Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

NieR Automata - poradnik do gry

NieR Automata - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

NieR Automata: Route B - co można przenieść? NieR Automata porady, solucja

Ostatnia aktualizacja: 27 lipca 2021

Na tej stronie poradnika do gry NieR Automata znajdują się informacje co przenoszone jest w momencie awansu ze ścieżki Route A (dotyczącej postaci 2B) do ścieżki Route B (dotyczącej postaci 9S). Wiedza ta może się Wam przydać przy planowaniu momentu zaliczenia kampanii po raz pierwszy.

Strona ta nie zawiera dużych spojlerów fabularnych, ale z racji na poruszaną tematykę są na niej obecne spojlery na temat konstrukcji kampanii w grze oraz dostępności grywalnych bohaterów. Naszym priorytetem było wyjaśnienie jak przygotować się do dalszych zmagań.

Route A i Route B - co to jest?

Konstrukcja kampanii w grze NieR Automata jest dość nietypowa - NieR Automata: Route B - co można przenieść? - NieR Automata - poradnik do gry

Konstrukcja kampanii w grze NieR Automata jest dość nietypowa. Przedstawia się ona następująco:

  1. Musicie najpierw zaliczyć 10 rozdziałów ścieżki Route A. W ramach ich zaliczania jedyną dostepną grywalną postacią jest 2B, przy czym w wybranych rozdziałach 9S pojawia się jako partner sterowany przez sztuczną inteligencję.
  2. Po ukończeniu ścieżki Route A awansujecie automatycznie do ścieżki Route B. W tej ścieżce grywalną postacią jest dla odmiany jest 9S i to 2B może mu towarzyszyć w niektórych etapach w roli partnera SI. Route B również oferuje 10 rozdziałów do zaliczenia i są one w dużej mierze bardzo podobne do tych z Route A, przy czym zmieniają się i rozbudowują niektóre sceny i wydarzenia fabularne. Ścieżki Route B nie można więc określić mianem tradycyjnego trybu Nowa Gra Plus, gdyż zawiera pewną nową treść i odsłania wiele nowych szczegółów na temat fabuły.
  3. Po ukończeniu ścieżki Route B odblokują się kolejne ścieżki ze "świeżą" zawartością i nie skupiamy się na opisaniu ich na tej stronie.

Punkt bez powrotu (point of no return) - czy jest w grze?

W NieR Automata są dwa nieoficjalne punkty bez powrotu, których przekroczenie może zablokować dostęp do wybranej opcjonalnej zawartości gry - NieR Automata: Route B - co można przenieść? - NieR Automata - poradnik do gry

W NieR Automata są dwa "nieoficjalne" punkty bez powrotu, których przekroczenie może zablokować dostęp do wybranej opcjonalnej zawartości gry:

  1. Podczas rozgrywania rozdziału 7 w ścieżce Route A nie śpieszcie się ze skorzystaniem ze stroju Flight Suit na nabrzeżu (powyższy obrazek). Użycie go może anulować niektóre niedokończone poboczne questy z Waszego dziennika i może tym samym uniemożliwić Wam ich zaliczenie. Przegapione questy możecie próbować zaliczać po awansowaniu do Route B lub jeszcze później gdy odblokujecie opcję wyboru rozdziału (chapter select). Musicie jednak wtedy liczyć się z tym, że zostaniecie zmuszeni do zaliczenia ich od początku.
  2. W rozdziale 10 ścieżki Route A udanie się do wioski maszyn będzie równoznaczne z awansowaniem do ścisłego finału.

Co jest przenoszone do ścieżki Route B?

