Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

NieR Automata - poradnik do gry

NieR Automata - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

NieR Automata: 1 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia NieR Automata porady, solucja

NieR Automata: na tej stronie znajduje się solucja 1 Rozdziału Route A - Prolog i fabryka

Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2021

Na tej stronie poradnika do gry NieR Automata znajduje się opis przejścia prologu i opuszczonej fabryki (Abandoned Factory). Z poniższej solucji dowiecie się m.in. jak wygrywać pierwsze walki w grze, jak pokonać bossów Buzzsaw i Goliath (gigantyczna maszyna z fabryki), a także jakie czynności są do wykonania podczas pierwszej wizyty w bunkrze (Bunker).

Dodatkowa uwaga - Rekomendację odnośnie wyboru poziomu trudności oraz informacje na temat głównych różnic pomiędzy nimi znajdziecie na osobnej stronie Poziomy trudności. Raz ustawiony poziom trudności można na szczęście zmieniać dowolnie w opcjach gry.

Prolog - przelot z użyciem Flight Suit

1 - NieR Automata: 1 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia - NieR Automata - poradnik do gry
Grę rozpoczyna sekwencja lotu, która przypomina strzelaniny bullet hell i zakłada zestrzeliwanie innych wrogich maszyn - NieR Automata: 1 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia - NieR Automata - poradnik do gry

Grę rozpoczyna sekwencja lotu, która przypomina strzelaniny bullet hell i zakłada zestrzeliwanie innych wrogich maszyn.

Ciekawostką jest to, że już na samym początku gry możecie odblokować ukryte zakończenie W. Musicie w tym celu pozwolić żeby przeciwnicy zniszczyli sterowaną maszynę latającą - pozwalajcie się trafiać i ustawiajcie się za linii ostrzału dużego lasera. Po tym jak zginiecie pokazane zostaną przyśpieszone napisy końcowe i gra wyświetli potwierdzenie o obejrzeniu zakończenia Broken Wings. Wszystkie dodatkowe zakończenia są automatycznie zapisywane i będą wyświetlane w opisach tworzonych przez Was sejwów.

Po tym jak ponownie uruchomicie grę możecie na poważnie zająć się atakowaniem wrogich maszyn i unikaniem ich ataków - NieR Automata: 1 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia - NieR Automata - poradnik do gry

Po tym jak ponownie uruchomicie grę możecie "na poważnie" zająć się atakowaniem wrogich maszyn i unikaniem ich ataków:

  1. Do poruszania się po ekranie używajcie lewej gałki analogowej.
  2. Do prowadzenia ostrzału dystansowego używajcie R1.
  3. Do odpalania ciężkiego ataku służy Trójkąt.
  4. Na potrzeby unikania wrogich ataków pomagajcie sobie R2 - uważajcie szczególnie na duży laser. Atak ten jest sygnalizowany czerwonymi kropkami (przykład na obrazku) i macie trochę czasu żeby uciec w bok.
W drugiej części przelotu zmieni się nieco perspektywa - NieR Automata: 1 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia - NieR Automata - poradnik do gry

W drugiej części przelotu zmieni się nieco perspektywa. W tej części bitwy musicie używać prawej gałki analogowej żeby ustalać kierunek lotu pocisków. W dalszym ciągu starajcie się dużo przemieszczać i pomagać sobie unikami żeby nie być często trafianym przez pociski.

Po zniszczeniu wrogich maszyn rozpocznie się końcowy przelot w stronę fabryki, podczas którego używajcie lewej gałki analogowej żeby unikać po drodze zderzeń z przeszkodami - NieR Automata: 1 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia - NieR Automata - poradnik do gry

Po zniszczeniu wrogich maszyn rozpocznie się końcowy przelot w stronę fabryki, podczas którego używajcie lewej gałki analogowej żeby unikać po drodze zderzeń z przeszkodami. Trzeba też niszczyć nowe maszyny przy kamerze ustawiającej się w różnych pozycjach.

