NieR Automata: 7 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia NieR Automata porady, solucja
NieR Automata: na tej stronie znajduje się solucja 7 Rozdziału Route A - Zalane miasto
Ostatnia aktualizacja: 27 lipca 2021
Na tej stronie poradnika do gry NieR Automata znajduje się opis przejścia rozdziału 7 wchodzącego w skład ścieżki Route A i zakładającego pierwszą wizytę w Zalanym Mieście (Flooded City). Z poniższej solucji dowiecie się m.in. jak dotrzeć do Zalanego Miasta, gdzie znaleźć stroje do latania oraz jak pokonać bossa - kolosa Grun.
- Report on A2 - spotkanie z Pascal
- Resupply - wizyta w obozie ruchu oporu
- Missile Supply Mission - podróż do Zalanego Miasta
- Walki w powietrzu z użyciem Flight Suits
- Mini-boss Goliath Flyer
- Boss Grun (kolos atakujący wybrzeże) - pierwsza faza bitwy
- Boss Grun - druga faza bitwy
- Boss Grun - trzecia faza bitwy
Report on A2 - spotkanie z Pascal
Waszym zadaniem jest powrót do wioski maszyn (Machine Village), przy czym nie musicie w tym celu ponownie przechodzić przez las ani specjalnie pomagać sobie szybką podróżą. Powróćcie na zewnętrzny plac zamku gdzie spotkacie przyjaźnie nastawione maszyny i otworzą one dużą bramę. Nowy skrót pozwoli szybko osiągnąć cel podróży (przy okazji możecie też znaleźć w okolicy 1 nowy poboczny quest).
W wiosce zainicjujcie rozmowę z Pascal i zdecydujcie się na transfer danych.
Dodatkowa informacja - W trakcie tej wizyty w wiosce maszyn po raz pierwszy pojawia się okazja do odblokowania ukrytego zakończenia N, przy czym najpierw koniecznie zapiszcie stan gry. Zakończenie to zakłada zaatakowanie przyjaźnie nastawionych maszyn z wioski Pascal. Musicie je wszystkie wyeliminować i zlokalizowanie niektórych maszyn może być problematyczne. Rozglądajcie się m.in. za pojedynczymi chatkami, do których prowadzą drabiny lub półki, po których można skakać. Zbadajcie też okolice wejść do wioski i również pozbądźcie się przebywających tam maszyn. Po zabiciu ich wszystkich załączy się zakończenie.
Po wyświetleniu mini-zakończenia powrócicie do stanu sprzed ataku i będziecie mogli normalnie kontynuować grę.
Resupply - wizyta w obozie ruchu oporu
Po dotarciu do obozu ruchu oporu (Resistance Camp) wysłuchajcie rozmowy przez radio i spotkajcie się z Anemone. Nie możecie wpłynąć na przebieg tej rozmowy.
Missile Supply Mission - podróż do Zalanego Miasta
Wyruszcie w oznaczone przez grę miejsce. Jest to nowo odblokowany tunel, który zacznijcie badać. Możecie skupiać się na głównej przeprawie lub opcjonalnie badać mijane odnogi i zbierać drobny tunel. Ta nowa ścieżka doprowadzi Was do Zalanego Miasta (Flooded City).
W okolicy znajdziecie Access Point i warto go odblokować po rozprawieniu się z maszynami po to żeby później móc łatwiej powracać do tej części mapy. W Zalanym Mieście możecie też rozpocząć lub dokończyć niektóre poboczne questy (także te rozpoczęte w poprzednich rozdziałach).
Musicie sukcesywnie kierować się w stronę nabrzeża wskazywanego przez kolejny znacznik celu misji. Po drodze unikajcie wpadania do wody, bo bohaterowie nie potrafią pływać i zostalibyście przywróceni na brzeg z pomniejszonym nieco paskiem zdrowia.
Do omijania większych zbiorników wodnych używajcie podwójnych skoków, dasha w locie (R2) oraz funkcji katapultowania się z poda (R1+X). Nie musicie pozbywać się wszystkich mijanych maszyn, choć eliminowanie tych latających może ułatwiać podróż.
Po dotarciu we wskazane miejsce załączy się nowa rozmowa z Operatorem i pojawią się stroje Flight Suits.
Uwaga - Dotarliście do nieoficjalnego punktu bez powrotu (point of no return). Wejście w interakcję z jednym z Flight Suits jest równoznaczne z przystąpieniem do serii walk na terenie wybrzeża, ale jednocześnie uniemożliwi to Wam dokończenie niektórych pobocznych questów z dziennika, które z niego mogą po prostu zniknąć po powrocie na suchy ląd.
W miarę możliwości postarajcie się pozaliczać jak najwięcej misji. Nie przejmujcie się jednak za bardzo jeśli jakieś zadania będą dla Was zbyt trudne z uwagi np. na konieczność pokonania wysokopoziomowych przeciwników. Będziecie mogli zająć się nimi podczas zaliczania ścieżki Route B lub jeszcze później gdy gra odblokuje opcję powtarzania rozdziałów (Chapter Select).
Walki w powietrzu z użyciem Flight Suits
Początkowy przelot nie zaskoczy Was niczym szczególnym. Musicie eliminować pojawiające się na ekranie maszyny oraz reagować na ich ataki dystansowe - pomagajcie sobie unikami wykonywanymi w powetrzu. Za każdym razem gdy pojawi się większa grupa maszyn aktywujcie ostrzał rakietowy żeby skuteczniej je osłabić i/lub zniszczyć.
Uważajcie na maszyny strzelające na wprost czerwonymi laserami. Dobrze jest pozbywać się ich w pierwszej kolejności.
