NieR Automata: 16 Rozdział, 9S i A2 - Route C,D - solucja, opis przejścia NieR Automata porady, solucja
NieR Automata: na tej stronie znajduje się solucja 16 Rozdziału Route C, D - 9S i A2
Ostatnia aktualizacja: 28 lipca 2021
Na tej stronie poradnika do gry NieR Automata znajduje się opis przejścia rozdziału 16, w którym kontroluje się na przemian 9S i A2. Poniższa solucja objaśnia m.in. jak uzyskać dostep do wieży God Box, jak wspiąć się na szczyt konstrukcji Recovery Unit w parku rozrywki, jak pokonać bossów Operator 21O i Auguste, a także jak zdobyć klucz Park Access Key.
- Obtain Keys - zdobycie klucza w Parku rozrywki
- Boss Operator 21O - pierwsza faza pojedynku
- Boss Operator 21O - druga faza pojedynku
- Boss Auguste
Obtain Keys - zdobycie klucza w Parku rozrywki
Do rozdziału tego przystąpicie po ukończeniu rozdziałów 13 (9S) oraz 14 (A2). Początkowo przejmiecie kontrolę nad 9S. Będziecie mieli do zbadania ostatni trzeci obiekt Recovery Unit i po rozpoczęciu zmagań w obozie ruchu oporu (Resistance Camp) musicie wyruszyć do Parku rozrywki (Amusement Park). Możecie oczywiście skrócić podróż korzystając z szybkiej podróży.
Obiekt Resource Recovery Unit o nazwie God Box znajduje się w miejscu, w którym w poprzednich rozdziałach odwiedzaliście główny budynek lunaparku. Musicie skorzystać z wejścia u jego podstawy. Po tym jak 9S wejdzie do obiektu Recovery Unit akcja przełączy się na A2. Postać ta nie ma do wykonania żadnych unikalnych czynności. Również musicie dotrzeć nią do Resource Recovery Unit w parku rozrywki.
Po odzyskaniu kontroli nad 9S rozpocznijcie eksplorację wieży. W pierwszym pomieszczeniu nagle nastaną ciemności i zaatakują Was maszyny. Możecie próbować pomagać sobie latarką poda, ale łatwiej jest polegać na akcji blokowania kamery na wrogach po to żeby skuteczniej odpalać ataki (przede wszystkim te dystansowe).
W tej potyczce i wszystkich kolejnych dostępne jest też hakowanie, choć nie warto raczej tracić czasu na pozbywanie się w ten sposób łatwych wrogów. Po walkach udajcie się do windy.
Na nowym piętrze rozpoczną się kolejne potyczki. W przypadku latających przeciwników pamiętajcie o ustawianiu kamery na ich żółtych rdzeniach po to żeby je skutecznie atakować. Zwykłe maszyny stojące na skrzyniach również może atakować na dystans lub alternatywnie doskakiwać na te półki i osobiście się z nimi rozprawiać.
Kolejne piętro będzie oznaczało kolejne walki i ponownie możecie (swobodnie) wybierać między walką dystansową i walką w zwarciu. Skupiajcie ataki na większych przeciwnikach żeby powstrzymywać ich przed wypuszczaniem dużej ilości pocisków.
Przebiegnijcie po pustym piętrze. Po tym jak po raz ostatni skorzystacie z windy dotrzecie do miejsca, w którym przebywa Operator 21O. Odkryjecie, że jest ona zainfekowana wirusem i konieczne okaże się przystąpienie do walki z bossem.
Boss Operator 21O - pierwsza faza pojedynku
Boss otoczy się ruchomymi pierścieniami i rozpocznie zmasowany ostrzał pociskami. Na szczęście pociski możecie niszczyć, choć mogą one odwracać Waszą uwagę od wykonywania głównych czynności.
Jeśli poziom trudności Wam na to pozwala, to blokujcie kamerę na żółtych rdzeniach pierścieni i następnie błyskawicznie przystępujcie do ich ostrzeliwania. Warto tu pomagać sobie programem Laser oraz innymi do oddawania precyzyjnych i silnych strzałów na odległość. Co ciekawe rdzenie możecie też próbować hakować, przy czym może to być kłopotliwe jeśli zbyt wiele pocisków leci w Waszą stronę. Obie metody mogą być skuteczne w osłabianiu ochrony bossa.
Pierścienie będą strzelały czerwonymi laserami i chcąc uniknąć otrzymywania obrażeń musicie w odpowiednich momentach nad nimi przeskakiwać. Starajcie się przy tym nie przerywać ostrzeliwania żółtych rdzeni na pierścieniach.
Boss Operator 21O - druga faza pojedynku
Do drugiej fazy pojedynku przystąpicie po zniszczeniu pierścieni. W tej części walki możecie bezpośrednio atakować Operatora 21O - do osłabiania bossa mogą być używane zarówno ataki dystansowe, jak i ataki w zwarciu. Bezpieczniejsze są ataki na odległość, gdyż boss będzie dążył do bezpośrednich ataków z wykorzystaniem posiadanej broni białej.
Dozwolone jest również hakowanie bossa, aczkolwiek spodziewajcie się oczywiście konieczności rozgrywania trudniejszych wariantów mini-gry hakerskiej.
Powtarzajcie tradycyjne ataki oraz hakowania po to żeby sukcesywnie pozbawiać Operatora 21O kolejnych punktów energii i docelowo doprowadzić do pokonania bossa. Pojawi się A2 i do rozegrania będzie pojedynek z drugim bossem - Auguste.
Boss Auguste
To starcie rozegracie kontrolując A2. Boss do walki wykorzystuje kulki, które mają kilka zastosowań.
Auguste używa kulek przede wszystkim jako górnych kończyn - boss może zacząć obracać się wokół własnej osi, spróbować zmiażdżyć A2 "klaśnięciem" z wykorzystaniem kulek albo wysłać kończyny w pogoni za A2. Macie dwie możliwości:
- walka na dystans - jest to znacznie bezpieczniejszy wariant,
- walka w zwarciu - możecie próbować atakować bossa po jego nieudanych atakach lub korzystać z trybu Berserk Mode żeby znacznie szybciej pozbawiać go energii.
Kulki mogą odczepiać się od ciała Auguste'a i stanowić zagrożenie dla A2 same w sobie. W zależności od rodzaju ataku bossa mogą one lewitować lub odbijać się od areny. Możecie oddalać się wtedy maksymalnie od bossa lub starać się przebiegać pomiędzy kulkami i szukać okazji do skutecznych ataków na bossie z użyciem broni białej.
Do walk mogą dołączyć małe maszyny i najlepiej jest polegać wtedy na atakach obszarowych po to żeby jednocześnie starać się je niszczyć i osłabiać bossa.
Walczcie do momentu pozbawienia bossa paska energii i załączenia nowej cut-scenki.
Wkrótce odzyskacie kontrolę nad 9S i znajdziecie się w centralnej części parku rozrywki. Wysłuchajcie komentarza poda i zaczekajcie aż otrzymacie ostatni trzeci klucz Park Access Key.
Możecie już przystąpić do finałowego rozdziału 17.