NieR Automata: 3 Rozdział, Route B - solucja, opis przejścia NieR Automata porady, solucja
NieR Automata: na tej stronie znajduje się solucja 3 Rozdziału Route B - Pustynia
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry NieR Automata znajduje się opis przejścia unikalnych scen rozdziału 3 wchodzącego w skład ścieżki Route B i zakładającego kontrolowanie 9S. Z solucji dowiecie się jakie nowe elementy pojawiają się w ścieżce B na pustyni i w trakcie konfrontacji z bossem Adam.
Rozdział 3 dla Route B ma bardzo zbliżony przebieg do rozdziału 3 dla ścieżki Route A. Poniżej znajdziecie jedynie informacje o różnicach i nowych zagraniach pojawiających się podczas przechodzenia Route B. Wszystkie główne informacje o tym rozdziale i o jego celach misji możecie zaczerpnąć z opisu przejścia rozdziału 3 dla Route A.
Desert Zone (pustynia)
Wejście na pustynię znajduje się w tym samym miejscu (wymagane jest też porozmawianie z Jackass) i przeprawa przez obszary na pustyni również nie zaskoczy Was niczym nowym. Pamiętajcie jedynie o możliwości hakowania maszyn. Może się ona szczególnie przydawać podczas starć z dużymi grupami przeciwników, gdyż detonacja zhakowanej maszyny może dodatkowo osłabić te stojące w okolicy.
W pierwszym (najmniejszym) obszarze pustyni opcjonalnie możecie zająć się eksploracją podziemnych jaskiń. Natraficie dzięki temu na zamkniętą bramę (powyższy obrazek), którą można otworzyć z pomocą hakowania. W nowo odblokowanym obszarze jaskiń znajdziecie m.in. unikalną broń Cruel Blood Oath.
W największym obszarze pustyni możecie też opcjonalnie użyć skanera (programu poda) w miejscu zaznaczonym na obrazku. Odnajdziecie dzięki temu zasypany skarb - świecący się obiekt. Będzie to unikalna broń Phoenix Lance.
Podobnie jak w ścieżce Route A musicie pozbyć się grup maszyn w głównej części pustyni i następnie wyruszyć do lokacji Desert Housing za uciekająca maszyną.
Desert Housing (zasypany kompleks mieszkalny)
Po zbliżeniu się do zasypanego osiedla mieszkaniowego po raz pierwszy doświadczycie unikalnej cechy Route B polegającej na załączaniu się dodatkowych cut-scenek. Będziecie mogli dzięki nim spoglądać na znane wydarzenia z innej strony, czy dowiadywać się więcej na temat głównych postaci fabuły gry.
W pobliżu Desert Housing możecie zauważyć złoty czołg i konfrontacje z tego typu elitarnymi przeciwnikami dokładniej omówiliśmy na stronie Złoci przeciwnicy - czym są?. W skrócie - możecie próbować eliminować bardzo wytrzymałe złote maszyny i pomaga w tym hakowanie. Udane eliminacje mogą doprowadzać do pozyskiwania bardzo wartościowego i rzadkiego lootu.
Sama przeprawa przez Desert Housing jest identyczna i docelowo doprowadzi ona Was do miejsca pobytu Adama.
Boss Adam - walka grając jako 9S
Identycznie do ścieżki A zanim awansujecie do konfrontacji z Adamem będziecie musieli przez pewien czas walczyć ze zwykłymi maszynami. Pamiętajcie o możliwości detonowania wrogów dzięki hakowaniu po to żeby równocześnie osłabiać okoliczne maszyny.
Podczas pojedynku z Adamem oprócz polegania na standardowych atakach możecie dodatkowo podejmować próby hakowania bossa - najłatwiej jest blokować na nim kamerę i dopiero wtedy przytrzymywać Trójkąt.
Liczcie się z tym, że mini-gry dotyczące hakowania będą tymi z bardziej wymagających. Jeśli zawalicie którąś z nich, to powrocie do sterowania 9S stracicie trochę punktów zdrowia. Warto jednak ryzykować, bo udane hakowanie może szybko osłabiać bossa. Nie liczcie oczywiście na to, że już jedne udane hakowanie go pokona, ale Adam za każdym razem straci dość pokaźny fragment paska zdrowia.
Scena ucieczki z kompleksu Desert Housing oraz powrotu do bazy ruchu oporu nie różni się niczym od Route A. Nie zmieni się też kolejny główny cel misji, którym stanie się park rozrywki. Będzie to rozdział 4.