Dobrą wiadomością jest to, że gra przenosi większość postępów ze ścieżki A do ścieżki B w nienaruszonym stanie - NieR Automata: Route B - co można przenieść? - NieR Automata - poradnik do gry

Dobrą wiadomością jest to, że gra przenosi większość postępów ze ścieżki A do ścieżki B w nienaruszonym stanie. Są to przede wszystkim:

  1. Poziom doświadczenia bohatera - Rozgrywkę 9S w Route B rozpoczniecie na tym samym poziomie, na którym zakończyliście zmagania 2B w Route A.
  2. Cały inwentarz - Będziecie mogli korzystać ze wszystkich przedmiotów, które mieliście na wyposażeniu kończąc Route A, także z przedmiotów zużywalnych.
  3. Zgromadzone fundusze - Gra przeniesie całe złoto (G) zgromadzone i niewydane podczas zaliczania Route A.
  4. Wszystkie zebrane bronie - Nie musicie ponownie docierać do miejsc odnajdywania unikalnych broni ani ich ponownie kupować. Należy natomiast zaznaczyć, że będziecie musieli ponownie ustawić aktywną broń. Co więcej 9S może używać tylko lekkiego ataku i zamiast ciężkiego ataku dostępne jest hakowanie.
  5. Wszystkie pody i ich programy - Nie musicie ponownie odnajdywać podów ani ponownie zdobywać dla nich programów. Jedyną uciążliwością jest konieczność ponownego ustawienia aktywnych programów poprzez umieszczenie ich w slotach podów.
  6. Postępy z zakładki Intel - Nie są one zerowane i już na starcie możecie dysponować m.in. danymi o przeciwnikach (Unit Data) czy archiwami (Archives) odblokowanymi w Route A.
  7. Odblokowane zakończenia - Oprócz głównego zakończenia A za ukończenie ścieżki Route A zachowane zostaną też wszystkie odblokowane mniejsze zakończenia, które odblokowaliście podczas zaliczania Route A.
  8. Odkryte Access Points - Nie musicie ponownie odnajdywać tych stacji na mapie świata ani ponownie ich aktywować, przy czym szybka podróż nie będzie dostępna dopóki ponownie nie awansujecie do rozdziału 6.
  9. Kilka pobocznych questów z dziennika - Chodzi tu głównie o zadania powiązane z DLC 3C3C1D119440927, czyli dotyczące zaliczania prób / wyzwań na arenach. Zachowana może też zostać poboczna misja Half-wit Inventor dotycząca dostarczania dużych ilości złota wynalazcy z wioski maszyn.

Co nie zostanie przeniesione z Route A do Route B?

Do ścieżki Route B nie zostaną natomiast przeniesione następujące rzeczy - NieR Automata: Route B - co można przenieść? - NieR Automata - poradnik do gry

Do ścieżki Route B nie zostaną natomiast przeniesione następujące rzeczy:

  1. Ukończone główne rozdziały - Teoretycznie nie jest to w 100% prawdą. Pomimo tego, że w ramach ścieżki Route B musicie ponownie zaliczyć 10 znanych już rozdziałów opowieści to przebieg niektórych z nich może różnić się (przykładowo rozdział 1 wygląda zupełnie inaczej niż w Route A) lub mogą być wzbogacone o dodatkowe rozmowy czy cut-scenki. Nie zalicza się więc po raz drugi w 100 procentach tej samej zawartości.
  2. Poboczne questy (poza wymienionymi wcześniej wyjątkami) - Niedokończone questy z Route A są resetowane i musicie je na nowo odblokowywać i zaliczać. Warto zaznaczyć w tym miejscu, że gra w ramach Route B pozwala ponownie przechodzić wszystkie opcjonalne zadania, także te, które zaliczyliście przechodząc Route A. Pozwoli to Wam po raz drugi zdobyć nagrody z tytułu ich ukończenia.
  3. Szybka podróż - Musicie tak samo jak w przypadku Route A awansować do rozdziału 6 żeby szybka podróż (fast travel) odblokowana została w ramach postępów w głównej fabule. Do tego momentu punkty Access Point będą mogły być używane tylko do zapisywania stanu gry i odczytywania wiadomości.