NieR Automata: Lista zakończeń NieR Automata porady, solucja
Ta strona poradnika zawiera listę wszystkich 26 zakończeń NieR Automata. Wyjaśniamy jakie wymagania mają zakończenia i jak obejrzeć 100% zakończeń gry.
Ostatnia aktualizacja: 2 sierpnia 2021
Na tej stronie poradnika do NieR Automata znajduje się zestawienie wszystkich 26 zakończeń gry. Dowiecie się na jakie główne grupy dzielą się zakończenia, jakie mają konkretne wymagania oraz jak odblokować sekretne zakończenie Y powiązane z pokonaniem silnego ukrytego bossa.
Nasze zestawienie siłą rzeczy musi zawierać pewne spojlery na temat okoliczności odblokowywania zakończeń. Staraliśmy się natomiast nie zdradzać żadnych ważnych wydarzeń fabularnych powiązanych z głównymi zakończeniami oraz finałem całej opowieści.
- Ogólne informacje o zakończeniach
- Zakończenie A - flowers for m[A]chines
- Zakończenie B - or not to [B]e
- Zakończenie C - meaningless [C]ode
- Zakończenie D - chil[D]hood's end
- Zakończenie E - the [E]nd of yorha
- Zakończenie F - mission [F]ailed
- Zakończenie G - hun[G]ry for knowledge
- Zakończenie H - a mountain too [H]igh
- Zakończenie I - no [I] in team
- Zakończenie J - bad [J]udgement
- Zakończenie K - aji wo [K]utta
- Zakończenie L - [L]one wolf
- Zakończenie M - break ti[M]e
- Zakończenie N - [N]o man's village
- Zakończenie O - just y[O]u and me
- Zakończenie P - corru[P]tion
- Zakończenie Q - [Q]uestionable actions
- Zakończenie R - mave[R]ick
- Zakończenie S - city e[S]cape
- Zakończenie T - fa[T]al error
- Zakończenie U - deb[U]nked
- Zakończenie V - reckless bra[V]ery
- Zakończenie W - broken [W]ings
- Zakończenie X - time to rela[X]
- Zakończenie Y - head[Y] battle
- Zakończenie Z - over[Z]ealous
Ogólne informacje o zakończeniach
Zakończenia w grze NieR Automata można podzielić na trzy kategorie. 5 zakończeń to zakończenia główne, czyli takie, które wyświetlają się po ukończeniu kolejnych ścieżek (Routes) i spełnieniu ewentualnych dodatkowych wymagań. Chodzi tu o zakończenia A, B, C, D i E. Z każdym z nich powiązane jest osobne trofeum.
Kolejnych 20 zakończeń to drobne zakończenia, które możecie odblokowywać na bieżąco w trakcie przechodzenia gry. Odbywa się to głównie poprzez zachowywanie się w sposób sprzeczny z niektórymi wytycznymi misji. Przykładowo mini-zakończenie może wyświetlić się jeśli doprowadzicie do śmierci sojuszników albo zignorujecie komunikat z prośbą o pomoc. Gra za kazdym razem wyświetli krótki komentarz związany z danym zakończeniem i po powrocie do menu głównego będziecie mogli wznowić rozgrywkę w miejscu ostatniego zapisu. Radzimy sejwować grę przez odblokowaniem każdego dodatkowego zakończenia po to żeby stracić możliwie jak najmniej postępów w danej misji.
Oprócz wymienionych głównych i drobnych zakończeń do odblokowania jest również większe ukryte zakończenie Y, które zakłada przystąpienie do walki z bardzo silnym bossem. Uwzględniliśmy je w poniższym zestawieniu.
Wszystkie obejrzane zakończenia są zapisywane na Waszym aktualnym sejwie. Możecie sprawdzać stan odblokowania zakończeń w menu wyboru zapisów stanu gry - jest to wyświetlane w polu Endings. Każde zakończenie jest symbolizowane przez inną literę alfabetu.
Nie musicie obawiać się bezpowrotnego przegapienia niektórych zakończeń. Po tym jak po raz pierwszy ukończycie wszystkich 17 rozdziałów gry odblokujecie opcję Chapter Select, która będzie dostępna w menu głównym i dodatkowo w menu pauzy.
Chapter Select pozwala na swobodne powtarzanie rozdziałów. Należy przy tym zaznaczyć, że nie są kasowane stare postępy w temacie odblokowania zakończeń. Możecie natomiast dzięki powtarzaniu rozdziałów i ich fragmentów docierać do pominiętych zakończeń.
W poniższym zestawieniu odwołujemy się często do funkcji Chapter Select. Przykładowo oznaczenie rozdziału 03-01 będzie oznaczało, że powinniście powrócić do sceny 01 rozdziału 03.
Zakończenie A - flowers for m[A]chines
To jedno z głównych zakończeń. Odblokujecie je dzięki ukończeniu całej ścieżki Route A, czyli wszystkich 10 rozdziałów grając jako 2B.
Zakończenie B - or not to [B]e
To jedno z głównych zakończeń. Odblokujecie je dzięki ukończeniu całej ścieżki Route B, czyli wszystkich 10 rozdziałów grając jako 9S.
Zakończenie C - meaningless [C]ode
To jedno z głównych zakończeń. Odblokujecie je dzięki ukończeniu ścieżek Route C i D (przechodzi się je równolegle) i wybierając opcję opowiedzenia się po stronie A2 w finale rozdziału 17.
Zakończenie D - chil[D]hood's end
To jedno z głównych zakończeń. Odblokujecie je dzięki ukończeniu ścieżek Route C i D (przechodzi się je równolegle) i wybierając opcję opowiedzenia się po stronie 9S w finale rozdziału 17.
Zakończenie E - the [E]nd of yorha
To jedno z głównych zakończeń i można je określić jako definitywne zakończenie kampanii. W celu odblokowania go musicie najpierw odblokować zakończenie C i zakończenie D. Po tym jak zaczną wyświetlać się napisy końcowe po obejrzeniu drugiego zakończenia (C lub D) musicie zgodzić się na propozycję poda (powyższy obrazek) i przystąpić do walk podczas wyświetlania napisów końcowych.
Całą procedurę opisaliśmy krok po kroku na stronie Zakończenia Route C i Route D w naszej solucji.
Zakończenie F - mission [F]ailed
Zakończenie do odblokowania w: rozdział 01-03, Route B.
Podczas rozgrywania rozdziału 1 jako 9S awansujecie do sceny, w której będziecie mieli 3 minuty na przywrócenie do działania uszkodzonych systemów androida. Musicie po prostu zignorować wchodzenie w interakcje z białymi kwadratami i przeczekać 3 minuty.
Zakończenie G - hun[G]ry for knowledge
Zakończenie do odblokowania w: rozdział 01-01, Route B.
Tuż po odblokowaniu po raz pierwszy kontroli nad 9S w rozdziale 1 wyruszcie na koniec pokazanego na powyższym obrazku dźwigu. Po chwili otrzymacie ostrzeżenie, po którym nastapi wyświetlenie zakończenia.
Zakończenie H - a mountain too [H]igh
Zakończenie do odblokowania w: rozdział 05-02, Route A lub Route B.
Zostało jeszcze 66% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie