więc walka nie będzie trudna.
Duży, więc cieszy. - Przebiegły kapitan | Zadania - Wybrzeże Ostrzy | Risen 2 Mroczne Wody - Risen 2: Mroczne wody - poradnik do gry
Duży, więc cieszy.

Kiedy wszystkie powyższe warunki zostaną spełnione, porozmawiaj z Patty na pokładzie waszego nowego okrętu. W ten sposób zaliczysz misję i będziesz mógł popłynąć, na wyspę Antigua, gdzie spotkasz się z kapitanem Slayne'em (misja: Znajdź kapitana Slayne'a).

Nagroda:

  1. 500 punktów Chwały za wykonanie zadania.

Antigua

Zgodnie z ostatnią wolą kapitana Stalowobrodego, musisz dotrzeć na Antiguę i przekonać Slaynea, by oddał Ci drugi z artefaktów tytanów - Przebiegły kapitan | Zadania - Wybrzeże Ostrzy | Risen 2 Mroczne Wody - Risen 2: Mroczne wody - poradnik do gry

Zgodnie z ostatnią wolą kapitana Stalowobrodego, musisz dotrzeć na Antiguę i przekonać Slayne'a, by oddał Ci drugi z artefaktów tytanów. Aby to zrobić, musisz zaliczyć kilka pomniejszych misji:

  1. Znajdź kapitana Slayne'a - odszukanie korsarza jest bardzo łatwe - wystarczy popłynąć na Antiguę, a następnie wejść do siedziby admirała Alvareza [#1], która znajduje się zaraz za miastem portowym. Kiedy wstąpisz w te "gościnne" progi, staniesz się świadkiem kłótni między przywódcą piratów a kapitanem Slaynem. Kiedy porozmawiasz z korsarzem, wyprowadzi Cię on na zewnątrz, a następnie pokaże drogę na swój okręt. Dość szybko dowiesz się, w jak trudnej sytuacji znalazł się poszukiwany łotrzyk - brakuje mu większości towarów, które są niezbędne do wyruszenia w dalszą drogę. Zdobyciu tych przedmiotów służy misja Wyposażenie statku.
  2. Wyposażenie statku - Bardzo złożone i wymagające zadanie, które zajmie Ci sporo czasu. Aby zdobyć wszystkie elementy, które są niezbędnego do wyruszenia w drogę, musisz wykonać kilka pomniejszych misji, wymienionych poniżej.
  3. Armata - zlecenie od kowala Wilsona [#2], które możesz wykonać na dwa sposoby. Jeśli czujesz się mocny w sztuce strzeleckiej, możesz pokonać rusznikarza Henriego [#3] w pojedynku snajperskim, a następnie odkupić broń kowala za 1000 złotych monet (zadanie: Zastawiony pistolet). Jeśli nie odpowiada Ci taka forma rozwiązania sprawy, możesz pomóc Wilsonowi w miłosnych konkurach, skłaniając Grace [#4] do uległości (za 1000 lub 500 złotych monet, w zależności od Twoich umiejętności perswazji). Ten drugi sposób jest tematem misji Czysty luksus. Zaliczenie jednego z miniquestów wcale nie wyklucza drugiego - można wykonać oba, zyskując więcej punktów Chwały.
  4. Beczki prochu - zadanie, które można wykonać bardzo szybko, o ile odpowiednio rozwinęło się postać Bezimiennego - wystarczy bowiem zagrozić Rickowi [#5] (wymaga Zastraszania na 55 poziomie), co zakończy sprawę. Jeśli nie posiadasz stosownej umiejętności, możesz pokazać magazynierowi jedną z trzech map znajdujących się na wyspie - jedna znajduje się w skrzyni admirała Alvareza [#6], drugą możesz kupić od Quinna [#7] za 200 złotych monet, a trzecią otrzymać od Duncana [#8], o ile uratujesz go w zadaniu Zaginiony rybak.
  5. Beczki wody - przebieg tej misji zależy od strony, po której postanowiłeś stanąć na Wybrzeżu Ostrzy. Jeśli sprzyjałeś Inkwizycji, będziesz musiał dotrzeć do obozu nosicieli wody i tam przekonać Butcha [#9], że w pobliskiej jaskini znajduje się skarb (zadanie: Butch musi odejść). Kiedy dotrzecie na miejsce, musisz obić osiłka, a następnie poinformować jego podwładnych, by wracali do pracy. Jeśli natomiast wolałeś sprzymierzyć się z Indianami, powinieneś urwać temu samemu mężczyźnie kępkę jego włosów, a następnie zrobić z niej laleczkę voodoo na ołtarzu szamanki Emmy [#10]. Po opętaniu nadzorcy wystarczy rozkazać jego pracownikom, by załadowali wodę na okręt kapitana Slayne'a.
  6. Sternik - żeglarza Morgana [#11] znajdziesz w tawernie w mieście portowym. Kiedy z nim porozmawiasz, wyzwie Cię on do walki w pirackim trójboju. Konkurencja polega na: pojedynku na broń białą, turnieju w piciu grogu oraz zawodach w strzelaniu. Jeżeli odniesiesz sukces przynajmniej w dwóch etapach trójboju, będziesz mógł liczyć na pomoc Morgana.
  7. Świeże ryby - najmniej złożone ze wszystkich zadań - wystarczy, że porozmawiasz z rybakiem Eddiem [#12] w chatce rybackiej i postanowisz pomóc mu z morskim potworem (misja: Skrzat). Kiedy uporasz się z maszkarą, kolejny problem zostanie rozwiązany.
Nie ma to jak odwalić za kogoś całą robotę... - Przebiegły kapitan | Zadania - Wybrzeże Ostrzy | Risen 2 Mroczne Wody - Risen 2: Mroczne wody - poradnik do gry
Nie ma to jak odwalić za kogoś całą robotę...

