NieR Automata: 9 Rozdział, Route B - solucja, opis przejścia NieR Automata porady, solucja
NieR Automata: na tej stronie znajduje się solucja 9 Rozdziału Route B - Bunkier
Ostatnia aktualizacja: 27 lipca 2021
Na tej stronie poradnika do gry NieR Automata znajduje się opis przejścia rozdziału 9 wchodzącego w skład ścieżki Route B. Poniższa solucja objaśnia m.in. jak zaliczyć nową scenę hakowania 9S, jak wspierać 2B walczącą w fabryce, jak poprawnie zdalnie sterować maszynami i jak włamać się do głównego systemu fabryki.
- Bunker (Bunkier) - zhakowanie 9S
- Rescue 2B - zdalne sterowanie maszynami
- Włamanie się do systemu fabryki
Bunker (Bunkier) - zhakowanie 9S
Rozdział 9 tak samo jak jak rozdział 8 ma zupełnie inny przebieg podczas grania jako 9S. Na szczęście w przypadku tego rozdziału czeka Was znacznie więcej interakcji i unikalnych scen, niż w poprzednim, który był bardzo krótki i liniowy.
Rozpoczynacie w Bunkrze i musicie przystąpić do samohakowania (Self-Hack) 9S. Zatrzymujcie sterowany obiekt przy kolejnych systemach pamięci (Memory System) i przytrzymujcie przycisk hakowania - znajdują się one na lewo i na prawo od głównej ścieżki. W kolejnym rzędzie identycznie postępujcie z systemami wizualnymi (Visual System). Na koniec dotrzyjcie do serwera Server i raz jeszcze użyjcie przycisku interakcji.
Za obiektem symbolizującym serwer odblokuje się ścieżka i musicie zacząć nią podążać. W nowej lokacji znajdują się kolejne interaktywne serwery, przy czym tym razem będą załączały się proste mini-gry z pokonywania torów przeszkód celem docierania do czarnych kulek. Każdy zbadany serwer doda nowy wpis do archiwów (Archives).
Spodziewajcie się konieczności rozegrania trudniejszej mini-gry przy serwerze, który odmówi prawa dostępu. Tradycyjnie musicie najpierw zniszczyć wrogie czarne obiekty po to żeby zniknęła osłona czarnej kulki i umożliwiła jej zniszczenie.
Rescue 2B - zdalne sterowanie maszynami
Scena badania umysłu 9S wkrótce zakończy się i z powrotem znajdziecie się w kajucie 9S w Bunkrze. Wysłuchajcie rozmowy z operatorem i skorzystajcie z windy podróżującej do pomieszczenia Terminal. Musicie wejść w nim w interakcję z interaktywnym stanowiskiem żeby zacząć wspierać działania 2B walczącej w Opuszczonej fabryce.
Po znalezieniu się w wirtualnej rzeczywistości dotrzyjcie do nowego białego kwadratu i przytrzymajcie przycisk hakowania. Po raz pierwszy przejmiecie zdalną kontrolę nad jedną z maszyn z fabryki. Oto najważniejsze założenia tej sceny:
- 9S nie pojawi się osobiście w fabryce. Musicie zamiast tego używać opcji zdalnej kontroli żeby zaliczyć scenę.
- Nie musicie pozostawać ze "startową" maszyną do samego końca. Możecie w trakcie zaliczania sceny używać hakowania na innych maszynach.
- Możecie skupiać się na przeprawie lub przystępować do walk. Wachlarz ataków będzie zależał od rodzaju aktualnie sterowanej maszyny. Warto podjąć próbę przejęcia maszyny z dobrymi atakami dystansowymi, które będą mogły ułatwić eliminowanie wrogów.
- Waszym ostatecznym celem podróży będzie nieaktywna winda w fabryce, którą trzeba będzie uruchomić dla 2B.