Pojawi się większa maszyna latająca. Strzelajcie w jej słabe punkty i trzymajcie ją na dystans. Pomagajcie sobie też unikiem jeśli za bardzo się zbliży. Bohaterowie docelowo dotrą do opuszczonej fabryki (Abandoned Factory) i od tego momentu przez długi czas będziecie przemieszczali się pieszo.

Mini-boss Buzzsaw

Zanim dojdzie do konfrontacji z pierwszym bossem gry poznacie podstawy walki w trakcie walk ze standardowymi przeciwnikami - małymi maszynami - NieR Automata: 1 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia - NieR Automata - poradnik do gry

Zanim dojdzie do konfrontacji z pierwszym bossem gry poznacie podstawy walki w trakcie walk ze standardowymi przeciwnikami - małymi maszynami:

  1. Lekki atak aktywowany jest Kwadratem. Możecie też wyprowadzać combosy (kilka ciosów w serii).
  2. Ciężki atak aktywowany jest Trójkątem. Także i tu combosy są dzowolone.
  3. Unik podobnie jak w trakcie lotu aktywowany jest R2 i jest on kluczowy w celu zachowywania dobrego stanu zdrowia.
  4. Atak dystansowy aktywowywany jest R1. Dobrym pomysłem jest jak najczęstsze poleganie na ostrzale dystansowym, szczególnie że ostrzeliwujący wrogów pod (latający sojszuniczy robot) zawsze ma nielimitowany zapas amunicji.
  5. Program poda aktywowany jest L1. Jest to specjalna umiejętność i startową zdolnością jest silny atak laserem. Możecie go używać do skuteczniejszego atakowania wrogów.
  6. Blokowanie kamery na przeciwniku aktywowane jest wciśnięciem R3 (prawa gałka analogowa). Opcja ta nie jest dostępna na wyższych poziomach trudności. Ułatwia ona namierzanie przeciwników po to żeby użyć na nich ataków dystansowych.
2 - NieR Automata: 1 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia - NieR Automata - poradnik do gry
Wkrótce ścianę zniszczy mini-boss Buzzsaw - wielka piła, która będzie dążyła do zadawania obrażeń w walce wręcz - NieR Automata: 1 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia - NieR Automata - poradnik do gry

Wkrótce ścianę zniszczy mini-boss Buzzsaw - wielka piła, która będzie dążyła do zadawania obrażeń w walce wręcz. Nie jest to trudna konfrontacja, aczkolwiek pamiętajcie w dalszym ciągu o wykonywaniu uników. Piła może atakować w:

  1. pozycji poziomej (przykład na obrazku 1) - rozwiązaniem jest szybkie oddalanie się od niej po to żeby nie pozwolić jej niebezpiecznie się zbliżyć, przy czym w razie potrzeby możecie też odpalić unik,
  2. pozycji pionowej (przykład na obrazku 2) - musicie szybko zareagować gdy zauważycie, że boss planuje pionowy atak i użyć uniku żeby odskoczyć w bok.
Jeśli macie taką możliwość, to zablokujcie kamerę na mini-bossie po to żeby móc go skutecznie osłabiać - NieR Automata: 1 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia - NieR Automata - poradnik do gry

Jeśli macie taką możliwość, to zablokujcie kamerę na mini-bossie po to żeby móc go skutecznie osłabiać. Do wyczerpywania paska zdrowia piły używajcie ataków dystansowych - zarówno standardowego ustrzału (R1), jak i silnych ataków laserem (L1), które odnawiają się w regularnych odstępach czasu.

Po wygranym pojedynku z bossem pojawi się 9S. Drugi android będzie Wam towarzyszył w trakcie gry i pomagał w wygrywaniu walk. Nie możecie wydawać 9S konkretnych komend, ale możecie wpływać na jego styl gry. Domyślnie posiada on zbalansowany styl, który w zupełności się sprawdzi. Inny styl możecie wybrać zagadując 9S.

