NieR Automata: Położenie kamery - jak zmienić? NieR Automata porady, solucja
Ostatnia aktualizacja: 27 lipca 2021
Ta strona poradnika do gry NieR Automata podpowiada jak zmieniać położenie kamery oraz jak zachować się gdy kamera ustawi się nad głową lub z boku. Nietypowe umieszczenie kamery może utrudniać rozgrywanie walk w grze.

Przez większość czasu kamera umieszczona jest za plecami bohatera, czyli z zastosowaniem klasycznego widoku TPP. Do poruszania nią zgodnie z oczekiwaniami możecie używać prawej gałki analogowej.
Ciekawostką jest to, że możecie wpłynąć na zachowania kamery w opcjach gry. Szczególnie interesujące są opcje Distance (Standard) oraz Distance (Combat), dzięki którym możecie określić w jakiej odległości kamera ma znajdować się za bohaterem podczas eksploracji świata oraz w trakcie walk. Możecie przykładowo oddalić kamerę w trakcie potyczek po to żeby mieć lepszy podgląd na całe pole bitwy.


W wybranych scenach kamera może zmienić swoje położenie i zacząć pokazywać akcję np. z lotu ptaka lub z boku (jak w dwuwymiarowych platformówkach).
Tego typu sceny są wymuszone fabularnie i oznacza to, że do momentu zaliczenia danej sceny nie możecie zmienić kamery z powrotem na TPP. Musicie radzić sobie z jej zablokowanym położeniem. W przypadku scen 2D radzimy częściej polegać na skokach po to żeby przeskakiwać nad przeciwnikami lub nad ich atakami dystansowymi.