NieR Automata: Las i Zamek - solucja, misje poboczne NieR Automata porady, solucja
NieR Automata: na tej stronie znajduje się solucja misji pobocznych z Lasu (Forest Zone) i Zamku (Forest Castle)
Ostatnia aktualizacja: 27 lipca 2021
Na tej stronie poradnika do gry NieR Automata znajdziecie opisy przejścia pobocznych zadań z lasu (Forest Zone) oraz z zamku (Forest Castle). Dowiecie się kiedy można rozpoczynać opcjonalne questy w lesie i zamku, jaki mają przebieg i ewentualne ważne wybory, a także jakie nagrody przewidziano za zaliczanie misji w strefach Forest Zone i Forest Castle.
- Odblokowanie lasu i zamku
- Lord of the Valley
- Animal-loving Machine
- Animal Care
- Turf War
- Treasure Hunt at the Castle
- Culinary Resarcher
- Emil's Memories
- Underground Colosseum (DLC)
- Reconnaissance Squad
Odblokowanie lasu i zamku
Las jest początkowo niedostępną lokacją. Będziecie mogli go zbadać dopiero po awansowaniu do rozdziału 6 kampanii. Bohaterowie zbadają wtedy zarośnięte centrum handlowe na obrzeżach ruin miasta (City Ruins) i odblokują przejście do lasu.
Zamek odblokowywany jest równolegle razem z lasem i sąsiaduje z nim. Po raz pierwszy będziecie musieli zbadać zamek również w rozdziale 6. Możliwe też będzie powracanie do obu tych lokacji w dalszej części gry.
Uwaga - Nie wszystkie opisane poniżej questy są od razu dostępne. Niektóre aktywują się dopiero w dalszej części gry lub po spełnieniu specyficznych wymagań.
Lord of the Valley
Zleceniodawca questu: Canyon Machine (Forest Zone)
Zadanie to po raz pierwszy możecie odblokować już podczas pierwszej wizyty w lesie, tzn. w rozdziale 6. Problematyczne może być niestety już samo dotarcie do miejsca jego rozpoczęcia. Musicie zainteresowac się kanionem przedzielającym las i obszary wokół zamku. W miejscu z obrazka 2 możecie zacząć ostrożnie zeskakiwać na niżej położone półki. W przypadku większych zeskoków pomagajcie sobie szybowaniem.
Na samym dole spotkacie maszynę Canyon Machine. Zdecydujcie się ją oszczędzić (górna opcja dialogowa) i wysłuchajcie założeń questu.
Uwaga - Z przystąpieniem do tego questu najlepiej jest zaczekać do końcowej części ścieżki Route A lub zainteresować się nim dopiero podczas zaliczania ścieżki Route B. Chodzi o to żeby sterowana postać była na możliwie jak zbliżonym poziomie do 50 poziomu doświadczenia. Tylko wtedy zagwarantujecie sobie możliwość bezproblemowego zaliczenia questu.
Opis questu: Wkroczcie do kanionu i po przesunięciu dużej skrzyni rozpocznijcie jego eksplorację. Początkowo będziecie musieli pokonywać "jedynie" zwykłe maszyny, przy czym będą one na 25-30 poziomie doświadczenia.
W okolicy tej możecie też przy okazji znaleźć unikalną broń Phoenix Dagger - będzie ona w jednej ze skrzyń (po broń tę można też wrócić się później).
W dalszej części kanionu spodziewajcie się początkowo konfrontacji z maszynami z 30-35 poziomu doświadczenia. Najpoważniejszym utrudnieniem jest goliat z 50 poziomu. Jest to powolny przeciwnik, ale za to ekstremalnie wytrzymały i nawet zadająćcmu obrazenia w walce wręcz będziecie bardzo powoli wyczerpywali jego pasek zdrowia. To właśnie z tego powodu rekomendowaliśmy wcześniej zainteresowanie się tą misją dopiero podczas gry wysokopoziomową postacią. Oprócz atakowania goliata używajcie uników i oddalajcie się od niego za każdym razem gdy przystąpi do serii ataków górnymi kończynami.
Jeśli macie włączone opcje Network Features, to możecie w pobliżu odnaleźć zwłoki innego gracza i naprawić je żeby zyskać dodatkowego sojusznika do osłabiania Lorda Doliny. Po wygranym pojedynku powróćcie do zleceniodawcy questu. Warto zaznaczyć, że oprócz otrzymania nagród za zaliczenie questu z maszyną możecie handlować. Wystawia ona na sprzedaż m.in. różne rodzaje czipów.
