NieR Automata: 10 Rozdział, Zakończenie B, Route B - solucja, opis przejścia NieR Automata porady, solucja
NieR Automata: na tej stronie znajduje się solucja 10 Rozdziału Route B - Zakończenie B
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry NieR Automata znajduje się opis przejścia rozdziału 10 wchodzącego w skład ścieżki Route B dotyczącej 9S. Poniższa solucja podpowiada m.in. jak dotrzeć do ruin miasta, jak zachowywać się w trakcie walki z finałowym bossem Eve ścieżki B oraz jak zaliczyć ostatnie sceny hakerskie celem odblokowania zakończenia B (drugie główne zakończenie gry).
Nasza solucja skupia się na zmianach i nowych scenach dla rozdziału 10 ściezki Route B. Duża jego część ma bardzo zbliżony przebieg do ścieżki A. Szczegółowe wyjaśnienie wymaganych czynności oraz dokładne omówienie przebiegu walk znajdziecie w opisie przejścia rozdziału 10 dla Route A.
- Machine Revolt - Powrót do ruin miasta i ochranianie 2B
- Eve - pierwszy pojedynek
- Finałowy boss Eve - walka grając jako 9S
- Zakończenie B
- Convergence - epilog ścieżki B
- Awans do ścieżek Route C i Route D
Machine Revolt - Powrót do ruin miasta i ochranianie 2B
Rozdział ten ponownie rozpoczniecie w bunkrze (Bunker) i czeka Was spotkanie z dowódcą (Commander) w głównym korytarzu stacji kosmicznej, w trakcie którego poznacie kilka ważnych faktów na temat bazy na Księżycu (odblokujecie też nowy wpis do archiwów).
Po tym jak ponownie znajdziecie się w kajucie 9S załączy się alarm. Dotrzyjcie do hangaru i skorzystajcie ze stroju Flight Suit.
W trakcie przelotu w stronę miejsca lądowania w ruinach miasta (City Ruins) czeka Was kolejne starcie z mini-bossem Goliath Flyer. Jego dodatkowym ułatwieniem jest możliwość skorzystania z hakowania po to żeby szybciej odnieść zwycięstwo. Docelowo dołączycie do 2B w ruinach.
Eve - pierwszy pojedynek
Pierwsza konfrontacja z Eve w Route B nie różni się znacząco od tej samej sceny z Route A. Możliwa jest opcja hakowania maszyn otaczających bossa, aczkolwiek możecie też polegać na tradycyjnych technikach wyprowadzania ataków.
Kolejne kroki w ramach tego rozdziału również są identyczne do ścieżki A - musicie dotrzeć w pobliże wioski Pascal, rozprawić się z przebywającymi tam maszynami i następnie zaczekać na informację na temat miejsca pobytu Eve.
Finałowy boss Eve - walka grając jako 9S
Pierwsza część pojedynku z Eve wygląda podobnie do walki z Route A. Starcie stoczycie w tej samej lokacji i boss dysponuje wszystkimi tymi samymi atakami.
Nowością jest oczywiście możliwość hakowania Eve i na taki krok decydujcie się jeśli macie dostatecznie dużo czasu na pomyślne zainicjowanie hakowania bez ryzyka, że boss przerwie ten atak. Spodziewajcie się najtrudniejszych wariantów mini-gry hakerskiej, w których dodatkowo trzeba m.in. unikać dotykania pomarańczowych bloków. Jeśli nie radzicie sobie z mini-grą możecie walczyć też tradycyjnie, choć oczywiście wtedy pokonanie Eve zajmie Wam więcej czasu.
Tak samo jak w Route A do zaliczenia będzie opcjonalna sekwencja dotarcia do Eve dzięki skakaniu po kolejnych platformach i także i tym razem nie jest ona obowiązkowa. Co ciekawe, zamiast skakania po platformach możecie pozostać na dole i spróbować ustawić się w miejscu pozwalającym na użycie hakowania (przykład na dołączonym obrazku).
Musicie też spodziewać się tego, że boss w pewnym momencie zregeneruje (na szczęście tylko jeden raz) swój pasek zdrowia. Walczcie do momentu pozbawienia go paska energii po raz drugi.
Druga część pojedynku z Eve zawiera ważny nowy element. 9S postanowi zhakować Eve (w ramach fabuły) i po przytrzymaniu przycisku hakowania zamiast załączenia się tradycyjnej mini-gry hakerskiej zostaniecie na dłużej przeniesieni do wirtualnej rzeczywistości.
Pojawi się awatar Eve i musicie rozpocząć walkę. W trakcie tego pojedynku starajcie się dużo przemieszczać na boki po to żeby unikać grup pocisków. Szukajcie jednocześnie okazji do trafiania w Eve.
Po wygraniu pierwszego starcia będziecie mogli wyruszyć dalej. Spodziewajcie się kolejnych podobnych walk. Każda z nich rozgrywana jest na ograniczonym obszarze i wymusza unikanie pocisków (zwłaszcza niezniszczalnych fioletów) połączone z atakowaniem awatara Eve.
W następnych dwóch obszarach natraficie na labirynty zakładające niszczenie czarnych bloczków na potrzeby utorowania sobie drogi. Dobrą wiadomością jest to, że nie musicie się śpieszyć z ich zaliczeniem i możecie na spokojnie odkrywać drogę do wyjścia.
Długi pionowy korytarz doprowadzi Was do lokacji z domem. W miejscu tym załączą się kolejne scenki przerywnikowe i powrócicie do klasycznego pojedynku z Eve w ruinach miasta.
W trzeciej części pojedynku z Eve musicie podobnie jak w Route A skupiać się przede wszystkim na unikaniu grup pocisków wystrzeliwanych przez bossa - pomagajcie sobie dashami oraz bieganiem na boki.
Równolegle musicie oczywiście kontynuować atakowanie Eve i w przypadku 9S ponownie możliwe jest korzystanie z opcji hakowania.
Po tym jak Eve doprowadzi do eksplozji bohaterowie stracą możliwość korzystania z uników. Próbujcie przenikać pomiędzy lecącymi pociskami i kontynuować atakowanie Eve na odległość po to żeby pozbawić bossa resztki (ostatniego) paska energii.
Zakończenie B
Gra w tym momencie wyświetli zakończenie B, tzn. główne zakończenie powiązane ze ścieżką Route B, którą właśnie ukończyliście.
Convergence - epilog ścieżki B
Podczas wyświetlania napisów końcowych wyświetli się dodatkowa interaktywna scena w Bunkrze. W trakcie jej rozgrywania dotrzyjcie do pokoju 2B żeby spotkać się z 9S. Otrzymacie:
- Speed Salve (L) x1
- Melee Attack Up (L) x1
- Large Recovery x1
- E-Drug x1
Awans do ścieżek Route C i Route D
Po wyświetleniu napisów końcowych gra pokaże krótką zapowiedź ścieżek Route C i Route D. Koniecznie zgódźcie się zapisać stan gry.
Po tym jak powrócicie do menu głównego wybierzcie opcję kontynuacji (Continue) oraz utworzony przed chwilą zapis. Pozwoli to Wam przenieść postępy i awansować do ścieżek Route C i Route D (zalicza się je wspólnie), które opisaliśmy w kolejnym podrozdziale solucji.