Kiedy zgromadzisz już wszystkie elementy niezbędne do opuszczenia Antigui, udaj się do kapitana Slayne'a [#13] i powiedz mu o tym. Po drodze spotkasz wpieklonego admirała Alvareza, ale nie przejmuj się nim - nie przeszkodzi on w Twoich planach. Kiedy tylko zameldujesz się piratowi, zadanie zostanie wykonane. Teraz wystarczy już tylko powiedzieć Patty o umiejscowieniu Wyspy Złodziei i wyruszyć w drogę (misja: Podróż na wyspę złodziei).

Wyspa Złodziei

Dalszą część misji Przebiegły kapitan przebiega w dość zaskakujący sposób - Przebiegły kapitan | Zadania - Wybrzeże Ostrzy | Risen 2 Mroczne Wody - Risen 2: Mroczne wody - poradnik do gry

Dalszą część misji Przebiegły kapitan przebiega w dość zaskakujący sposób. Aby popchnąć fabułę do przodu, musisz wykonać poniższe misje:

  1. Jaskinia skarbów - zadanie to otrzymasz zaraz po dotarciu na Wyspę Złodziei, kiedy porozmawiasz z kapitanem Slayne'em [#1]. W kilku słowach wyjaśni Ci on, że cały teren jest zamieszkiwany przez Gnomy - stworzenia co prawda niezbyt groźne, ale bardzo irytujące. Wyposażony w tę wiedzę, możesz już ruszyć z kapitanem w drogę (zadanie: Wzdłuż plaży), pokonując przy tym kilka Piaskowych diabłów oraz Wielkiego kraba. Kiedy staniesz u wrót dżungli, prowadzący Cię mężczyzna zatrzyma się, by wyznaczyć dalszy kierunek marszu (misja: W górę drogi). W tym momencie wystarczy uporać się z kilkoma kolejnymi Piaskowymi diabłami, a następnie pójść w kierunku jaskini, przed którą czeka kilka Termitów (quest: Jaskinia nie jest daleko). Kiedy wejdziesz do groty [#2], misja zostanie zaliczona, a rozpocznie się nowa - Skarb Slayne'a.
  2. Skarb Slayne'a - zadanie rozpocznie się z chwilą zakończenia misji Jaskinia skarbów, czyli w momencie wejścia do groty. Przejdź kilka kroków, aż dojdziesz do skrzyni. Podejdź do niej i spróbuj ją otworzyć. W tym momencie wyświetli się cutscenka, w której Slayne postanowi Cię zdradzić, zawalając wejście do pieczary. Najwyraźniej wpadłeś w pułapkę. Kiedy animacja dobiegnie końca, zadanie zakończy się, a rozpocznie się misja - Wyjście z jaskini.
  3. Wyjście z jaskini - po tym, jak Slayne zdradził Cię w zadaniu Skarb Slayne'a, musisz wydostać się z zawalonej jaskini. W tym celu skręć w korytarz na lewo od skrzyni, którą chwilę temu otworzyłeś i podążaj nim, aż trafisz do większej groty. Tutaj czeka Cię walka z dwoma Nietoperzami jaskiniowymi. Po ich pokonaniu natrafisz na rozgałęzienie korytarza. Skręć w prawo, a dotrzesz do niewielkiego pokoju. Na stoliku dostrzeżesz kilka przedmiotów, obok których znajduje się skrzynia (wymaga Otwierania zamków na 40 poziomie) oraz łóżko (warto się w nim przespać - zregeneruje to punkty życia Bezimiennego). Kiedy wyśpisz się w łóżku i ograbisz jaskinię, możesz zawrócić do rozwidlenia i tym razem skręcić w lewo. Czeka Cię tam walka z Termitem robotnikiem. Za nim znajduje się kolejne skrzyżowanie dróg. Po lewej stronie znajdziesz dwa Termity robotników oraz jednego Termita wojownika - strzegą kilku przedmiotów, które leżą pod ścianą. Korytarz po prawej prowadzi natomiast do sporej jaskini, w której czai