Factory Recon - przeprawa przez fabrykę

Otrzymacie nowy cel misji dotyczący odnalezienia wrogiej maszyny klasy goliata (Goliath-class unit) - NieR Automata: 1 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia - NieR Automata - poradnik do gry

Otrzymacie nowy cel misji dotyczący odnalezienia wrogiej maszyny klasy goliata (Goliath-class unit). Gra jednocześnie odblokuje menu systemowe. Nie wszystkie jego opcje są jeszcze dostępne, ale możecie m.in. przeglądać mapę, wybierać przedmioty z inwentarza, ustawiać bronie jako aktywne, ustawiać zainstalowane chipy czy przeglądac dane Intel.

Zwróćcie szczególną uwagę na przedmioty z grupy Recovery, dzięki którym możecie leczyć się po odniesieniu obrażeń. Proces ten dokładniej omówiliśmy na stronie Leczenie - jak poprawiać zdrowie?.

W trakcie prologu nie możecie jeszcze zapisywać stanu gry. Cały etap w fabryce musicie ukończyć bez sejwowania. Okoliczności odblokowania opcji zapisywania postępów opisaliśmy na osobnej stronie Stan gry - jak zapisywać?.

Tuż po rozpoczęciu nowej sekcji musicie ostrzelać żółty górny fragment (zaznaczyliśmy go na obrazku) po to żeby sprowadzić całą konstrukcję na dół i odblokować sobie przejście - NieR Automata: 1 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia - NieR Automata - poradnik do gry

Tuż po rozpoczęciu nowej sekcji musicie ostrzelać żółty górny fragment (zaznaczyliśmy go na obrazku) po to żeby sprowadzić całą konstrukcję na dół i odblokować sobie przejście. Możecie tu opcjonalnie skorzystać z zablokowania kamery na celu.

Spodziewajcie się napotykania po drodze nowych wrogich maszyn. Do eliminowania latających przeciwników najlepiej używać ataków dystansowych (w tym silnego ataku laserem), choć możecie też do nich doskakiwać (używajcie podwójnych skoków) i atakować je bronią białą w locie.

Trasa przeprawy przez fabrykę jest liniowa, ale po drodze możecie badać świecące punkty i otwierać skrzynki żeby zbierać loot - NieR Automata: 1 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia - NieR Automata - poradnik do gry

Trasa przeprawy przez fabrykę jest liniowa, ale po drodze możecie badać świecące punkty i otwierać skrzynki żeby zbierać loot. Pamiętajcie też, że możecie niszczyć w locie pociski lecące w Waszą stronę, bądź też polegać na unikach żeby nie dać się trafić.

W niektórych lokacjach gra będzie prezentowała akcję z boku i nie możecie wtedy swobodnie zmieniać położenia kamery. Polegajcie w razie potrzeby na opcji skakania nad pociskami oraz przeciwnikami. Po drodze skorzystajcie z pokazanego na obrazku wejścia do silosu, w którym do stoczenia są nowe walki. Po bitwie wybierzcie przejście, nad którym zapali się niebieska lampka.

W jednym z kolejnych obszarów gra dla odmiany załączy na pewien czas widok z lotu ptaka - NieR Automata: 1 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia - NieR Automata - poradnik do gry

W jednym z kolejnych obszarów gra dla odmiany załączy na pewien czas widok z lotu ptaka. Pamiętajcie tu o używaniu prawej gałki analogowej do wybierania kierunku ostrzału.

W obszarze z dołączonego obrazka rozprawcie się z maszynami, które wyszły z kontenerów, wskoczcie na kontener i skorzystajcie z nowej klatki schodowej. Nieco później spotkacie także większe maszyny i podczas walk z nimi polegajcie w większym stopniu na unikach.

Mini-boss Buzzsaw - drugie starcie

Liniowa trasa przemarszu doprowadzi Was na dużą otwartą przestrzeń - NieR Automata: 1 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia - NieR Automata - poradnik do gry

Liniowa trasa przemarszu doprowadzi Was na dużą otwartą przestrzeń. Próba przejścia po wielkim moście doprowadzi do pojawienia się dwóch maszyn Buzzsaw.

