NieR Automata: 10 Rozdział, Zakończenie A, Route A - solucja, opis przejścia NieR Automata porady, solucja
NieR Automata: na tej stronie znajduje się solucja 10 Rozdziału Route A - Zakończenie A
Ostatnia aktualizacja: 27 lipca 2021
Na tej stronie poradnika do gry NieR Automata znajduje się opis przejścia rozdziału 10 wchodzącego w skład ścieżki Route A. Nasza solucja wyjaśnia m.in. jak zachowywać się w trakcie ataku na kryjówkę ruchu oporu, jak pokonać finałowego bossa ścieżki A - Eve, a także jak odblokować zakończenie A (pierwsze główne zakończenie gry).
- Weird Machines - powrót do obozu ruchu oporu
- Mini-boss - mechaniczny pająk
- Eve - pierwszy pojedynek
- Threat Disposal - dotarcie do wioski Pascal
- Finałowy boss Eve - pierwsza część walki
- Finałowy boss Eve - druga część walki
- Finałowy boss Eve - trzecia część walki
- Zakończenie A i awans do ścieżki Route B
Weird Machines - powrót do obozu ruchu oporu
Finałowy rozdział ścieżki Route A rozpoczniecie po zaliczcie ucieczki z opuszczonej fabryki (Abandoned Factory). Zapiszcie stan gry przy stacji Access Point w w fabryce. Wyruszcie do obozu ruchu oporu (Resistance Camp). Otrzymacie wezwanie o pomoc i musicie dotrzeć do kryjówki o własnych siłach, gdyż tamtejszy Access Point jest niedostępny.
Po dotarciu do bazy ruchu oporu doświadczycie ataku maszyn na rebeliantów. Możecie tu odblokować ukryte zakończenie L. Musicie w tym celu zignorować ginących członków ruchu oporu i wycofać się od razu z obozu.
Po tym jak po raz drugi zjawicie się w obozie ruchu oporu przystąpcie już do walk z maszynami. W centralnej części obozowiska dobrze jest polegać na atakach obszarowych. Po rozprawieniu się z pierwszą grupą maszyn zbadajcie tyły obozu, czyli miejsce, w którym kamera ustawia się z boku. Spotkacie tam kolejne maszyny i ostatnią z nich będzie nieco silniejszy goliat.
Po zakończonych walkach powróćcie do głównej części obozowiska żeby porozmawiać z Anemone.
Mini-boss - mechaniczny pająk
Rozmowa z Anemone zostanie przerwana w momencie pojawienia się większej maszyny na zewnątrz obozu. Jest to nowy mechaniczny pająk.
Walkę tę najlepiej rozgrywać wyprowadzając ataki z odległości, gdyż pająk jest w stanie generować wokół siebie wyładowania oraz uderzać w ziemię odnóżami tworząc małe fale uderzeniowe. W obu przypadkach walka na dystans ułatwi Wam przeżycie.
Wielki pająk dysponuje też atakami dystansowymi - mini-boss może strzelać zwykłymi pociskami oraz większymi strumieniami energii. W obu przypadkach decydujcie się na bieganie na boki.
Na atakowanie pająka w zwarciu decydujcie się jedynie jeśli został ogłuszony, dzięki czemu przez krótki czas będzie bezbronny. Pozwoli to Wam szybciej pozbawić go punktów zdrowia.
Do walk mogą dołączyć mniejsze wrogie maszyny. O ile nie będą Wam specjalnie przeszkadzały dobrze jest skupić się na atakowaniu i jak najszybszym wyeliminowaniu głównego przeciwnika. W końcowej fazie walk pająk może zmienić się w kulę i tak samo jak w przypadku starcia w opuszczonej fabryce wymusi to ataki bronią białą.
Po rozprawieniu się z pająkiem pojawi się Eve. Czeka Was pierwsze (krótsze) starcie z tym przeciwnikiem
Eve - pierwszy pojedynek
Eve zamieni się w wielką wirującą kulę z maszyn. Najbezpieczniej jest całkowicie unikać bezpośredniego kontaktu i skupiać się na atakowaniu bossa na odległość, dzięki czemu od kuli będą stopniowo odpadały kolejne maszyny.
W dalszej fazie pojedynku będziecie już atakować właściwego Eve. Boss jest w stanie lewitować oraz atakować na odległość z wykorzystaniem grup pocisków oraz czerwonych strumieni energii. W dalszym ciągu stosujcie ataki dystansowe. Walka w zwarciu również jest możliwa, ale bardziej ryzykowna.
Walczcie do momentu pozbawienia bossa paska zdrowia. Nie pokonacie już teraz ostatecznie Eve, ale będziecie mogli zająć się kolejnym celem misji.
Threat Disposal - dotarcie do wioski Pascal
Wysłuchajcie rozmowy przez radio i wyruszcie w stronę wioski maszyn (Machine Village). Nie możecie skorzystać z szybkiej podróży, tylko zamiast tego musicie dotrzeć do przejścia do wioski Pascal od strony ruin miasta (City Ruins). Przy barykadzie wpadniecie na grupę przeciwników i musicie się z nimi wszystkimi rozprawić.
W walkach weźmie też udział swego rodzaju mechaniczny wij, który będzie przeprowadzał ataki z powietrza - unikajcie przede wszystkim czerwonych strumieni energii. Najłatwiej jest zablokować kamerę na jego słabym punkcie i skorzystać z własnych ataków dystansowych żeby się go pozbyć.