się gigantyczny Lewiatan [#3]. Bestię tą najlepiej pokonać stojąc na skarpie i strzelając z muszkietu, jednak opłaca się również odwrócić jej uwagę (np. przy użyciu papugi) i wtedy zadać kilka morderczych ciosów. Kiedy wyjdziesz na zewnątrz groty, spotkasz się z kilkoma Utopcami - zabij wszystkie, a wywalczysz sobie drogę na wolność. Po drodze znajdziesz list w butelce, związany z misją Skarb w jaskini. Zadanie zakończy się, kiedy dojdziesz plażą do miejsca, z którego będziesz już widział ścieżkę wiodącą do Twojego okrętu [#4]. Jeśli przejdziesz nią kilka kroków, okaże się, że statku już dawno nie ma - odpłynął w nieznanym kierunku. W tym momencie rozpocznie się misja Porzucony.
Gnomy to zaskakująco przyjazne stworzenia. - Przebiegły kapitan | Zadania - Wybrzeże Ostrzy | Risen 2 Mroczne Wody - Risen 2: Mroczne wody - poradnik do gry
Gnomy to zaskakująco przyjazne stworzenia.
  1. Porzucony - jak szybko zauważysz, Twój statek został porwany - nie ma go nigdzie w zasięgu wzroku. Musisz więc opuścić wyspę i odnaleźć swoją łajbę. To jednak nie będzie proste - jedynymi inteligentnymi istotami zamieszkującymi wyspę są gnomy, o których krążą bardzo niepochlebne opinie. Udaj się na zachód, aż dotrzesz do portu, w którym spotkasz pierwszego z gnomów - Jaffara [#5]. Mały spryciarz okaże się być całkiem przyjaznym i stosunkowo pomocnym stworzeniem - jego największą zaletą jest jednak to, że pragnie opuścić Wyspę Złodziei. Jako, że posiadacie takie same cele, powinniście połączyć siły. Udaj się więc za maluchem do jego domu [#6] i pomóż mu w budowie łodzi, dzięki której uciekniecie z tropikalnego raju (misja: Zbuduj tratwę). Aby dopiąć celu, musisz znaleźć: 10 drewnianych szczątków [#7], 5 winorośli [#8] i 6 koszul, które zdobyć można od gnomów z wioski (misje: Złodziej został okradziony, Zagubiony gnom oraz Problemy z komunikacją).
  2. Złodziej został okradziony - wystarczy porozmawiać z Zekim [#9], wejść do jaskini termitów [#10] i zabrać stamtąd koronę (oczywiście oddając ją później właścicielowi).
  3. Zagubiony gnom - po wymianie zdań z Ulvim [#11] będziesz zmuszony do uratowania jego przyjaciela przed Groźnymi wielkimi krabami [#12]. Nagrodą za ten heroiczny czyn jest perła czarna jak noc, poszukiwana przez Nuriego [#13] (Problemy z komunikacją).
  4. Problemy z komunikacją - proste zadanie, w którym musisz porozmawiać z Nurim [#13] (nie mówi on w ludzkim języku), a następnie dostarczyć mu perłę czarną jak noc z misji Zagubiony gnom.
Tyle zachody, żeby zbudować tratwę... - Przebiegły kapitan | Zadania - Wybrzeże Ostrzy | Risen 2 Mroczne Wody - Risen 2: Mroczne wody - poradnik do gry
Tyle zachody, żeby zbudować tratwę...

Kiedy zdobędziesz już wszystkie przedmioty wymagane do zbudowania tratwy, powiedz o tym Jaffarowi [#6]. Kiedy tylko gnom dowie się o tym, że spełniłeś swój obowiązek, aktywuje się misja Spotkaj się z Jaffarem na zachodniej plaży, polegająca na prostym dotarciu do malucha oraz na opuszczeniu wyspy. Kiedy odbijecie już od brzegu i znajdziecie się na Tacarigui, rozpoczęte zostanie zadanie Gdzie jest mój statek?