Maszyny nie dysponują żadnymi nowych umiejętnościami, choć z racji na to, że jest ich para musicie przywiązywać większą uwagę do wykonywania uników przy ich pionowych atakach oraz trzymać się z dala od pracujących elementów przy poziomych atakach. Polegajcie w całości na prowadzeniu ostrzału z użyciem poda (główny ostrzał + silne ataki laserem gdy tylko specjalna umiejętność jest gotowa do użycia). Pojedynek zakończy się gdy mini-bossowie stracą około połowę paska energii.

Boss Goliath - pierwsza faza pojedynku

Goliath to główny boss prologu - NieR Automata: 1 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia - NieR Automata - poradnik do gry

Goliath to główny boss prologu. Pojedynek z nim będzie dłuższy i bardziej wymagający od opisanych wcześniej mini-bossów.

Do atakowania goliata używajcie ataków dystansowych - standardowych oraz silnego ataku laserem. W zwiększeniu ich precyzji może Wam pomóc blokowanie kamery na przeciwniku (jeśli opcja ta jest dostępna na Waszym poziomie trudności). Goliath również może atakować pociskami - uciekajcie od miejsc, w które lecą lub zestrzeliwujcie je w locie.

Boss w trakcie walki często polega na górnych kończynach - wielkich piłach podobnych do tych, które atakowaliście wcześniej - NieR Automata: 1 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia - NieR Automata - poradnik do gry

Boss w trakcie walki często polega na górnych kończynach - wielkich piłach podobnych do tych, które atakowaliście wcześniej. Goliat może wykonywać pojedyncze pchnięcia piłami, bądź też używać jednocześnie obu pił starając się zmiażdżyć sterowaną postać. Polegajcie przede wszystkim na unikach po to żeby nie odnieść obrażeń w momencie wejścia w kontakt z piłą. W przypadku próby zmiazdżenia 2B możecie też próbować ustawiać się w samym środku, tzn. pomiędzy pracującymi piłami.

Jeśli nie macie nic przeciwko podejmowaniu dodatkowego ryzyka, to pracujące piły możecie dodatkowo atakować z wykorzystaniem broni białej. Może to Wam pozwalać na szybsze osłabianie bossa, choć i bez tego typu akcji wygranie całego pojedynku będzie możliwe.

Goliath co jakiś czas stosuje ostrzały rakietowe - NieR Automata: 1 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia - NieR Automata - poradnik do gry

Goliath co jakiś czas stosuje ostrzały rakietowe. Zwracajcie uwagę na czerwone okręgi pojawiające się na ziemi, które symbolizują miejsca lądowania rakiet. Uzywajcie sprintu oraz uników żeby szybko oddalać się od tych miejsc.

W pewnym momencie na arenie pojawi się 9S, przy czym w dalszym ciągu musicie kontynuować osłabianie goliata - NieR Automata: 1 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia - NieR Automata - poradnik do gry

W pewnym momencie na arenie pojawi się 9S, przy czym w dalszym ciągu musicie kontynuować osłabianie goliata.

Szybko reagujcie gdy boss zniknie pod wodę. Właściwą reakcją na takie zachowanie bossa jest rozpoczęcie sprintu w stronę dolnej części ekranu, tzn. oddalanie się od miejsca, w którym przebywał goliat. Maszyna wraz z ponownym wynurzeniem się z wody zniszczy kawałek mostu i moglibyście zostać trafieni gdybyście się odpowiednio wcześniej nie wycofali.

Walczcie do momentu wyświetlenia cut-scenki - NieR Automata: 1 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia - NieR Automata - poradnik do gry

Walczcie do momentu wyświetlenia cut-scenki. Po jej obejrzeniu będziecie musieli rozpocząć wspinaczkę po goliacie. Pobiegnijcie w głąb ekranu i zacznijcie korzystać z małych zakręcanych balkoników.