Po wygranej bitwie załączy się rozmowa z Pascal, w trakcie której poznacie aktualne miejsce pobytu Eve. Musicie wyruszyć do środkowej części ruin miasta. Wszystkie walki po drodze są opcjonalne. Po dotarciu na miejsce rozpocznie się finałowy pojedynek z Eve.
Finałowy boss Eve - pierwsza część walki
Eve to finałowy boss ścieżki Route A. Spodziewajcie się znacznie dłuższego starcia od tego z początkowej części rozdziału 10 oraz konieczności wykonywania większej liczby specyficznych czynności. Przez cały czas trwania bitwy starajcie się mieć zablokowaną kamerę na bossie, gdyż ograniczone pole widzenia może Wam utrudniać jego odnajdywanie we własnym zakresie.
W miejscu, w którym zmierzycie się z Eve, tradycyjnie już możecie znaleźć zwłoki graczy (przy założeniu, że gracie online i z włączonymi funkcjami Network Features). Polecamy wskrzesić dowolne zwłoki po to żeby zyskać dodatkowego sojusznika do atakowania Eve oraz do skuteczniejszego odwracania uwagi bossa.
Eve w początkowej fazie walki będzie dążył do prowadzenia walki w zwarciu i jeśli dobrze czujecie się z wykonywaniem uników to również możecie korzystać z broni białej. W przeciwnym razie polegajcie na atakach dystansowych, które wolniej będą osłabiały bossa.
Podczas wymiany ciosów uważajcie na większe ataki wręcz w wykonaniu Eve (np. próba zmiażdżenia 2B "górnymi kończynami" w przykładzie z powyższego obrazka) oraz na próby złapania sterowanej postaci. Każdy poprawnie wykonany unik może Was ocalić przed obrażeniami.
Boss po pewnym czasie ucieknie na górną lewitującą platformę. Możecie podjąć próbę dotarcia do niego wskakując na okoliczne niższe platformy. Niestety spodziewajcie się ataków dystansowych bossa podczas wspinaczki, których z racji na konieczność skupienia się na kolejnych skokach trudno jest unikać. Trzeba bezbłędnie odpalać uniki.
Jeśli zdołacie dotrzeć na półkę z bossem, to będziecie mogli osłabić go nowymi atakami. Jeśli zbyt wiele razy spadniecie na dół, to po pewnym czasie i tak awansujecie do kolejnej części pojedynku i po prostu stracicie szansę na łatwe osłabienie Eve.
Musicie walczyć do momentu, w którym Eve otoczy się sferą i odzyska cały pasek zdrowia. Nie można temu było niestety w żaden sposób zapobiec. Jest to po prostu częścią tego pojedynku.
Finałowy boss Eve - druga część walki
Nie zapomnijcie o możliwości wskrzeszenia innego gracza, zwłaszcza jeśli Wasz poprzedni pomocnik już ponownie zginął w wyniku ataków bossa lub pozostawania aktywnym przez zbyt długi czas. Za takim działaniem przemawia to, że 9S skupi się na próbie zhakowania bossa i nie będzie Wam aktywnie pomagał w osłabianiu Eve standardowymi atakami.
Wachlarz umiejętności bossa pozostaje niezmieniony w porównaniu z pierwszą częścią pojedynku. Tak samo jak wcześniej musicie liczyć się z jego różnymi atakami w walce w zwarciu, ale to właśnie walka wręcz pozwala go szybciej osłabiać.
Finałowy boss Eve - trzecia część walki
Po tym jak dostatecznie osłabicie bossa załączy się scenka z ataku 9S i awansujecie do ostatniej części pojedynku. W tej fazie walki boss będzie lewitował i atakował dużymi grupami pocisków. Nie musicie się tych ataków jakoś szczególnie obawiać - po prostu dużo biegajcie na boki i pomagajcie sobie dashami jeśli sam sprint okaże się niewystarczający.
Bossa również atakujcie na odległość i koniecznie zablokujcie na nim kamerę żeby nie pudłowac ani ze standardowymi atakami ani z ofensywnymi programami podów.
Na sam koniec pojedynku 2B odniesie obrażenia, których nie mogliście uniknąć. Oznaczają one brak możliwości korzystania z uników i opcji walki wręcz. Skupcie się wyłącznie na atakach dystansowych i starajcie się ustawiać pomiędzy lecącymi pociskami.
Boss powinien być już na szczęście mocno osłabiony i nie minie dużo czasu do pozbawienia go paska zdrowia po raz ostatni. Podejdźcie do klęczącego Eve żeby ostatecznie zabić bossa.
Zakończenie A i awans do ścieżki Route B
Gra w tym momencie wyświetli zakończenie A, tzn. główne zakończenie powiązane ze ścieżką Route A, którą właśnie ukończyliście.
Po wyświetleniu napisów końcowych koniecznie zgódźcie się zapisać stan gry.
Po tym jak powrócicie do menu głównego wybierzcie opcję kontynuacji (Continue) oraz utworzony przed chwilą zapis. Pozwoli to Wam przenieść postępy i awansować do ścieżki Route B, którą opisaliśmy w kolejnym podrozdziale solucji.