Niedługo po rozpoczęciu eksploracji fabryki z wykorzystaniem robota gra zaproponuje po raz pierwszy przełączenie się na silniejsza maszynę i z opcji tej powinniście skorzystać. Musicie za każdym razem ustawić się przed maszyną, którą chcecie przejąć, przytrzymać przycisk interakcji, pomyślnie zaliczyć mini-grę hakerską oraz wybrać akcję Remote Control z listy (obrazek 2).
Sama eksploracja fabryki ma liniowy charakter i nie musicie obawiać się tego, że gdzieś się zgubicie. Nie musicie też przystępować po drodze do wszystkich walk i możecie po prostu podążać dalej.
Po drodze koniecznie uważajcie na zgniatarki i unikanie pierwszego ich zestawu może być trudniejsze przez ulatniającą się parę.
W lokacji, w której liczna grupa maszyn walczy ze sobą możecie po prostu od razu wyruszyć do przejścia, nad którym zapalona jest niebieska lampka. W obszarze z silosem pilnujcie się natomiast żeby poprawnie przeskakiwać na kolejne fragmenty uszkodzonych balkoników.
W dalszej fazie podróży pojawią się okazje do przejęcia kontroli nad nowymi unikalnymi maszynami i będą też wśród nich m.in. latające odmiany. Ponownie uważajcie też na zgniatarki.
Kierujcie się cały czas w lewo aż dotrzecie miejsca z powyższego obrazka. Użycie hakowania w tym miejscu odblokuje windę dla 2B.
Włamanie się do systemu fabryki
Po rozmowie z 2B ponownie znajdziecie się w wirtualnej rzeczywistości. W tej scenie są dwa główne rodzaje czynności do wykonywania. Musicie przede wszystkim docierać do kolejnych sekcji Gate i przystępować do walk, w których ostatecznym celem będzie oczywiście zniszczenie czarnej kulki. Po każdej wygranej bitwie ustawcie się na białym kwadracie i przytrzymajcie Trójkąt żeby otworzyć nową bramę dla 2B.
Dodatkowe uwagi:
- Niektóre wrogie obiekty są chronione od przodu i musicie w rezultacie starać się szybko oblatywać je z drugiej strony żeby zaatakować je od tyłu i dopiero w taki sposób zniszczyć.
- Nie dotykajcie pomarańczowych bloków, bo zostanie to tak samo potraktowane jak trafienie przez wrogi pocisk i może przybliżyć Was do porażki.
Dodatkowo możecie opcjonalnie badać boczne odnogi i docierać dzięki temu do miejsc, w których są nowe białe kwadraty. Rozpoczynanie hakowania w tych miejscach może pozwalać Wam na odblokowywanie nowych pozycji do archiwów (Archives) i jednocześnie pogłębiać wiedzę m.in. na temat wydarzeń z przeszłości.
Na sam koniec czeka Was atak na jednostkę mainframe fabryki. Jest to prostu większa bitwa, w trakcie której pamiętajcie o:
- Niszczeniu czarnych pionowych obiektów w pierwszej kolejności (przykładowy pokazuje dołączony obrazek).
- Unikaniu fioletowych pocisków, gdyż nie mogą one być niszczone w wyniku Waszego ostrzału. Starajcie się latać cały czas po obrzeżach areny żeby wrogi ostrzał nie skupił się na jej wybranym fragmencie. Mogłoby to Wam poważnie utrudnić lawirowanie pomiędzy lecącymi pociskami.
- Możliwości niszczenia pomarańczowych pocisków. Nie bójcie się prowadzenia ciągłego ostrzału żeby pozbywać się ich w jak największych ilościach.
W dalszej fazie gry mini-gry hakerskiej pociski zaczną podróżować falami przypominającymi pracujące turbiny. Najlepiej jest utrzymywać się pomiędzy nimi żeby nie ryzykować niepotrzebne zderzenia się z którymś z pocisków i koniecznością zrestartowania całej bitwy. Ostatecznym celem jest oczywiście zniszczenie wszystkich czarnych kulek zlokalizowanych na środku obszaru walk.
Zaliczenie mini-gry hakerskiej doprowadzi do wyświetlenia scenki pokazującej zwycięstwo 2B i zakończenie tego rozdziału.