Po drodze rozprawiajcie się ze zwykłymi maszynami i skorzystajcie z drabiny. Obejrzyjcie krótką cut-scenkę i zaatakujcie kolejnych zwykłych wrogów. Niektórzy z nich mogą chować się za małymi tarczami i rozbijajcie je atakami w zwarciu.

Boss Goliath - druga faza pojedynku

Po kolejnym filmiku przerywnikowym przystąpicie do drugiej części pojedynku z Goliatem, w której 2B będzie korzystała ze stroju Flight Suit - NieR Automata: 1 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia - NieR Automata - poradnik do gry

Po kolejnym filmiku przerywnikowym przystąpicie do drugiej części pojedynku z Goliatem, w której 2B będzie korzystała ze stroju Flight Suit. Oznacza to, że walka rozegra się w powietrzu. W tej części walki ponownie atakujcie bossa na dystans.

W trakcie drugiego starcia boss polega przede wszystkim na silnym poziomym ataku obszarowym. Jest on odpowiednio sygnalizowany i musicie przemieścić się w górę żeby uniknąć znalezienia się w jego zasięgu rażenia.

Boss będzie ponownie strzelał samonaprowadzalnymi rakietami - NieR Automata: 1 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia - NieR Automata - poradnik do gry

Boss będzie ponownie strzelał samonaprowadzalnymi rakietami. Możecie próbować niszczyć je w locie lub szybko przemieszczać się na boki, dzięki czemu całkowicie ominą 2B (i nie zawrócą).

Goliath może również wykonywać poziome zamachnięcia kończynami (tymi z zainstalowanymi na nich piłami). Są one stosunkowo powolne, dzięki czemu możecie ich łatwo unikać. W razie potrzeby pomóżcie sobie oczywiście unikiem.

Boss może strzelać dużą wiązką lasera - NieR Automata: 1 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia - NieR Automata - poradnik do gry

Boss może strzelać dużą wiązką lasera. Jest to atak, który zadaje duże obrażenia w przypadku trafienia i który jest słabiej sygnalizowany. Bądźcie gotowi do błyskawicznego wykonania uniku w bok. Sporym ułatwieniem jest to, że wiązka nie zmienia drastycznie swojego kierunku i możecie atakować goliata podczas gdy próbuje używać tego ataku.

W pewnym momencie walki boss uderzy Was kończyną i odrzuci na dużą odległość - nie jest to atak, któremu można było zapobiec - NieR Automata: 1 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia - NieR Automata - poradnik do gry

W pewnym momencie walki boss uderzy Was kończyną i odrzuci na dużą odległość - nie jest to atak, któremu można było zapobiec. Będziecie musieli rozpocząć lot w stronę widocznego w oddali bossa.

W trakcie lotu bądźcie gotowi do unikania lecących w Waszą stronę pocisków oraz nowych ataków laserowych goliata. Najlepiej jest po prostu dużo przemieszczać się po całym ekranie i często polegać na unikach.

Boss straci jedną z kończyn i możecie używać jej do skutecznego osłabiania go (wciskajcie przycisk walki wręcz) - NieR Automata: 1 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia - NieR Automata - poradnik do gry

Boss straci jedną z kończyn i możecie używać jej do skutecznego osłabiania go (wciskajcie przycisk walki wręcz). Poleganie na atakach dystansowych również jest nadal możliwe, choć nie będą one aż tak skuteczne.

Unikajcie ostatnich ataków laserowych i walczcie do momentu pozbawienia goliata całego paska zdrowia. Załączy się duży filmik przerywnikowy i po jego wyświetleniu po raz pierwszy dotrzecie do Bunkra, tzn. wielkiej stacji kosmicznej dryfującej na orbicie.

