Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

NieR Automata - poradnik do gry

NieR Automata - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

NieR Automata: Lista programów podów NieR Automata porady, solucja

Ta strona poradnika do NieR Automata oferuje pełną listę programów podów – aktywnych zdolności. Wyjaśniamy jak zdobyć 100% programów i jak z nich korzystać.

Ostatnia aktualizacja: 2 sierpnia 2021

Na tej stronie poradnika do gry NieR Automata znajdziecie zestawienie programów podów, czyli specjalnych umiejętności. Dowiecie się jakie działanie mają poszczególne programy, jakie ograniczenia dotyczą używania programów oraz jak zdobyć lub zakupić nowe programy.

Informacje wstępne

Nazwa programu / aktywnej umiejętności jest w pierwszej kolumnie tabeli - NieR Automata: Lista programów podów - NieR Automata - poradnik do gry
  1. Grę rozpoczynacie z jednym programem - R010 Laser - i o kolejne musicie sami powalczyć. Sposoby ich pozyskania zestawiliśmy poniżej. Postarajcie się jak najszybciej odblokować co najmniej 3 różne programy.
  2. Możecie mieć w danym momencie przypisany 1 program do 1 poda. Docelowo możecie dysponować 3 podami i informacje o sposobach ich zdobycia są na stronie Wszystkie pody - jak odblokować?. Oznacza to, że możecie mieć w gotowości 3 różne programy i szybko przełączać się między nimi przyciskami na krzyżaku. Dodatkową zaletą tej metody jest to, że każdy program ma swój oddzielny cooldown, tak więc w oczekiwaniu na odnowienie się użytej umiejętności możecie szybko przełączyć się na innego poda z innym programem. Pozwoli to aktywować nawet 3 różne programy w krótkim odstępie czasu.
  3. Programy możecie dostosowywać do własnych preferencji, przy czym polecamy mieć co najmniej 1 zdecydowanie ofensywny program w gotowości (może to być np. startowy program Laser). Z programów nieofensywnych przykładowo w odnajdywaniu sekretów może pomagać A170 Scanner, który zdobędziecie w rozdziale 8. Polecamy przetestować każdy nowo zdobyty program żeby łatwiej wytypować swoich ulubieńców.
  4. Gra zapisuje na stałe odblokowane programy, tak więc nie stracicie ich po awansowaniu do ścieżek Route B oraz Route C/D w dalszej fazie kampanii. Będziecie od razu mogli z nich korzystać pomimo przełączenia się na inne grywalne postacie.
  5. Programy możecie ładować (Charge) dzięki ulepszaniu posiadanych podów. Może to spowodować zwiększenie siły danego programu, ale odbywa się to kosztem wydłużenia jego cooldownu.

Zestawienie programów

Nazwa programu / aktywnej umiejętności jest w pierwszej kolumnie tabeli. W drugiej kolumnie znajdziecie informacje o jego działaniu oraz o sposobie jego odblokowania. Może tam znajdować się odwołanie do jednego z rozdziałów solucji (jeśli dany program powiązany jest z postępami w głównej fabule lub jakimś pobocznym questem).

NAZWA PROGRAMU

OPIS DZIAŁANIA I ZDOBYCIA PROGRAMU

R010 Laser

Pod może strzelać dużą wiązką lasera i jest to świetny program warty używania przez całą grę. Staje się jeszcze lepszy jeśli będziecie używać opcji blokowania kamery na przeciwnikach po to żeby zmniejszać ryzyko spudłowania.

Program zdobędziecie automatycznie na początku gry.

R020 Mirage

Pod może przeanalizować przeciwników i pozwolić postaci na zadania serii ciosów w walce wręcz okolicznym wrogom.

Program jest do zakupienia w sklepach i pierwszy to Maintenance Shop Owner z Resistance Camp.

R030 Hammer

Pod przyzywa energię atakującą wskazanego okolicznego przeciwnika. Może być to dobry program do atakowania silnych pojedynczych wrogów.

Program jest do zakupienia w sklepach i pierwszy to Maintenance Shop Owner z Resistance Camp.

R040 Blade

Pod wykonuje obrót wokół bohatera zadając obrażenia wszystkim okolicznym wrogów. Niestety pod w tym samym czasie nie może normalnie strzelać.

Program jest do zakupienia w sklepach i pierwszy to Maintenance Shop Owner z Resistance Camp.