Mini-boss Goliath Flyer
Docelowo zmuszeni zostaniecie do zniszczenia znacznie większej maszyny latającej Goliath Flyer.
Od razu po przystąpieniu do pojedynku rozpocznijcie nowy ostrzał, który uzupełniajcie korzystaniem z ostrzałów rakietowych (L1) gdy tylko zostaną one naładowane. Starajcie się jednocześnie niszczyć lecące w Waszą stronę pociski lub umiejętnie lawirować między nimi.
Goliath Flyer co pewien czas będzie też wystrzeliwał w Waszą stronę duże samonaprowadzalne rakiety. Możecie próbować niszczyć je w locie lub szybko zmieniać swoją pozycję i pozwalać żeby przeleciały obok sterowanego Flight Suita. Rakiety mogą zawracać w locie, ale nie będą na Was wiecznie polowały i można ich uniknąć bez konieczności ich zniszczenia lub doprowadzenia do zderzenia z Flight Suitem.
Goliath Flyer może też strzelać szerokim czerwonym strumieniem energii. Jest to atak sygnalizowany ze sporym wyprzedzeniem, przy czym strumień nie pozostaje nieruchomy. Początkowe usunięcie się z linii strzału może być więc niewystarczające. Unikajcie przez kilka sekund strumienia także po rozpoczęciu ostrzału przez bossa.
Kontynuujcie ostrzał aż Goliath Flyer straci cały pasek zdrowia i eksploduje.
Boss Grun (kolos atakujący wybrzeże) - pierwsza faza bitwy
Goliath Flyer był tylko przystawką do głównego dania, którym jest gigantyczny kolos Grun. To wielka maszyna w kształcie ryby, z którą do stoczenia jest dłuższa i bardziej wymagająca bitwa.
Walki rozpocznijcie od rozprawienia się z kilkoma mniejszymi maszynami, które pojawią się na pierwszym planie. Przez kolejnych podobnych wrogów będziecie niestety nękani przez większość walki i nie możecie ich ignorować.
Wkrótce na ciele kolosa oznaczony zostanie pierwszy generator EMP jako obiekt do zniszczenia.
Zaczniecie powoli przemieszczać się w stronę tego generatora i oprócz eliminowania kolejnych mniejszych maszyn unikajcie kontaktu z czerwonymi strumieniami energii wystrzeliwanymi przez bossa.
Po tym jak dolecicie do generatora EMP celujcie początkowo w mniejsze rdzenie, tzn. te strzelające żółtymi strumieniam energii.
Po zniszczeniu wszystkich mniejszych rdzeni odsłonięty zostanie główny generator EMP i będziecie mogli przystąpić do ostrzeliwania go. Starajcie się prowadzić ciągły ostrzał po to żeby jednocześnie pozbywać się lecących w Waszą stronę pocisków. Doprowadźcie do zniszczenia generatora EMP.
Boss Grun - druga faza bitwy
Obejrzyjcie cut-scenkę, po wyświetleniu której awansujecie do drugiej części pojedynku z Grunem. Dowiecie się, że cały kolos otoczył się barierą elektromagnetyczną.
Tak samo jak wcześniej początkowo będziecie musieli niszczyć nowe małe maszyny oraz unikać czerwonych strumieni energii. Walczcie do momentu pojawienia się 4B wraz z oddziałem YoRHa.
Wyświetla się kolejna scenka przerywnikowa i wylądujecie na chwilę na suchym lądzie. Wejdźcie w interakcję z wielkim działem zainstalowanym na brzegu.
Waszym zadaniem będzie oczywiście atakowanie kolosa, przy czym z oddawaniem strzałów zawsze czekajcie aż kolos otworzy paszczę. To jest jego słaby punkt i musicie wycelować w taki sposób żeby wystrzelony pocisk wleciał do paszczy Gruna. Powtórzcie ten schemat kilka razy.
Boss Grun - trzecia faza bitwy
W trzeciej fazie pojedynku ponownie będziecie korzystali ze stroju Flight Suit. Tradycyjnie już zajmujcie się eliminowaniem kolejnych maszyn pojawiających się na ekranie i czekajcie aż 9S oddali się żeby zrealizować własny plan działania.
Brońcie się dalej i uważajcie na duże kończyny bossa. Z wyprzedzeniem ustawiajcie się w takim miejscu żeby nie zostać uderzonym przez żadną z nich.
Otrzymacie docelowo polecenie zniszczenia kolejnego generatora EMP zlokalizowanego na plecach kolosa. Musicie dalej bronić się i cierpliwie czekać aż dolecicie w pobliże genratora.
Taktyka jest identyczna do generatora z pierwszej fazy walki - w pierwszej kolejności namierzajcie i niszczcie mniejsze rdzenie (pamiętajcie o unikaniu żółtych strumieni energii!) i dopiero po wysadzeniu ich zaatakujcie główny generator żeby docelowo pozbawić go całego paska energii.
Kolejna część bitwy to powtórzenie opisanych poniżej kroków:
- musicie niszczyć małe maszyny i unikać wielkich zamachnięć kolosa,
- musicie po doleceniu do nowego generatora pozbyć się jego małych rdzeni i docelowo dużego rdzenia, unikając przy tym żółtych strumieni energii.
Wasze starania wynagrodzi filmik przerywnikowy, w trakcie którego kolos eksploduje i zostanie pokonany. 2B powróci na wybrzeże, ale nie dołączy do niej 9S i ustalenie losów towarzysza będzie motywem przewodnim kolejnego rozdziału gry.