Reboot - pierwsza wizyta w bunkrze

Po tym jak odzyskacie kontrolę nad 2B skorzystajcie z tego, że możecie po raz pierwszy możecie zapisać grę - NieR Automata: 1 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia - NieR Automata - poradnik do gry

Po tym jak odzyskacie kontrolę nad 2B skorzystajcie z tego, że możecie po raz pierwszy możecie zapisać grę. Może to być szybki save (zakładka Map) lub manualny sejw (zakładka System).

Gra nie posiada automatycznych sejwów i w dalszej części kampanii musicie pamiętać o tym żeby samemu zapisywać aktualny stan gry (gdy jest to aktualnie dozwolone).

Po tym jak zapiszecie grę możecie odblokować nowe ukryte zakończenie T - NieR Automata: 1 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia - NieR Automata - poradnik do gry

Po tym jak zapiszecie grę możecie odblokować nowe ukryte zakończenie T. Wejdźcie do menu systemowego, przejdźcie do zakładki Skills, wybierzcie opcję Plug-in Chips i następnie opcję zniszczenia czipa - Destroy Chip. Jako czip do wyjęcia wybierzcie system operacyjny OS Chip. Po tym jak gra wyświetli i zapisze zakończenie ponownie znajdziecie się w bunkrze.

Przejdźcie się główną ścieżką stacji, dzięki czemu spotkacie 9S - NieR Automata: 1 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia - NieR Automata - poradnik do gry

Przejdźcie się główną ścieżką stacji, dzięki czemu spotkacie 9S. Gra w trakcie rozmowy może zaproponować włączenie funkcji sieciowych (Network Features). Opisaliśmy je dokładniej na stronie Elementy społecżnościowe. W skrócie - będziecie mogli dzięki nim odnajdywać w świecie gry ciała innych graczy i zdobywać profity związane z badaniem ich. Radzimy zgodzić się na aktywację opcji online.

Obejrzycie wprowadzenie do wydarzeń przedstawianych w grze i będziecie mogli dokonać korekty kilku ustawień w menu systemowym.

Zauważcie, że jednym z kroków w menu systemowym było włączenie funkcji zapasowego mechanizmu autodestrukcji (Self-Destruct) - NieR Automata: 1 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia - NieR Automata - poradnik do gry

Zauważcie, że jednym z kroków w menu systemowym było włączenie funkcji zapasowego mechanizmu autodestrukcji (Self-Destruct). Ponownie zapiszcie aktualną grę, a następnie przytrzymajcie L3+R3 żeby dokonać autodestrukcji 2B. Odblokujecie dzięki temu jeszcze jedno ukryte zakończenie - U.

Po tym jak ponownie odrodzicie się możecie kontynuować eksplorację Bunkra - NieR Automata: 1 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia - NieR Automata - poradnik do gry

Po tym jak ponownie "odrodzicie się" możecie kontynuować eksplorację Bunkra. Do wykonania są różne opcjonalne czynności:

  1. możecie zaglądać do bocznych pomieszczeń i odnajdywać w nich loot,
  2. możecie wchodzić w interakcje z terminalami,
  3. możecie wejść w interakcję z punktem Access Point i odczytać pierwszego maila (kolejne wiadomości otrzymuje się w miarę przechodzenia gry),
  4. możecie skorzystać z łóżka żeby udać się na odpoczynek (to niepotrzebne, bo macie komplet punktów zdrowia),
  5. możecie po raz pierwszy skorzystać z usług sklepu, przy czym nie musicie nic kupować.

Głównym celem misji jest spotkanie się z Dowódcą (Commander). Odszukajcie oznaczone na mini-mapie przejście pozwalające dotrzeć do centrum dowodzenia. Wysłuchajcie w nim odprawy.

Powróćcie do głównego korytarza i tym razem dotrzyjcie do windy podróżującej do hangaru - NieR Automata: 1 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia - NieR Automata - poradnik do gry

Powróćcie do głównego korytarza i tym razem dotrzyjcie do windy podróżującej do hangaru. Udajcie się w prawo. Po zbliżeniu się do maszyn Flight Suit bohaterowie wyruszą z powrotem na powierzchnię planety.