R050 Spear

Pod generuje tytułowe energetyczne włócznie, które wysuwają się z ziemi i zadają obrażenia trafionym przeciwnikom oraz nabijają mniejszych wrogów. Może to być dobry program do atakowania grup maszyn.

Program jest do zakupienia w sklepach i pierwszy to Maintenance Shop Owner z Resistance Camp.

A060 P Shield

Pod generuje tarczę ochronną, która jest w stanie zatrzymywać ataki w walce wręcz. Nie blokuje ona niestety pocisków - służy do tego program R070.

Program jest do zakupienia w sklepach i pierwszy to Maintenance Shop Owner z Resistance Camp.

R070 M Shield

Pod generuje tarczę ochronną, która jest w stanie zatrzymywać pociski. Nie blokuje ona niestety ataków wręcz - służy do tego program A060.

Program jest do zakupienia w sklepach i pierwszy to Maintenance Shop Owner z Resistance Camp.

A080 Wave

Pod tworzy silną falę uderzeniową, która zadaje duże obrażenia wszystkim dotkniętym przeciwnikom. Program najlepiej aktywować mając przed sobą grupę wrogów.

Program jest nagrodą za ukończenie pobocznego questu The Wandering Couple rozpoczynanego w Wiosce maszyn.

A090 Wire

Pod strzela linką, która po trafieniu przeciwnika pozwala się do niego przyciągnąć żeby zaatakować go w walce wręcz. Pamiętajcie o możliwości blokowania kamery na wrogach.

Program jest nagrodą za ukończenie pobocznego questu Amnesia rozpoczynanego w Ruinach miasta.

A100 Decoy

Pod tworzy kopię bohatera, która jest w stanie ostrzeliwać wrogów i odciągać ich uwagę od sterowanej postaci.

Program jest do odnalezienia w jednym z budynków w City Ruins podczas rozgrywania ścieżki Route C/D. Chodzi tu o budynek, w którym rozpoczynaliście zmagania w mieście na początku kampanii.

A110 Slow

Pod tworzy kopułę. Spowalnia ona wszystkich przeciwników, którzy zostali w niej uwięzieni lub którzy do niej weszli już po tym jak się pojawiła.

Program jest nagrodą za ukończenie pobocznego questu Data Analysis Freak 2 rozpoczynanego w Bunkrze.

A120 Repair

Pod generuje leczniczy promień energii, który jest w stanie regenerować sterowaną postać. Działa to tylko jeśli znajdujecie się aktualnie w zasięgu leczniczego pola, a więc nie sprawdzi się w trakcie dynamicznych walk.

Program jest nagrodą za ukończenie pobocznego questu Sorting Trouble 3 rozpoczynanego w Ruinach miasta.

A130 Bomb

Pod wystrzeliwuje bomby, które eksplodują w całej okolicy. To dobry atak obszarowy, który sprawdza się podczas walk z grupami przeciwników.

Program jest nagrodą za ukończenie pobocznego questu Find a Present rozpoczynanego na Pustyni.

A140 Gravity

Pod ten generuje kopułę, która przyciąga do siebie okolicznych przeciwników. Należy przy tym zaznaczyć, że nie otrzymują obrażeń od samego programu, ale możecie użyć na nich od razu jakiegoś innego ataku.

Program jest nagrodą za ukończenie pobocznego questu Retrieve the Confidential Intel rozpoczynanego w Ruinach miasta.

A150 Volt

Pod poraża prądem okolicznych przeciwników. Oprócz początkowych obrażeń otrzymują oni też dodatkowe obrażenia przez pewien czas.

Program jest w Amusement Park przy zwłokach żołnierza YoRHa w lokacji, w której pojawia się czołg (opcjonalny mini-boss). Możecie go znaleźć dopiero w ścieżkach Route C/D.

A160 Missile

Pod stają się rakietą, z pomocą której można rozpocząć przejażdżkę i zadać przeciwnikom obrażenia w momencie trafienia w nich.

Program możecie znaleźć w Abandoned Factory, przy czym opcja odnalezienia go staje się dostępna dopiero w trakcie rozgrywania Route C/D. Jest on niedaleko miejsca gdzie w prologu walczyliście z wielkimi ostrzami.

A170 Scanner

Pod jest wyposażany w skaner, który może być używany do odnajdywania ukrytych przedmiotów. Dobrze jest mieć zawsze przypisany ten program do jednego z podów i często skanować okolicę (nawet jeśli aktualny quest tego nie wymaga).

Program zdobędziecie automatycznie w rozdziale 8 gry.