Jeżeli mimo wszystko walka z finałowym goliatem sprawia Wam bardzo duże problemy wynikające z odbierania mu minimalnych ilości punktów zdrowia, to możecie zaczekać aż awansujecie do ścieżki Route B i zająć się tym questem grając jako 9S. Pozwoli to Wam bezpiecznie hakować goliata na odległość i każda taka udana akcja odbierze mu pewien fragment paska zdrowia. Po kilku pomyślnych hakowaniach mini-boss będzie pokonany.
Pomimo ukończenia questu pewien problem może sprawić Wam wydostanie się z kanionu. Są dwie możliwości:
- W miejscu, w którym przebywa zleceniodawca questu zacznijcie rozglądać się za wyższymi skalnymi półkami (obrazek 1). Musicie na nie ostrożnie przeskakiwać po to żeby nie spaść w przepaść. Docelowo będziecie mogli powrócić do lasu, przy czym wspinaczka ta może być dość czasochłonna.
- Zbadajcie obszar sprzed napotkania goliata, dzięki czemu natraficie na windę. Po skorzystaniu z niej znajdziecie się przy krawędzi klifu (obrazek 2). Używajcie podwójnych skoków żeby docierać do wyższych skalnych półek i żeby docelowo powrócić w okolice mostu zwodzonego w ruinach miasta (City Ruins).
Nagrody za ukończenie questu:
- Clean Nut x6
- Memory Alloy x4
- Taunt Up +3 Chip
- Last Stand +3 Chip
- Vengeance +3 Chip
- 5000G
- 1500XP
Animal-loving Machine
Zleceniodawca questu: Machine Lifeform (Forest Zone)
Nie jest to oficjalny quest z dziennika i nie ma on swojej unikalnej nazwy, aczkolwiek powiązany jest on z dwoma późniejszymi questami Animal Care oraz Turf War zlecanymi przez tego samego NPC-a.
Po tym jak po raz pierwszy dotrzecie do lasu w rozdziale 6 możecie sprawdzić znacznik z powyższego obrazka. Jest to lokacja ukryta na obrzeżach lasu, do której możecie dotrzeć wskakując na wielki korzeń i przechodząc między dużymi drzewami.
Opis questu: Po dotarciu na miejsce spotkacie pojedynczą maszynę, która będzie krzyczała do bohaterów i próbowała ich przepędzić. Przystąpcie początkowo do walk - możecie atakować maszynę lub dziki.
Walki prowadźcie do momentu, w którym maszyna Animal-loving Machine zatrzyma walkę i będzie błagała o oszczędzenie tutejszych zwierząt. Zgódźcie się wybierając górną opcję dialogową (Spare the animals). Otrzymacie przy okazji parę nagród i zaproszenie do odwiedzenia tego schroniska dla dzikich zwierząt w dalszej części gry.
Nagrody za ukończenie questu:
- Animal Bait x20
- 5000G
- 1150XP
Animal Care
Zleceniodawca questu: Animal-loving Machine (Forest Zone)
Po awansowaniu do rozdziału 7 w lesie powinna pojawić się ikona symbolizująca możliwość ponownego spotkania się z prowadzącą schronisko maszyną Animal-loving Machine. Dowiecie się od niej o chorym łosiu i będziecie mogli przyjąć zadania poszukania lekarstwa.
Opis questu: Musicie wyruszyć do opuszczonego centrum handlowego, czyli lokacji odwiedzanej po raz pierwszy w drodze do lasu w rozdziale 6. Zajmijcie się tu sprawdzaniem świecących obiektów. Jednym z nich będzie dziennik medyczny (Medical Journal).
Powróćcie z dziennikiem do maszyny opiekującej się zwierzętami.
Nagrody za ukończenie questu:
- Beast Hide x5
- Quality Sachet - to bardzo przydatna, "ulepszona" saszetka, dzięki której będziecie mogli oswajać dzikie zwierzęta w sposób automatyczny, tzn. bez używania Animal Bait
- 3000G
- 600XP
Turf War
Zleceniodawca questu: Animal-loving Machine (Forest Zone)
Zostało jeszcze 67% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie