NieR Automata: 14 Rozdział, A2 - Route C,D - solucja, opis przejścia NieR Automata porady, solucja
NieR Automata: na tej stronie znajduje się solucja 14 Rozdziału Route C, D - A2
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2021
Na tej stronie poradnika do gry NieR Automata znajduje się opis przejścia rozdziału 14, w którym kontroluje się A2. Poniższa solucja objaśnia m.in. jak pozyskać nowy filtr paliwa, czego dotyczą ważne wybory w sprawie Pascal, jak zdobyć przychylność mieszkańców wioski maszyn, jak ochraniać maszyny w fabryce i jak pokonać bossa Engels w starciu goliatów.
- Maintenance - wymiana filtra paliwa
- Pascal's Request - zlecenia mieszkańców wioski
- Village Turmoil - problemy w wiosce maszyn
- Protect the Children - zniszczenie zainfekowanych maszyn
- Scena sterowania goliatem i starcie z bossem Engels
- Pascal's Despair - ważny wybór
- Wybór kolejnego rozdziału
Maintenance - wymiana filtra paliwa

Rozdział rozpoczniecie na pustyni, czyli w miejscu, w którym w rozdziale 12 A2 walczyła z bossem Hegel. Dowiecie się o konieczności wymiany filtra paliwa (Fuel Filter) i Waszym nowym zadaniem będzie odnalezienie osoby, która będzie mogła w tym pomóc.
Pod zasugeruje odwiedzenie bazy ruchu oporu (Resistance Camp) i możecie się tam przenieść z pomocą szybkiej podróży. Polecamy zapisać stan gry. Dotrzyjcie do znacznika przy wejściu do obozu i pomóżcie Pascal w pozbyciu się wrogów.

Po zakończonych walkach porozmawiajcie z Pascal. Gra zaoferuje Wam wybór:
- Let Pascal live - A2 pozwoli rozmówcy odejść pozostawiając go przy życiu. Jest to jedyny "słuszny" wybór pozwalający kontynuować rozgrywkę.
- Destroy Pascal - A2 postanowi zamordować Pascal. Spowoduje to odblokowanie ukrytego zakończenia Z. Po zrestartowaniu gry wybierzcie wariant 1.

Wejdźcie do kryjówki rebeliantów i dwukrotnie pogadajcie z Anemone. Przy okazji odblokujecie z powrotem dostęp do handlarzy z tej lokacji (w trakcie pierwszej wizyty w obozie byli nieufni wobec A2 i nie oferowali swoich towarów ani usług).

Możecie skorzystać z okazji do rozpoczęcia nowych pobocznych questów w Resistance Camp lub od razu wyruszyć do wioski Pascal (Pascal's Village). Gra nie pozwoli Wam skorzystać z opcji szybkiej podróży, tak więc dotrzyjcie do barykady na obrzeżach ruin miasta (powyższy obrazek). Od Pascal dowiecie się jaki składnik potrzebny jest do wyprodukowania filtra.

Wskazany przez Pascal obszar znajduje się w lesie (Forest Zone) i w tym przypadku możecie sobie pomóc szybką podróżą. Podczas eksploracji lasu uważajcie na tutejsze maszyny, które będą próbowały zaskakiwać Was m.in. wyskakiwaniem z krzaków. Nie stanowią one na szczęście dużego zagrożenia i nie musicie w ogóle z nimi walczyć, tylko możecie pobiec dalej.
Po dotarciu do czerwonego okręgu rozejrzyjcie się za świecącym lootem u podstawy wielkiego drzewa. Musicie zdobyć Rigid Tree Bark i powrócić z tym składnikiem do Pascal. Po chwili oczekiwania otrzymacie filtr paliwa (Fuel Filter).
Pascal's Request - zlecenia mieszkańców wioski

W ramach podziękowania za stworzenie filtra paliwa A2 zaoferuje pomoc w pozbyciu się maszyny nękającej dzieci w wiosce. Otrzymacie drobny quest Vanquish the Bad Bot. Opisaliśmy go na stronie Wioska maszyn w rozdziale Poboczne misje.

Możecie też kontynuować pomaganie maszynom, zajmując się pobocznym questami Storage Element i Play With Us!.
Docelowo musicie spotkać się z maszyną Outdoor Machine w wiosce i zgodzić się na przyniesienie książki od Anemone. Udajcie się do obozu ruchu oporu (Resistance Camp) i porozmawiajcie z Anemone żeby otrzymać Book: Pensees oraz Gold Ore. Załączy się bardzo krótka scenka z udziałem Pascal.
Village Turmoil - problemy w wiosce maszyn

Po tym jak powrócicie do kontrolowania A2 otrzymacie komunikat przez radio, z którego dowiecie się, że wioska maszyn znalazła się w niebezpieczeństwie. Wykorzystajcie okazję do tego żeby zapisać stan gry. Możecie zachować się na dwa sposoby:
- zignorować wezwanie o pomoc poprzez wyruszenie do dowolnej innej unikalnej lokacji zamiast do wioski maszyn - spowoduje to odblokowanie ukrytego zakończenia M,
- odpowiedzieć na wezwanie i wyruszyć w stronę barykady prowadzącej do wioski maszyn.
Po dotarciu na miejsce odkryjecie, że maszyny wzajemnie atakują się i możecie porozmawiać z Pascal.

Pascal wyda Wam pozwolenie na zaatakowanie tych maszyn, które zwróciły się przeciwko pokojowo nastawionym mieszkańcom wioski. Te z maszyn, które walczą na ziemi możecie atakować w dowolny sposób, przy czym na terenie wioski będą też latały mechaniczne wije. Dla przypomnienia najlepszym rozwiązaniem jest zablokowanie kamery i jednocześnie celownika na żółtym rdzeniu latającego przeciwnika (przykładowy pokazuje obrazek) po to żeby móc go skutecznie atakować (optymalnie z wykorzystaniem lasera lub innego silnego ofensywnego programu poda).
Niektóre maszyny przebywają na dolnym poziomie, tak więc sprawdźcie wszystkie poziomy wioski z pomocą drabin. Po walkach wysłuchajcie komunikatu Pascal dowiadując się o przeniesieniu ocalałych maszyn do opuszczonej fabryki.

Skorzystajcie z szybkiej podróży żeby przenieść się w pobliże opuszczonej fabryki (Abandoned Factory). Zapiszcie stan gry i następnie dotrzyjcie do wejścia do niej żeby spotkać się z Pascal.
Po wejściu do budynku fabryki pojawi się okazja do odblokowania zakończenia R - musicie zaatakować jedną z ocalałych, bezbronnych maszyn. Po wznowieniu rozgrywki porozmawiajcie z Pascal - warto wyczerpać wszystkie opcje dialogowe.
Protect the Children - zniszczenie zainfekowanych maszyn

W pomieszczeniu fabryki pojawią się nowe zainfekowane maszyny i od razu zaatakujcie je. Kolejne wrogie maszyny pojawią się na zewnątrz fabryki. Z racji na konieczności radzenia sobie z dużą liczbą stosunkowo słabych przeciwników dobrym pomysłem może być wsparcie się trybem Berserk (wciśnięcie obu gałek analogowych) lub skorzystanie z obszarowych programów podów (np. Bomb).

Do bitwy po chwili dołączy Goliath Tank. Podobnie jak w przypadku innych konfrontacji z czołgami z wcześniejszych rozdziałów powinniście w pierwszej kolejności dążyć do niszczenia działek zamontowanych na czołgu po to żeby przerywać wypuszczanie dużych ilości pocisków. Ponownie możecie też wspomóc się trybem Berserk.
Po walkach załączy się scenka z przybycia wielkich goliatów i przejmiecie kontrolę nad jednym z nich.
Scena sterowania goliatem i starcie z bossem Engels

Przystąpicie do kontrolowania wielkiego goliata grając jako Pascal i możecie w trakcie przemarszu szukać okazji do niszczenia pojawiających się wrogich latających maszyn - dostępne są ataki dystansowe oraz zamachnięcia górnymi kończynami goliata.

Wkrótce załączy się cut-scenka i pojawi się wrogi goliat Engels. Postarajcie się przede wszystkim na początku walki jak najszybciej wykonać atak wręcz po to żeby uderzyć bossa i uniemożliwić mu zastosowanie identycznego ataku.

Możecie też korzystać z opcji blokowania ciosów jeśli widzicie, że to Engelsowi uda się jako pierwszemu wykonać atak.
Kontynuujcie osłabianie Engelsa, który będzie tracił fragmenty wielkiego pancerza i docelowo zostanie pokonany.
Pascal's Despair - ważny wybór

Po powrocie do fabryki nadal będziecie sterowali postacią Pascal. Powróćcie do pomieszczenia fabryki żeby dokonać przerażającego odkrycia.
Porozmawiajcie z Pascal grając już ponownie jako A2. Pascal poprosi o skasowanie wspomnień i czeka tu Was ważny wybór.

Możecie:
- Powstrzymać się przed wymazaniem pamięci Pascal - Wybierzcie w tym celu górną opcję dialogową (Wait...).
- Zgodzić się na wymazanie pamięci Pascal - Wybierzcie dolną opcję dialogową (Right... Do it). To lepszy wybór, gdyż dzięki zdecydowaniu się na ten wariant będziecie mogli w rozdziale 15 zakupić od Pascal unikalną broń Machine Heads. Procedura wyczyszczenia pamięci maszyny polega na niszczeniu kolejnych czarnych kulek w prostym wariancie mini-gry hakerskiej.
Wybór kolejnego rozdziału
Jeśli nie zaliczaliście jeszcze nowych etapów grając jako 9S, to gra ponownie wyświetli okno wyboru i zdecydowanie się na opcję Monitor 9S pozwoli Wam do nich przystąpić. W przeciwnym razie od razu awansujecie do kolejnej części kampanii.