Tacarigua

Na Tacarigui czeka Cię tylko jedna, stosunkowo prosta misja - Przebiegły kapitan | Zadania - Wybrzeże Ostrzy | Risen 2 Mroczne Wody - Risen 2: Mroczne wody - poradnik do gry

Na Tacarigui czeka Cię tylko jedna, stosunkowo prosta misja. Oto ona:

  1. Gdzie jest mój statek? - dotarłszy na Tacariguę dzięki pomocy gnoma Jaffara [#1], możesz zacząć rozglądać się za swoim okrętem. Jeśli porozmawiasz z maluchem, przyłączy się on do Twojej drużyny, służąc swym orężem. Przyda się to w walce z dwoma Wielkimi krabami i z Aligatorem, z którymi zetrzesz się na północ od plaży, na której wylądowaliście. Idąc dalej, dotrzesz do miejsca strzeżonego przez cztery Ghule [#2]. Jeśli czujesz się na siłach, możesz stoczyć z nimi walkę, dzięki której otworzysz sobie drogę do skrzyni skrywającej ostrze królewskiego miecza (Otwieranie zamków na co najmniej 90 poziomie). Idź na północ, aż dotrzesz do kolejnej plaży [#3]. Skieruj swoje kroki na północ i pokonaj cztery Dziki, które zagrodzą Ci drogę. Następnie kontynuuj podróż w tym samym kierunku, walcząc ze wszystkimi Szponiastymi małpami, które zagrodzą Ci drogę. Następnie udaj się w kierunku Kryjówki piratów, gdzie czeka Twój statek. Kiedy porozmawiasz z Patty [#4], która znajduje się na pokładzie, zadanie dobiegnie końca. Teraz przyjdzie pora na zemstę - popłyń na Antiguę i rozpraw się z kapitanem Slayne'em, którego znajdziesz w zamku admirała Alvareza.
Nie ma to jak powrót na stare śmieci. - Przebiegły kapitan | Zadania - Wybrzeże Ostrzy | Risen 2 Mroczne Wody - Risen 2: Mroczne wody - poradnik do gry
Nie ma to jak powrót na stare śmieci.

Uwaga! Jeśli nie masz ochotę przedzierać się przez dżunglę i walczyć ze zwierzętami, możesz pominąć ten etap zadania. Wystarczy, że użyjesz mapy i przeniesiesz się od razu do kluczowej lokacji, która Ci odpowiada. Pamiętaj jednak, że w ten sposób nie będzie Ci dane zdobyć punktów Chwały, które mógłbyś zyskać za eksterminację przeciwników.

Antigua

1 - Przebiegły kapitan | Zadania - Wybrzeże Ostrzy | Risen 2 Mroczne Wody - Risen 2: Mroczne wody - poradnik do gry
  1. Spotkaj się ze Slayne'em na Placu Krwawej Przysięgi - Kiedy dotrzesz na Antiguę i wejdziesz do gabinetu admirała Alvareza [#1], staniesz się świadkiem tyrady, którą Slayne będzie wygłaszał na Twój temat. Zdradzi on starcowi, że jesteś szpiegiem Inkwizycji, na co mężczyzna zareaguje szokiem. Na szczęście w tym momencie zostaniesz zauważony i wyzwiesz zdrajcę na pojedynek. Przenieś się na Plac Krwawej Przysięgi [#2] i tam pokonaj Slayne'a (misja: Ostateczna rozgrywka ze Slayne'em).
  2. Ostateczna rozgrywka ze Slayne'em - skoro udało Ci się w końcu dorwać zdrajcę, możesz go w końcu pokonać. Spotkaj się z nim na Placu Krwawej Przysięgi i posłuchaj, co ma Ci do powiedzenia. Kiedy monolog szaleńca dobiegnie końca, będziecie mogli skrzyżować ostrza. Starcie z przebiegłym korsarzem nie różni się zbytnio od walk z pozostałymi ludzkimi przeciwnikami. Slayne zna praktycznie wszystkie możliwe ciosy i ruchy, więc pokonanie go może sprawić Ci nieco trudności. Przydają się tu Podłe sztuczki, dzięki którym odwrócisz uwagę wroga i zadasz mu kilka sztychów. Pamiętaj, że pojedynek to honorowa walka, w związku z czym nie będziesz mógł liczyć na pomoc towarzyszy - jesteś tylko Ty i Slayne.
Slayne to doskonały fechmistrz - pokonaj go sprytem, a nie siłą. - Przebiegły kapitan | Zadania - Wybrzeże Ostrzy | Risen 2 Mroczne Wody - Risen 2: Mroczne wody - poradnik do gry
Slayne to doskonały fechmistrz - pokonaj go sprytem, a nie siłą.

Kiedy pokonasz wroga, zadanie dobiegnie końca - i to razem z całą misją Przebiegły kapitan. Po walce zdobędziesz również nóż ofiarny, czyli jeden z artefaktów tytanów, niezbędnych do pokonania Mary. Jeśli powiesz o swym sukcesie Alvarezowi, zgodzi się on nauczyć Cię swoich umiejętności bojowych (jest Fechmistrzem).